Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel kaartjes?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel kaartjes?

    Vandaag een mark5dIII gekocht. Ik was al in het bezit van een 60d.
    Ik heb twee kaartjes: Lexar professional 16GB 400x Speed.
    Ik kocht er vandaag uit automatisme een SanDisk bij (16GB 400x, 60MB/s).
    Deze laatste weer terugbrengen of ..........
    Bedankt voor het lezen van mijn vraag.

  • #2
    Re: Hoeveel kaartjes?

    "Deze laatste weer terugbrengen of .........." nog 2x 32GB bijkopen??? Ik zit liever niet verlegen om...

    Comment


    • #3
      Re: Hoeveel kaartjes?

      Oeps, dat is een duidelijk antwoord. Uh, wat moet ik er dus nog bijkopen?

      Comment


      • #4
        Re: Hoeveel kaartjes?

        Misschien aangeven: trekken in JPG of RAW of beide - + geschatte grote van de files -, en of je vaak contrastrijk of juist niet contrastrijk zit met je beeld, aantal foto's wat je verschiet en mogelijkeid tot veiligstelling binnen bepaalde periode...


        maar ik zal kaartje gewoon houden, kan geen kwaad voor die gevallen dat ........

        Comment


        • #5
          Re: Hoeveel kaartjes?

          Beter een aantal kaartjes dan één grote kaart die stuk kan gaan. Als het om compactflash gaat - dan zou ik wel een paar grotere nemen - die pinnekes da's pijnlijk als je daar een van omplooit.
          Ik heb 7 kleinere SDHC's - 4 voor foto's 8GB/stuk en 3 voor movies 16GB.
          Als er iets voorvalt - kan je sneller en eenvoudiger krabben!

          Comment


          • #6
            Re: Hoeveel kaartjes?

            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
            . Als het om compactflash gaat - dan zou ik wel een paar grotere nemen - die pinnekes da's pijnlijk als je daar een van omplooit.
            moet je toch al erg onvoorzichtig zijn denk ik of niet ?

            Comment


            • #7
              Re: Hoeveel kaartjes?

              Je discipline bij de keuze van compositie en instellingen is omgekeerd evenredig met de opslagcapaciteit die je nodig hebt.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #8
                Re: Hoeveel kaartjes?

                Als je SDkaartjes wil herbruiken van je 60D zou ik zeggen verkopen die handel (of als overflow kaart gebruiken) en CFkaarten gebruiken. Best sandisk extreme (pro) of lexar 600x (1000x)
                Het SDkaart slot op een 5DIII is kreupel
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoeveel kaartjes?

                  ik gebruik ook de 5dmkIII. Ik zet momenteel raw op de sd kaartjes van 32gb en jpg op de 16 en 32 gb cf kaartjes.
                  Ik vind het altijd handig voldoende kaartjes te hebben zodat ik op een shoot of vakantie geen kaartjes moet gaan wissen.
                  In totaal heb ik 2x 32gb, 2x16gb Sd's en 1x32 en 1x 16gb cf in gebruik. De reden dat ik op de cf jpg zet is in hoofdzaak omdat ik over meer geheugen beschik in sd en dat raw ook meer geheugen in beslag neemt.
                  In de 5dmkIII kan je, in tegenstelling met de mkII, geen adapter sd naar cf gebruiken. De mkIII aanvaard enkel de dunnere cf kaarten terwijl de mkII beide types cf aanvaardt
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoeveel kaartjes?

                    Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                    Als je SDkaartjes wil herbruiken van je 60D zou ik zeggen verkopen die handel (of als overflow kaart gebruiken) en CFkaarten gebruiken. Best sandisk extreme (pro) of lexar 600x (1000x)
                    Het SDkaart slot op een 5DIII is kreupel
                    waarom je die sd's zou verkopen begrijp ik niet. Je hebt de mogelijkheid om op twee media te fotograferen, dus een onmiddellijke bu, al dan niet in verschillend opslagtype. Ik loop niet tegen de max schrijfsnelheden aan. Mogelijk kan het wel een probleem zijn voor wie constant met hoge opnamesnelheden werkt.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoeveel kaartjes?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                      Beter een aantal kaartjes dan één grote kaart die stuk kan gaan. Als het om compactflash gaat - dan zou ik wel een paar grotere nemen - die pinnekes da's pijnlijk als je daar een van omplooit.
                      Ik heb 7 kleinere SDHC's - 4 voor foto's 8GB/stuk en 3 voor movies 16GB.
                      Als er iets voorvalt - kan je sneller en eenvoudiger krabben!
                      Die pinnekes zitten wel in je toestel, niet op de CF kaart.

                      CF kan veel hogere snelheden aan dan SD, maar dan spreken we over dure kaarten, vraag is of je dat nodig hebt.

                      Met één 16GB kaartje ga je niet ver komen in RAW.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoeveel kaartjes?

                        .....
                        Last edited by pieke; 30 december 2013, 19:18.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoeveel kaartjes?

                          Sinds kort ook een kaartje verloren gegaan
                          namelijk; SanDisk Extreme CompactFlash 16GB

                          Nu, ik ben van plan er eens terug goed in te investeren: Zowel CF als SD.

                          Welke kaartjes kan ik best kopen en waar?

                          Ik dacht aan volgende:

                          Lexar Professional CompactFlash 32GB
                          Min. Write Speed: 20 MB/s (Class 20)
                          Max. Write Speed: 90 MB/s
                          Max. Read Speed: 90 MB/s

                          en

                          SanDisk Extreme Pro 32GB

                          Min. Write Speed: 10 MB/s (Class 10)
                          Max. Write Speed: 90 MB/s
                          Max. Write Speed: 95 MB/s


                          beide voor RAW files, en gebruik naar huwelijken toe.

                          Iemand idee waar ik best kijk voor de beste prijs?
                          EMBLEMATA.BE
                          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoeveel kaartjes?

                            Ik zie het nut niet meteen van die super snelle kaartjes. buiten in het afladen naar pc. Meestal vul je de buffer toch niet vaak tijdens een trouw. ik schiet meestal op 16gb cf kaartjes en 32gb sd's als interne backup

                            bij huwelijken zou ik toch een keer meer wisselen van kaart inplaats van 1 joekel van 32gb. op 32gb zet je bijna heel de trouw, dus als er dan iets mis gaat
                            Last edited by unalom; 31 december 2013, 10:11.
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoeveel kaartjes?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                              Je discipline bij de keuze van compositie en instellingen is omgekeerd evenredig met de opslagcapaciteit die je nodig hebt.
                              Als de onderwerpen niet bewegen is dit een waarheid als een koe.
                              Voor een reis van 4-5 weken heb ik iets van een 30-40 Gb nodig, in Raw welteverstaan.
                              Voor iemand die snel bewegende onderwerpen viseert kan dit anders liggen, ik doe ieder jaar de Kata-beker van Oostkamp maar ook daar kom ik met één kaartje van 8Gb toe.
                              Mijn recordaantal voor een urbexlocatie was iets van een 240 of zoiets, normaal gesproken iets in de buurt van de 50.

                              Ik snap dus totaal niet waar en hoe sommigen er in slagen om al die vele tienduizenden beelden te knippen, ik word al deprimo als ik 1500 beelden moet selecteren.

                              Comment

                              Working...
                              X