Naar aanleiding van dit topic:
Nikon D300 Live View
stel ik mij de vraag:kunnen deze beelden ( de via live view gegenereerde beelden ,doorgegeven via HMDI kabel ) op de één of andere manier opgenomen worden?Op een groot plasma scherm zijn deze beelden bepaald fraai en detailrijk en het zou fantastisch zijn moest het op een of andere manier kunnen.Iemand?
Walter
Gewoon 'klik' met de camera?
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Neenee,iemand wil levend plankton laten zien aan mensen via HMDI op een groot plasma scherm.Tot zover geen probleem:camerabody op microscooptubus,in live view modus,en via de HMDI kabel naar het plasmascherm: prachtige ,spectaculaire weergave van bewegend beeld.Maar:nu wil die persoon deze bewegende beelden ook opnemen,fimen,capteren.Kan dat?
Walter
Kan de HDMI niet in een videorecorder of HDD-recorder?
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
HDCP is een encryptiemethode om te voorkomen dat het digitale signaal dat naar de display gaat misbruikt wordt om films te kopieren.
Het zou mij verbazen dat dat door Nikon aangewend wordt. Het blijft toch jouw content, als het door je eigen lens komt, niet?
Maar HDMI capteren voor eindgebruikers is nog relatief nieuw.
Dave
goedkopere oplossing is misschien een al aangekochte TV met HDMI en 2 aansluitingen.
1 voor je camera
1 voor je recorder
ook in de SONY VAIO laptopreeks heeft full HD, HDMI en s-VHS, mogelijk kan je dat signaal splitten en opnemen op de laptop.
of je liveview opnemen op later de opname afspelen. dat gaat zeker
Walter, ik begrijp niet zo goed waarom je hier een nieuw topic van hebt gemaakt. Maar OK, mocht je (jullie) uitvinden hoe je die beelden vast kan leggen, dan hoor ik het graag.
Rob
Hallo Dave,
Ja, dat dacht ik ook (die suggestie deed ik al in een andere draad, Nikon D300 Live View
) maar ik zou zo graag iemand spreken die ervaring heeft met deze hardware en het liefst in kombinatie met de Nikon D300 hdmi output.
Iemand?
Groetjes,
Rob
Misschien kan ik deze draad wat nieuw leven in blazen met een mogelijk niet zo slimme vraag: kan je door een firewire verbinding (4-4 of 4-6 pins) een High Definition signaal sturen (al dan niet gecomprimeerd)? Veel nieuwere camcorders (bijvoorbeeld mijn Canon hv20) heeft een zgnd HDV/DV in/out terminal. Wellicht is het mogelijk om het hdmi signaal, afkomstig van de Nikon D300, te transformeren naar een signaal dat via de firewire poort naar binnen kan en dusdanig kan worden opgenomen. De hdmi terminal is alleen out, dus daar kun je niets door naar binnen sturen.
Nog een vraagje over die Black Magic Design Intensity Pro kaart. Kun je deze kaart dan zien als een soort (real time) converter van hdmi naar firewire? Of is dat te veel gevraagd. Het liefst zou ik nl het hdmi signaal opnemen met een camcorder (in dit geval met de pc als tussenstation).
Ik vermoed dat de hoofdbestaansreden voor de kaart is: het vangen van het signaal van bijvoorbeeld een professionele HD camera, om het ongecomprimeerde signaal op te vangen voor latere bewerking. Zulke camera's werken meestal met HDV of HDCAM of andere opslagmethoden die compressie inhouden. Dan gaat er dus al detail verloren nog voor het uit de camera komt.
Ik denk dat die kaart inderdaad de HDMI stroom rechtstreeks opslaat zonder compressie, en dat compressie een zaak voor achteraf is. Als je dan weet wat de snelheid van een HDMI signaal is, dan weet je meteen waarom je zulke snelle opslagcapaciteit nodig hebt en waarom HDMI vangen nog niet een buiten professionele toepassingen gangbaar is.
Dave
De draad staat weer stil. Misschien roept dit wat op:
http://www.convergent-design.com/CD_...DConnectMI.htm
In theorie een prachtig apparaat. Ik ben echter niet slim genoeg om in te kunnen schatten of ik een hdmi signaal in real time om kan zetten in een firewire signaal dat bijvoorbeeld naar een camcorder wordt geleid en opgenomen.
Graag assistentie?
Thanks,
Rob
Alles maar beetje terzijde gevolgd, maar missch is dit wel iets : http://www.cineform.com/products/CineFormRecorder.htm
En hier een draadje ergens op een ander forum : http://www.sat4all.com/forums/ubbthr...482469/fpart/1
Laatst gewijzigd door PurePleasureSeeker; 31 mei 2008 om 18:18