|
|||
|
Stom, maar ik heb het kabeltje om mijn foto's op de computer te zetten niet bij en ik ga pas in januari terug. Het is een NIKON D70s en de laptop is een VAIO, zouden ze die kabeltjes apart verkopen bij fnac ? Of bestaat er nog een andere mogelijkheid ?
Dankje. |
|
||||
|
Je kunt ook gebruik maken van een cardreader. Gaat wellicht ook nog sneller met het overzetten van foto's.
|
Een cardreader, hoe gebruik je dat dan ?
In mijn laptop zit wel zo'n memory card adaptor maar die is veel kleiner dan de geheugenkaartjes die ik in mijn camera gebruik. Een kabeltje heb ik daar ook niet van. |
|
||||
|
met de meeste van de cardreaders kan je alle types geheugenkaart uitlezen (dus CF, SD, memorystick, Xd, ...). Alé : heel de reutemeteut...
Je sluit dat ding gewoon aan via USB (via een bijgeleverd kabeltje)... Zo'n ding kost niet veel : de trage 10 €, de betere een 25 €...
|
Alvast bedankt, maar ik ben nog niet helemaal mee vrees ik.
Rechts aan mijn laptop zit dus die 'memory card adaptor' kan ik daar dan iets mee zonder kabeltje ? Het kabeltje dat ik bedoel en dus niet bij heb behoort toe aan mijn camera. Bedoelen jullie een kabeltje dat bij mijn laptop behoort ? |
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Probeer je geheugenkaart er eens in te steken, zou ik zeggen.
|
Ok, ik begrijp dat ik een cardreader koop en dat ik dat gebruik met een kabeltje.
Een gelijkaardig kabeltje zoals meegeleverd met mijn camera is niet aangewezen ? En nee, mijn geheugenkaart past daar niet in, vond ik al vreemd van in het begin. Ik neem aan dat andere laptops verschillende groottes aankunnen gezien je reactie, Leonidas. Hoop dat ik het nu begrepen heb., wat vraag ik concreet in mijn geval ? Nikon D70s en VAIO laptop of neem ik best de hele reutemeteut mee. Alvast bedankt voor de hulp. |
|
|||
|
Een cardreader is geschikt voor elke PC met een USB-poort. Dat heeft niks met je camera of merk laptop te maken. Vervogens haal je de geheugenkaart uit je camera en doet die in de cardreader. Op die manier zet je je foto's over op de PC.
Als ik het goed begrijp uit de posts hierboven kun je eventueel de kabel die bij de cardreader zit ook gebruiken om je camera rechtstreeks met de PC te verbinden. Maar dat heb je dan eigenlijk niet meer nodig: met een cardreader gaat het overzetten in veel gevallen ook sneller.
|
Citaat:
Gaat mestal veel sneller dan een gewone usb cardreader maar is niet goedkoop (herinner de juiste prijs niet meer) en is ook niet overal verkrijgbaar, je zal naar de betere computerzaak moeten. succes ermee. |
|
|||
|
Als je naar Fnac gaat:
http://www.fnac.be/nl/Catalog/Detail...oduct=10055208 De ingebouwde cardreaders in laptops kunnen maar zelden compact flash (CF) lezen. Andere camera's gebruiken "Secure Digital" (SD) kaartjes, deze kune je er doorgaans wel in lezen. De link die ik hierboven gegeven heb is voor een reader welke CF kaartjes kan lezen. Uiteraard zouden ze ook een vervang-USB kabeltje bij fnac moeten hebben waarmee je je D70s rechtstreeks kan aansluiten, dit kabeltje noemt een "USB-A naar USB-mini-B" kabel. Zeker letten op de "Mini-B" een normale B is namelijk een andere connector. Maar als je je camera meeneemt naar Fnac en de connector laat zien aan een medewerke zou die normaalgezien zeker het juiste kabeltje moeten kunnen geven, kan hij/zij dit niet mag je hem/haar van mij het advies geven om ander werk te gaan zoeken ,Success |
|
|||||
|
Citaat:
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| USB kabeltje Panasonic Lumix DMC FZ18 | Elias22 | Accessoires | 3 | 28 juni 2008 18:34 |
| kabeltje voor metz 40MZ-2 | Joris818 | Gezocht | 0 | 19 februari 2007 15:35 |
| Kabeltje en acculader voor Metz 45 CT-1 | PeJo | Accessoires | 1 | 26 juli 2005 20:45 |
| USB Kabeltje Canon | Oberon | Camera's | 4 | 3 augustus 2004 12:21 |
| RC-1000S kabeltje voor Minolta Dimage 7(H)i | Romain | Camera's | 18 | 25 mei 2003 21:44 |
![]() |