Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een goeie rugzak om mee te hiken(dagtochten) en te snowboarden, waar ik op een handige manier m'n foto-materiaal in kwijt kan.
    'k Heb alle klassieke foto-tas merken (lowepro, kata, clik-elite, dakine, case-logic, vanguard) al eens doorlopen en vond er toch niet direct wat ik zocht. Deze lijken me te vertrekken van een standaard cameratasje, en met wat extra riempjes noemen ze dit een rugzak. Echt sportieve en comfortabele heb ik nog niet gevonden. (veel getest in de winkels) Dakine kwam in de buurt, maar toch nog net niet. (nogal lomp)

    Tot nu toe werkte ik met een deuter hiking-rugzak, waarin ik een lowepro-toploader stak. Super comfortabel en beweeglijk, maar niet echt gebruiksvriendelijk. Elke keer rugzak afzetten, openen, toploader openen... nogal veel werk om aan camera te geraken. Die toploader verschoof nogal eens in de rugzak ook. Een 2de lens moest ik steeds in een apparte case los in de rugzak steken, met wat kleren tussen. Kortom, 100% comfort, 20% gebruiksgemak.

    Gewoonlijk zit al m'n materiaal in een lowepro slingshot 200, da's een geniaal handig zakje, maar kan ik niet langer dan 1 uur dragen. Eerder 100% gebruiksgemak, maar 20% comfort.

    Heeft er toevallig iemand de zelfde zoektocht doorlopen en een goeie oplossing gevonden?

    Ik heb nu al wat info gelezen over rugzakken van 'F-stop', meer bepaald de 'Loka', en die beschrijven feitelijk exact wat ik zoek. Heeft iemand hiermee al ervaring?

    Thx
    S.
    Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

  • #2
    Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

    Normaal is de Toploader (zij het de Toploader Zoom of de Toploader Pro) bedoeld om op je borst te dragen dacht ik.

    Heb je al gekeken naar de Pro Trekker serie ? Van wat ik gehoord heb zijn deze heel erg comfortabel (harnassysteem met 10 aanpassingspunten). Anders zou ik kijken naar een Primus of CompuPrimus AW, daar kan je naast fotomateriaal ook nog wat ander materiaal in kwijt. Of een Flipside 400 AW, daar kan je ook aardig wat in kwijt - je ritst 'm achteraan open en je kan meteen aan je materiaal . In het vak vooraan kan je een kleine jas ofzo wel kwijt...

    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

      Thx voor je reply.

      Die toploaders kan je inderdaad best op je borst of aan je heupriem bevestigen. Ik gebruikte die binnenin m'n deuter rugzak omdat dit de compactste manier was om m'n camera stevig te beschermen, en ik kon de camera bereiken via de bovenkant van de rugzak zonder de toploader er uit te nemen.

      Het grote nadeel van die pro-trekkers is dat je de voorzijde van de rugzak moet openen om aan het materiaal te kunnen. Dat wil zeggen dat het zo goed als onmogelijk is om je camera te nemen terwijl je hem nog om je middel hebt.
      Wanneer je hem op de grond plaatst, moet je de rug-kant met de schouderriemen op de grond leggen om aan je materiaal te kunnen. Da's net de kant die je proper wil houden omdat je die de hele dag nog op je rug moet dragen.
      Ik heb het model ook getest en voelt nogal breed en onstabiel aan.

      Grtz
      s.
      Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

      Comment


      • #4
        Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

        En de Flipside 400 AW ? Of een (Compu)Primus AW ? Die hebben de opening aan de rug (bij de Primus is er ook eentje aan de zijkant), dus je kan aan je materiaal terwijl je AW-cover aan de buitenkant zit...

        Je hebt gelijk dat je inderdaad aan de voorkant moet zijn om aan je materiaal te kunnen, maar dat is nu eenmaal zo bij veel tassen...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

          ik gebruik voor wandeltochten een dagrugzak in combinatie met een heuptas van Lowepro: http://products.lowepro.com/product/...-AW,2101,7.htm
          misschien is dat een optie? je kan die, afhankelijk van de grootte van je rugzak, vooraan of achteraan dragen, en je kan snel aan je materiaal.
          maar om te snowboarden lijkt me dat niet aangewezen...
          wat kan er in?
          alvast een nikon d60 met 18-55, 50 mm en 70-300 + flits en accessoires. één van de lenzen op de body, de rest in één van de vakjes. met de (grote 70-300 VR) tele op de body kan hij eigenlijk maar net toe, maar het gaat ook.

          en ik gebruik die ook als fiets-stuurtas, gewoon twee snelsluitingen door de ogen van de bevestiging van de riem, rond het stuur doen, sluiten en hopsakee.
          ---------
          op zoek naar schoonheid en wijsheid ;-)
          Nikon D7000 GESTOLEN, Tamron 17-50 2.8 GESTOLEN, Tamron 28-75 2.8, 50 mm 1,8; Nikor 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

            Er zou een 5DmkII + 1.4x extender + 70-200mm F2.8 gemonteerd in moeten kunnen. On the side nog een 24-70mm F2.8.
            Da's dus redelijk zwaar, te zwaar voor een heuptas, zowel voor hiken als snowboarden.

            De FlipSide is niet zo geschikt voor heel beweeglijke sportieve activiteiten. Deze heeft inderdaad het handige systeem om via de rugzijde het materiaal bereikbaar te maken.

            Ik had me misschien iets beter moeten uitdrukken.
            'k Heb alle klassieke foto-tas merken (lowepro, kata, clik-elite, dakine, case-logic, vanguard) al eens doorlopen
            'k Heb al die merken grondig onder de loep genomen en veel ervan getest.

            I know, 'k ben veeleisend, maar gelukkig niet te dringend op zoek. Waarschijnlijk ga ik gaan voor een echte hiking-zak met back-panel-access en dan zelf een binnenwerkje in elkaar knutselen met dividers en voldoende padding...
            Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

            Comment


            • #7
              Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

              weet dat het ook van de 'standaardmerken' is maar de lowepro rover AWII 100% comfort en 85% gemak als je t mij vraagt, veel plaats voor materiaal en overige. Bovendien kan hij een stevige trektocht of wat snowboarden echt wel aan.
              love and happiness!
              pentax k-7, sigma 30mm 1.4, 50-135 2.8, 50 1.7, 180 macro en 't kitlensje

              Comment


              • #8
                Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

                En indien je een laptop wil meenemen: CompuRover AW...aan de Rover enz had ik nog niet gedacht. Lowepro heeft ook waterdichte en drijvende rugzakken - de Dryzone 100, 200 en de Dryzone Rover...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

                  Oorspronkelijk geplaatst door quint'n Bekijk bericht
                  Ik had me misschien iets beter moeten uitdrukken.
                  'k Heb alle klassieke foto-tas merken (lowepro, kata, clik-elite, dakine, case-logic, vanguard) al eens doorlopen
                  'k Heb al die merken grondig onder de loep genomen en veel ervan getest.
                  Misschien nog iets beter uitdrukken.

                  Na elk model van de opgesomde merken grondig geëvalueerd te hebben, kwam ik tot de conclusie dat er geen enkel model dusdanig voldeed aan mijn eisen.

                  Ik weet dat lowepro goed is, ik ben zelf enorm tevreden gebruiker. Ondertussen ken ik de specs van al hun tassen zo goed als van buiten. Conclusie: ik ben op zoek naar een tas buiten het lowepro gamma.

                  Om nogmaals in te gaan op de suggesties...
                  - De Rover AW heeft nogal een klein camera-compartiment. Te klein om een 70-200 + 1.4x + 5DmkII gemonteerd op te bergen. Ook de toegankelijkheid van dit camera-compartiment is niet zoals ik gehoopt had.
                  - CompuRover: ik wil geen laptop meenemen.
                  - Dryzone reeks: Was ik zeker voor te vinden, tot dat ik de eerste keer zo'n tizip ritssluiting proberen openen en sluiten heb. Da's zo goed als onmogelijk.

                  Toch bedankt voor de suggesties!
                  S.
                  Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

                    Zelf ben ik ook op zoek naar een ideale tas om fotografie te kunnen combineren met hiking en snowboarden. Tot nu toe neem ik een gewone rugzak mee, met camera en accessoires los in opgeborgen. Mijn materiaal is wel goed beschermd, maar het duurt inderdaad vrij lang om alles uit te halen...

                    Op deze site http://www.dgrin.com/showthread.php?p=1477782 vind je wat extra foto's en een review van de F-stop. 'k Vond het interessant, maar voor mij lijkt die tas me net iets te groot...

                    Veel succes verder met de zoektocht... Ik hou het topic in de gaten!
                    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

                      Oorspronkelijk geplaatst door quint'n Bekijk bericht

                      Dakine kwam in de buurt, maar toch nog net niet. (nogal lomp)

                      Wat vind je zo lomp aan de Dakine? Ik heb de sequence en ik ben daar enorm tevreden over. Voor mij is dit de meest "perfecte" rugzak... Hiervoor heb ik de mission gehad en die vond ik veel minder goed.

                      Grt
                      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

                        Die dakine sequence kwam inderdaad wel het dichtst in de buurt van wat ik zoek. Misschien moet ik die nog eens bekijken.
                        Ik herinner me dat die nogal kort (in de hoogte) en breed overkwam. Die voelde niet zo stabiel aan op m'n rug. (ik ben nogal groot)
                        Laat die internal camera unit van dakine nog een beetje plaats over voor wat extra bagage?
                        Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

                          Ben ook al lang op zoek naar iets dergelijks. 2.2 kg enkel voor een rugzak, daarin nog je gerief, en nog alles wat je nodig hebt tijdens je hike, is nu niet echt zo optimaal!!! Afgeschreven dus.


                          Wat ik nu zoek is iets (waterdicht) om tegen de borst te hangen (bevestigen aan schouderriemen), waar je zeer snel je camera in en uit kan nemen. Enkel voor een lenswissel zou ik dan nog in de gewone rugzak moeten zijn.

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #14
                            Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

                            Oorspronkelijk geplaatst door quint'n Bekijk bericht
                            Die dakine sequence kwam inderdaad wel het dichtst in de buurt van wat ik zoek. Misschien moet ik die nog eens bekijken.
                            Ik herinner me dat die nogal kort (in de hoogte) en breed overkwam. Die voelde niet zo stabiel aan op m'n rug. (ik ben nogal groot)
                            Laat die internal camera unit van dakine nog een beetje plaats over voor wat extra bagage?
                            Het voordeel van de sequence ten opzichte van de mission is dat je meer bandjes hebt om de rugzak aan te passen aan je eigen lichaam.
                            Vanaf dat je de rugzak aangepast hebt is hij supercomfortabel.
                            In de paasvakantie heb ik er zelfs skiles mee gegeven. Ik had er wel niet al m'n materiaal inzitten. Een 7D met 24-70, een camelbak van 2 liter en dan nog wat klein materiaal. Hierdoor had ik meer dan plaats genoeg om vrij veel extra bagage weg te bergen. Zelfs als ik m'n 70-200 zou meegenomen hebben had ik genoeg plaats over. Maar om les te geven had ik die niet echt nodig.
                            Je mag natuurlijk niet vergeten dat het geen lichte rugzak is. Maar vanaf dat je alle bandjes aangespannen hebt voel je hem niet meer hangen. En stevig is hij zeker en vast, tijdens een vrij uurtje zonder m'n groepje kindjes eens gaan doorskiën met medemonitoren en nogal een zware val gemaakt op de rugzak, deze ving de schok goed op zonder dat er iets kapot ging.
                            Nog een voordeel van de Dakine vind ik is dat als je je fotomateriaal niet meeneemt je toch nog een goede rugzak overhoudt als je de camera block eruit haalt.

                            Grt
                            Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hiking/Snowboard/Fotografie rugzak

                              Ik ben heel tevreden met mijn 3N1 van Kata.
                              In de X position (draagriemen gekruist op de borst) draag je hem als een comfortable rugzak, die niet kan verschuiven.
                              Met 1 klik maak je 1 strap los en kan je de rugzak verschuiven/openen als een slingbag.
                              Dit kan je zowel voor rechts als linkshandigen configureren.

                              pitteljon.be
                              The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

                              Comment

                              Working...
                              X