Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote statieven-statiefkoppen topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

    Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
    Ik denk dat ik vrijdag eens naar Maastricht rijd om bij FotoRembrandt het statief van Benro te testen (C2980T).
    Ze hebben daar ook balhoofden van Benro en Sirui. Ik heb m'n zinnen gezet op een van Sirui, nl de K30X (139 euro, wat wel vrij veel is, dit kan via internet een stuk goedkoper (115 euro)). Maar deze hebben ze niet op voorraad.
    De balhoofden van Benro zijn wel op voorraad... Iemand die kan inschatten welke balhoofden beter zouden kunnen zijn? Benro of Sirui???
    Over Sirui lees ik niets dan goeds, over Benro vind ik weinig reviews. Jammer dat ik ze niet beiden eens kan bekijken/testen... Als ik dit zou willen moet ik naar Aalten (nl) rijden. (2 x160 km).
    Iemand nog een ultieme tip? :-)
    De K30X is een prima balhoofd.
    Bij foto Boom zijn ze op voorraad € 119. Gratis verzending en vandaag besteld, morgen in huis.

    Comment


    • #32
      Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      De K30X is een prima balhoofd.
      Bij foto Boom zijn ze op voorraad € 119. Gratis verzending en vandaag besteld, morgen in huis.
      http://www.fotobooms.nl/cat/0/276/1003/1004/koppen.html
      Bedankt voor de tip, maar blijkbaar tellen ze 12 euro voor verzending naar België (binnen Nederland 4,50 euro).

      Dan kan ik beter bestellen bij Amazon.de. 115,98 euro en hier wél gratis verzending.
      Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

      Comment


      • #33
        Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

        Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
        Bedankt voor de tip, maar blijkbaar tellen ze 12 euro voor verzending naar België (binnen Nederland 4,50 euro).

        Dan kan ik beter bestellen bij Amazon.de. 115,98 euro en hier wél gratis verzending.
        Dan hebben ze dat pas veranderd: in december had ik daar iets gekocht, toen hoefde je zowel naar Nederland als België geen verzendkosten te betalen. 12 euro is erg veel, dat zou ik ook niet doen.

        Comment


        • #34
          Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

          Als ik me een statief aanschaf ga ik waarschijnlijk voor de K30x als kop gaan, en deze hier bestellen: http://www.fotoshopaalten.nl/sirui-s...0x-p-3768.html
          Kost wel 10 euro meer als bij Booms, maar hier geen verzendkosten. Ik bestel ook liever hier dan van amazon Misschien omdat ik er gewoon geen ervaring mee heb maarja
          Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
          https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

          Comment


          • #35
            Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

            Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
            Als ik me een statief aanschaf ga ik waarschijnlijk voor de K30x als kop gaan, en deze hier bestellen: http://www.fotoshopaalten.nl/sirui-s...0x-p-3768.html
            Kost wel 10 euro meer als bij Booms, maar hier geen verzendkosten. Ik bestel ook liever hier dan van amazon Misschien omdat ik er gewoon geen ervaring mee heb maarja
            Ik ga waarschijnlijk morgen ook dit balhoofd bestellen, maar ik ga dat wél doen bij Amazon.de. http://www.amazon.de/gp/product/B004...pf_rd_i=301128 116 euro verzending inbegrepen

            Ik zit nog een beetje met een gewetenskwestie betreffende het statief. Ik ga dat morgen testen in een winkel in Maastricht... Stel dat het me bevalt en ik wil het kopen... De winkelprijs bedraagt 299 euro. Via Amazon kan ik identiek hetzelfde bestellen aan 248 euro...
            50 euro verschil, das veel geld. Maar langs de andere kant vind ik het oneerlijk t.o.v. de winkel om er wel uitgebreid te gaan testen, en uiteindelijk via internet te bestellen,... wat denken jullie hiervan?
            Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

            Comment


            • #36
              Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

              Ik ben geen dief van eigen rekening, iets meer kan zijn maar 50 euro is best veel op dit bedrag!

              Ik heb de zelfde combo als pacha en fenix trouwens, dag dat het balhoofd gaat creepen is dag dat ik de centen heb voor een groter kanon op mijn canon en koop ik me wel een straffer koppie
              Webstek in opbouw

              Comment


              • #37
                Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht

                Ik heb de zelfde combo als pacha en fenix trouwens, dag dat het balhoofd gaat creepen is dag dat ik de centen heb voor een groter kanon op mijn canon en koop ik me wel een straffer koppie
                Pacha en Fenix hebben niet dezelfde combo
                Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                Comment


                • #38
                  Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                  IK heb gisteren een statief gekocht bij foto Rembrandt in Maastricht. Ik heb gekozen voor een Benro C2980T. Winkelprijs was 299 euro. Goedkoopste internetprijs die ik gevonden had was 247 euro. Uiteindelijk hebben we beiden wat water bij de wijn gedaan en heb ik nog 269 euro betaald.

                  Ook heb ik een balhoofd besteld, dit was niet in voorraad. Hier heb ik gekozen voor een Sirui K30X. Om heel eerlijk te zijn is dit wel een beetje een gok want ik heb nog nooit een balhoofd van Sirui van dichtbij gezien. Ik vertrouw op de vele goede reviews die ik gelezen heb...

                  Volgende week kan ik het balhoofd gaan afhalen, en dan kan ik statief en balhoofd beginnen testen, laat de lente maar beginnen! Het statief lijkt alvast stevig op z'n poten te staan.

                  Iedereen nogmaals bedankt voor de tips!
                  Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                    Proficiat met jou aankoop al Ik ben van plan ooit datzelfde maar in aluminium te kopen. Tenzij ik tegen dan meer geld heb, dan ga ik voor een carbon versie. Sirui k30x kop staat al vast voor dan
                    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                    Comment


                    • #40
                      Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
                      Proficiat met jou aankoop al Ik ben van plan ooit datzelfde maar in aluminium te kopen. Tenzij ik tegen dan meer geld heb, dan ga ik voor een carbon versie. Sirui k30x kop staat al vast voor dan
                      Ik heb eerlijk gezegd ook nog even getwijfeld tussen aluminium en carbon...
                      De alu versie kostte maar de helft.
                      Het verschil in gewicht is niet eens zo heel groot; 1.67 kg vs 2.09 kg.
                      Aangezien het maximum draaggewicht van de alu versie (12 kg vs 10 kg) groter is ga ik ervan uit dat het statief van carbon ook iets steviger is, maar het verschil lijkt me erg klein!?
                      Ook de poten van het carbon statief zijn iets dikker.
                      Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                        Ik heb eerlijk gezegd ook nog even getwijfeld tussen aluminium en carbon...
                        De alu versie kostte maar de helft.
                        Het verschil in gewicht is niet eens zo heel groot; 1.67 kg vs 2.09 kg.
                        Aangezien het maximum draaggewicht van de alu versie (12 kg vs 10 kg) groter is ga ik ervan uit dat het statief van carbon ook iets steviger is, maar het verschil lijkt me erg klein!?
                        Ook de poten van het carbon statief zijn iets dikker.
                        Ik zie wel, ik ben zover nog lang niet, eerst waarschijnlijk 2 flitsers
                        Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                        https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                        Comment


                        • #42
                          Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                          [Mod-LesC]Ik ben nog niet beginnen uitmesten, tenslotte is de discussie nog "to the point". Toch had ik liefst deze topic beperkt gezien tot meedelen van ervaringen (zowel goede als slechte) ivm bepaalde statieven en statiefkoppen. Lees er eventueel het eerste stukje van mijn eerste post even op na.[/Mod]
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.5)

                          Comment


                          • #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                            IK heb gisteren een statief gekocht bij foto Rembrandt in Maastricht. Ik heb gekozen voor een Benro C2980T. Winkelprijs was 299 euro. Goedkoopste internetprijs die ik gevonden had was 247 euro. Uiteindelijk hebben we beiden wat water bij de wijn gedaan en heb ik nog 269 euro betaald.

                            Ook heb ik een balhoofd besteld, dit was niet in voorraad. Hier heb ik gekozen voor een Sirui K30X. Om heel eerlijk te zijn is dit wel een beetje een gok want ik heb nog nooit een balhoofd van Sirui van dichtbij gezien. Ik vertrouw op de vele goede reviews die ik gelezen heb...

                            Volgende week kan ik het balhoofd gaan afhalen, en dan kan ik statief en balhoofd beginnen testen, laat de lente maar beginnen! Het statief lijkt alvast stevig op z'n poten te staan.

                            Iedereen nogmaals bedankt voor de tips!
                            En fenix ben je tevreden van je Benro C2980T en Sirui K30X? Waarom heb je trouwens voor de C2980T en niet voor de C2970T gekozen? De C2970T kan blijkbaar iets hoger gaan (169cm vs 162cm) en de poten bestaan uit 3 delen i.p.v. 4 (dit zou iets stabieler zijn?). Daarentegen is de C2970T ingeklapt wel iets langer dan de C2980T.
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                            Comment


                            • #44
                              Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                              En fenix ben je tevreden van je Benro C2980T en Sirui K30X? Waarom heb je trouwens voor de C2980T en niet voor de C2970T gekozen? De C2970T kan blijkbaar iets hoger gaan (169cm vs 162cm) en de poten bestaan uit 3 delen i.p.v. 4 (dit zou iets stabieler zijn?). Daarentegen is de C2970T ingeklapt wel iets langer dan de C2980T.
                              Hallo Jocau

                              Als ik heel eerlijk moet zijn heb ik het statief en de kop tot nu toe nog amper gebruikt. Ik heb het vooral gekocht om aan macro-fotografie te doen, en daar is nog niet veel van in huis gekomen dit jaar.
                              Maar ik kan wel zeggen dat zowel het statief als de kop er zéér degelijk uitzien en dat ik er naar uitkijk om het eens uitgebreid te gaan uittesten.
                              De C2980T of C2970T? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet lang stilgestaan heb bij de keuze tussen deze 2... Laten we zeggen dat ik voor het duurste gekozen heb met het gedacht dat dat ook wel het beste zal zijn, al is dit natuurlijk een belachelijke redenering!
                              Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                              Comment


                              • #45
                                Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                                Jammer dat er zo weinig statieven zijn die aan volgende voorwaarden voldoen (aangezien ik 1m87 ben):

                                - Carbon.
                                - Geen centrale middenkolom (= meer stabiliteit).
                                - Hoog genoeg zodat ik mij niet moet bukken. Dus ongeveer 157 cm hoog (mijn lengte [187 cm] - hoogte balhoofd [Sirui K30x is 11,2 cm] - afstand onderkant DSLR tot onderkant zoeker [6 cm bij mijn EOS 550D] - afstand onderkant oog tot bovenkant hoofd [13 cm] = 156,8 cm).
                                - Minimum hoogte ergens tussen de 10 en 40 cm.
                                - Poten bestaande uit liefst zo weinig mogelijk secties (liever 3 dan 4).
                                - Draaggewicht van minstens 10 kg.

                                De enige die so far perfect voldoet, is de Gitzo GT3541XLS, maar met z'n 619 euro is die wel erg duur. De Benro C3570T heeft een richtprijs van 389 euro en voldoet bijna buiten het feit dat hij een middenkolom heeft. De Benro kan wel gebruikt worden met de middenkolom helemaal naar beneden en dan voldoet hij nog steeds aan de vereiste minimum hoogte (zie m'n rekensommetje). Ik heb nu namelijk een cheap-ass Vanguard Espod 203AP en als ik deze zou vervangen, moet het niet voor even, maar voor het leven zijn.
                                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                                Comment

                                Working...
                                X