Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ip 6700d / Ip 5300 / Ix 5000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ip 6700d / Ip 5300 / Ix 5000

    Kan iemand meer uitleg geven over de verschillen in deze printers? Ik weet dat de IX 5000 ook op A3 kan printen, maar verder zie ik niet meteen grote verschillen buiten dat de 6700D ook met photo cyan en photo magenta werkt.

    Alsook wat is net het verschil tussen het gewone zwarte en pigment black, is het best om ze beiden te hebben in je printer, of kom je met zwart alleen toe?

    Verder voor de geinteresseerden heb ik de kostprijs eens berekend en hangt het voornamelijk af welk printermodel en papier je neemt alsook de prijs voor de inkt wat bepaald of je duurder, op break even of goedkoper print dan in een printcenter.

  • #2
    Re: Ip 6700d / Ip 5300 / Ix 5000

    Ik zal hier dan ook maar reageren

    Er is een Canon site waar je een proefdruk kan laten maken. Ik heb dezelfde foto laten afdrukken op de IP4300 en IX4000. Deze 2 zijn identiek aan de 5000 reeks alleen een beetje trager. Ik heb ook nog de PRO9000 laten drukken. En dan dezelfde foto ook naar photobox gestuurd.

    Die van photobox is uiteraard heel goed. Zwart is echt zwart. Bij de glossy krijg je wel vingerafdrukken te zien op de foto.
    De goedkope IP4300 is bijna gelijkwaardig, je merkt wel dat het zwart ietsje minder uitgesproken is. Maar de details zijn voor de rest bijna niet te onderscheiden. Voordeel van die printer is ook dat er geen vingers oppakken. Dus al bij al is deze foto de beste volgens mij. Deze printer kan je verder ook voor gewoon drukwerk gebruiken en kan duplex en CD/DVD aan.
    De IX4000 heeft de minste kwaliteit. Het zwart is eerder donker bruin hier. Ik dacht ook dat de IX-reeks een iets lagere resolutie had. De foto lijkt in ieder geval een stuk minder scherp.
    De PRO9000 geeft een gelijkaardig resultaat als de IP maar lijkt net dat ietsje minder scherp te zijn. Je krijgt wel een A3 printer maar hij is ook 8x duurder.

    De 6700 heb ik dus niet laten proberen.
    Misschien moeten we ook de levensduur ergens mee in rekening brengen. Die Pro zal misschien bedoeld zijn om meerdere afdrukken te maken en kan dat misschien beter dan die goedkopere? Maar weten doe ik het niet.

    Over de aantallen die ik moet afwerken zit het goed. Zie maar in mijn handtekening. Ik ga eens de statistieken bijhouden dit jaar.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment

    Working...
    X