Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoekzoekerprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoekzoekerprobleem

    In mijn analoog tijdperk was ik Canon-gebruiker nu overgeschakeld naar Nikon
    D70. Ik heb nog een hoekzoeker Canon Type B die ik graag op de D70 van Nikon zou gebruiken. Echter een probleem het "schuifvoetje" past niet (paar mm te klein )
    Iemand een idee of tip om dit euvel toch op te lossen?
    Had in eerste instantie gedacht een los plaatje te kopen voor de Nikon maar dan past de schroefdraad niet

    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

  • #2
    Re: Hoekzoekerprobleem

    Kan je er niet gewoon een stukje afveilen ?
    Heb ik laatst ook gedaan met een eyecup.
    Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
    EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

    Comment


    • #3
      Re: Hoekzoekerprobleem

      Oorspronkelijk geplaatst door Eddysign
      Kan je er niet gewoon een stukje afveilen ?
      Heb ik laatst ook gedaan met een eyecup.
      't Is reeds te klein dus bijveilen gaat moeilijk, zou de D70 dan moeten gaan "bewerken" en dat zie ik niet direct zitten...
      Heb nu wél al een "okular adapter" van Nikon...eigenlijk enkel het zwarte stukje van het rechtopstaande schuifje op de foto...spijtig genoeg komt die schroedraad niet overeen anders was het kinderspel. Ga nu proberen om het "schuifje "van Nikon aan het "draadeinde" van Canon te kitten. Indien dit voldoende stevig is is het zaakje opgelost.
      Heb nog een paar winkels bezocht om dat stukje voor Canon(zie foto) te vinden maar zonder resultaat
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

      Comment


      • #4
        Re: Hoekzoekerprobleem

        Als de schroefdraad van de Canon hoekzoeker kleiner is dan de Nikon dan zou je die volgens mij op die Nikon adapter moeten kunnen lijmen,ik zie op de foto dat de rand rond de schroefdraad van de zoeker vrij breed is dus dat is een mooi draagvlak en als de speling tussen de adapter binnen draad en de Canon buitendraad niet te groot is kan je dat ook opvullen .
        Met de juiste lijm komt dat niet meer los .

        Donald.
        Nikon digi en analoog + Yashica Mat
        http://www.flickr.com/photos/donald-s

        Comment


        • #5
          Re: Hoekzoekerprobleem

          Probleem reeds opgelost zie topic http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=64055

          In alle geval bedankt voor de tip!
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

          Comment


          • #6
            Re: Hoekzoekerprobleem

            Ik heb pas een universele hoekzoeker gekocht deze past ook op de nikon D70
            en ik ben opzoek naar een hoekzoeker Canon B voor mijn eos 400d kunnen wij zaken doen???? mvg Dick Visser

            Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
            In mijn analoog tijdperk was ik Canon-gebruiker nu overgeschakeld naar Nikon
            D70. Ik heb nog een hoekzoeker Canon Type B die ik graag op de D70 van Nikon zou gebruiken. Echter een probleem het "schuifvoetje" past niet (paar mm te klein )
            Iemand een idee of tip om dit euvel toch op te lossen?
            Had in eerste instantie gedacht een los plaatje te kopen voor de Nikon maar dan past de schroefdraad niet

            Comment


            • #7
              Re: Hoekzoekerprobleem

              Oorspronkelijk geplaatst door 400Dick Bekijk bericht
              Ik heb pas een universele hoekzoeker gekocht deze past ook op de nikon D70
              en ik ben opzoek naar een hoekzoeker Canon B voor mijn eos 400d kunnen wij zaken doen???? mvg Dick Visser
              Ik denk dat na twee jaar Aquarius gene hoekzoeker meer nodig heeft.

              (kijk eens naar de datum)
              Groetjes
              ----JO

              Comment

              Working...
              X