Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

i-gotU GT-600 USB GPS Travel-/Photo Blogger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • i-gotU GT-600 USB GPS Travel-/Photo Blogger

    Om de foto's van mijn Nikon D7000 enD7200 van GPS-coördinaten te kunnen voorzien, overweeg ik de aankoop van een i-gotU GT-600 USB GPS Travel-/Photo Blogger. Heeft er iemand ervaring met dit toestel of betere alternatieven?
    In gebruikerservaringen op websites die het toestel verkopen, las ik dat de gegevens enkel zouden kunnen toegevoegd worden aan jpeg-bestanden en niet aan raw-bestanden. Klopt dit of is dit intussen verholpen?
    Ik zou de synchronisatie via Lightroom doen.

    Alvast bedankt voor de hulp en/of suggesties.

  • #2
    Re: i-gotU GT-600 USB GPS Travel-/Photo Blogger

    Ik heb ooit een i-gotU GT 800 pro gehad om mijn opnamen te voorzien van gps lactatie.
    Deze werkte wel naar behoren doch enkel in het bos (waar ik veel fotografeerde ) raakte hij wel zijn weg kwijt. ( acuratie niet correct. )
    Als ik dan het traject bekeek waar ik was geweest zag ik dat hij hele stukken van de afgelegde weg gewoon miste.
    Dit viel op als ik wist dat ik langs een bepaald pad had gelopen bvb een stuk in vogelvlucht registreerde ipv de weg te volgen..
    De test gedaan op straten en die volgde hij perfect.

    Nu gebruik ik gewoon op mijn smartphone ( android ) de app Geotracker en deze volgd wel het gelopen pad.
    Mijn opnamen (jpg) tag ik dan via pc met het programma Geosetter.
    Zowel de app els het programma zijn gratis.

    Thuisgekomen na mijn tocht zet ik het GPX bestand op dropbox waar ik het dan op mijn laptop plaats.

    Veel suc6.
    Mvg
    -Spider-
    Bezoek ook eens Spider's Web

    http://www.spidersweb.be

    Comment


    • #3
      Re: i-gotU GT-600 USB GPS Travel-/Photo Blogger

      Er bestaan verschillende apps voor je GSM die hetzelfde kunnen.
      Heb lang Geotag Photo Pro gebruikt ( https://play.google.com/store/apps/d...otagphotospro2 )


      Lightroom kan perfect overweg met de GPX bestanden die worden aangemaakt.
      En ja, zowel JPEG als RAW files kunnen coördinaten krijgen in LR.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: i-gotU GT-600 USB GPS Travel-/Photo Blogger

        Dat Geotracker niet de enige software is, daar ben ik me goed van bewust.

        Ik wou dan ook graag Geotag photo pro uittesten. ( V 2 1.0.2 ondertussen )
        Mijn negatieve opmerkingen over deze app:

        1 - Je moet je registreren ( gratis vermoed ik, want ik heb het niet gedaan ) om de app te kunnen gebruiken.
        2 - En dit stoort me het meeste van al:
        Na de installatie van de desktop app voor windows wou ik zien hoe deze werkt met mijn bestaande gpx bestanden.
        Blijkt dat mijn bestaande standaard gpx bestanden NIET werken.

        Nu ik weet het niet, maar gpx bestanden die niet universeel uitwisselbaar zijn?...
        Nee, niet voor mij.

        Mvg
        -Spider-
        Bezoek ook eens Spider's Web

        http://www.spidersweb.be

        Comment


        • #5
          Re: i-gotU GT-600 USB GPS Travel-/Photo Blogger

          Nooit de desktop app gebruikt. Zou ook niet weten waarom je dat nodig hebt.
          Heb me ook nooit ergens geregistreerd bij die mannen, maar ik gebruik het al een tijd niet meer dus mogelijk is er iets veranderd.

          Reden dat ik het niet meer gebruik: mijn A7Riii krijgt zijn GPS gegevens rechtstreeks van de Sony Mobile app.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: i-gotU GT-600 USB GPS Travel-/Photo Blogger

            De reden dat ik op laptop werk is omdat ik alles graag zelf in de hand hou.
            Bij geotag pro moet je bvb het gpx bestand uploaden voor je ermee aan de slag kan. ( waarschijnlijk word er daar iets aangepast zodat het gpx bestand niet meer te gebruiken valt met andere software )

            Uit de handleiding:

            How it works
            Geotag Photos Pro is a complete solution consisting of a smartphone app and a desktop app. The principle behind this is quite simple: you have Geotag Photos Pro on your smartphone, which records your current position while you're taking photos with your camera; and, once finished, the desktop application then writes the recorded location to your images. Alternatively, you can export all of your recorded routes in GPX format and then tag them with any third party geotagging app such as Lightroom's Map module, Aperture's Places feature, etc.

            Als er een ander ( beter ) alternatief is voor Geotracker wil ik dat wel uitproberen.
            Voorlopig blijf bij mijn werkwijze.

            A ja: ik gebruik geen photoshop of lightroom.

            Mvg
            -Spider-
            Bezoek ook eens Spider's Web

            http://www.spidersweb.be

            Comment


            • #7
              Re: i-gotU GT-600 USB GPS Travel-/Photo Blogger

              Oorspronkelijk geplaatst door -Spider- Bekijk bericht
              Uit de handleiding:

              How it works
              Alternatively, you can export all of your recorded routes in GPX format and then tag them with any third party geotagging app such as Lightroom's Map module, Aperture's Places feature, etc.

              A ja: ik gebruik geen photoshop of lightroom.

              Mvg
              Deze methode gebruikte ik dus idd.
              GPX file export uit app naar Google Drive en vandaar naar Lightroom.

              Maar als je geen LR gebruikt gaat dit verhaal niet op natuurlijk ;-)
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: i-gotU GT-600 USB GPS Travel-/Photo Blogger

                Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                Er bestaan verschillende apps voor je GSM die hetzelfde kunnen.
                Heb lang Geotag Photo Pro gebruikt ( https://play.google.com/store/apps/d...otagphotospro2 )


                Lightroom kan perfect overweg met de GPX bestanden die worden aangemaakt.
                En ja, zowel JPEG als RAW files kunnen coördinaten krijgen in LR.
                Ik gebruikte tijdens een reis naar Sri Lanka een app op de GSM (MyTracks) maar ondervind nu heel wat problemen doordat ik de GSM een paar keer van uurzone diende te veranderen omwille van de tussenstop in Doha. De app gebruikt ook veel batterij en vroeg of laat kom ik daardoor in de problemen. Je moet er ook constant aan denken om de app te starten en te stoppen (oa om de batterij van de GSM te sparen). Om die problemen te voorkomen, overweeg ik dus de aankoop van afzonderlijk apparaat.

                Comment


                • #9
                  Re: i-gotU GT-600 USB GPS Travel-/Photo Blogger

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kiekemoes Bekijk bericht
                  Ik gebruikte tijdens een reis naar Sri Lanka een app op de GSM (MyTracks) maar ondervind nu heel wat problemen doordat ik de GSM een paar keer van uurzone diende te veranderen omwille van de tussenstop in Doha. De app gebruikt ook veel batterij en vroeg of laat kom ik daardoor in de problemen. Je moet er ook constant aan denken om de app te starten en te stoppen (oa om de batterij van de GSM te sparen). Om die problemen te voorkomen, overweeg ik dus de aankoop van afzonderlijk apparaat.
                  I see.

                  Ik zette vroeger een reminder om de app 's morgens te starten en liet die gewoon heel de dag loggen.
                  Nooit problemen gehad dat de GSM te snel leeg was eigenlijk.
                  Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                  Website - 500px - Instagram

                  Comment

                  Working...
                  X