Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote statieven-statiefkoppen topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

    Excuseer mij maar ik heb het topic volledig doorgenomen en op een forum zitten toch mensen met kennis.
    Hoe ik dat zinnetje op het einde moet verwijderen weet ik niet maar ik wil het gerust eens opzoeken als het u stoort.
    En mijn vraag is niet welk merk het beste is maar wat het verschil is waarom men het ene slecht vind en het andere goed.
    Voor mij lijken ze allemaal goed.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

    Comment


    • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

      Oorspronkelijk geplaatst door gixxer21 Bekijk bericht
      En mijn vraag is niet welk merk het beste is maar wat het verschil is waarom men het ene slecht vind en het andere goed.
      Voor mij lijken ze allemaal goed.


      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
      Eerst en vooral is er een verschil tussen een balhoofd en bv een 3-wegskop. (en er zijn nog wel meerdere types)
      Ik denk dat die keuze vooral persoonlijk is, je zal in elk type kop wel goed en minder goede (en slechte) hebben.

      Volgens mij gaat het, wanneer men het hier heeft over "goed" vooral over creep.
      Als je net heel wat moeite gedaan hebt om je camera goed te zetten voor de compositie die je wil maken, je zet hem vast en daarna zakt hij wat naar omlaag dan is je compositie niet meer 100% zoals jij wilde en dan wordt het ook zeer moeilijk om dat te bekomen.
      Die creep wordt uiteraard beïnvloed door het gewicht van de camera wat je ook moet meenemen in de beoordeling. Als je nooit meer dan een kg op je statief plaatst zal die creep in de meeste gevallen wel geen probleem zijn vermoed ik.

      Just my 2 cts

      Comment


      • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

        Ik denk dat IceCool je vraag voldoende beantwoordt. Ik ben, zoals je in het begin van deze topic kunt lezen, van een Hama naar een Manfrotto gegaan, toen de eerste door zijn poten zakte, en van een Manfrotto-kop naar een Markins, toen bleek dat de Manfrotto teveel creep vertoonde (voor mijn camera+lens combo).
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

          Bedankt alle twee.
          Nu weet ik waar op te letten.
          Is een balhoofd gemakkelijker dan een 3 weg's kop om een goede positie te vinden of is dat meer een persoonlijke voorkeur?


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

          Comment


          • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

            Balhoofd is sneller te bedienen maar minder precies af te stellen.
            3 wegskop is trager in bediening maar makkelijker precies af te stellen, voornamelijk doordat je iedere richting apart bedient.
            Er zijn ook de koppen met een "joystick" grip, eigenlijk een balhoofd met een grip aan, niet zo handig als je het mij vraagt.
            En dan zijn er ook nog videokoppen, die hebben maar 2 richtingen.
            En Manfrotto heeft nu ook een foto/video kop, zelf zo eentje gekocht.
            Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

            Comment


            • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

              Sowieso vergt het werken met een statief wel een klein beetje oefening, niet dat het zo ingewikkeld is maar ik raad toch aan om je statief thuis al eens open te klappen en enkele zaken uit te testen voor je er effectief mee op stap trekt.

              Comment


              • Het grote statieven-statiefkoppen topic

                Morgen ga ik eens beginnen testen.
                Ik heb dus een 3 weg omdat ik dacht dat dit meer mogelijkheden had. 😟
                Eigenlijk zat hij in de kit dus er was geen keus.


                Verzonden met Tapatalk Pro

                Comment


                • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door gixxer21 Bekijk bericht
                  Morgen ga ik eens beginnen testen.
                  Ik heb dus een 3 weg omdat ik dacht dat dit meer mogelijkheden had. ��
                  Eigenlijk zat hij in de kit dus er was geen keus.


                  Verzonden met Tapatalk Pro


                  Waarom de trieste smiley? Een 3-weg heeft niet minder mogelijkheden hoor.
                  Ikzelf geef de voorkeur aan een 3-weg boven een balhoofd, preciezer te bedienen.
                  Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

                  Comment


                  • Het grote statieven-statiefkoppen topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Wie zou die iemand hier moeten zijn? Dan moet die iemand al die koppen in huis hebben om te vergelijken.
                    Maar als u zelf wat moeite doet dit topic goed te lezen met uw iPad dan kunt u het op diverse websites vinden, een der van is in dit topic al velen malen aangehaald:
                    http://www.traumflieger.de/desktop/b....php#sirui_k20
                    Mijn Duits is niet echt schitterend maar de punten zeggen al veel.
                    Als diegene die ik nu heb niet voldoet weet ik al wat de volgende wordt.


                    Verzonden met Tapatalk Pro

                    Comment


                    • Het grote statieven-statiefkoppen topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door IceCool Bekijk bericht
                      Ik heb daarnet gezien dat op fotoshopaalten.nl (ik heb het mijne daar ook gekocht) de Sirui balhoofden in actie zijn, als je thuis nog een budget kan lospeuteren van 119 euro heb je de K-20X.
                      Verzending is in de prijs begrepen, en voor 3,25 kan je die verzending ook laten verzekeren.
                      Het lospeuteren is niet gelukt. 😃
                      Eerst proberen met wat ik heb en eigenlijk heeft mijn vrouwtje gelijk.


                      Verzonden met Tapatalk Pro
                      Last edited by gixxer21; 10 januari 2014, 20:45.

                      Comment


                      • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door IceCool Bekijk bericht
                        Ik heb daarnet gezien dat op fotoshopaalten.nl (ik heb het mijne daar ook gekocht) de Sirui balhoofden in actie zijn, als je thuis nog een budget kan lospeuteren van 119 euro heb je de K-20X.
                        Verzending is in de prijs begrepen, en voor 3,25 kan je die verzending ook laten verzekeren.
                        Bedankt voor de tip maar eigenlijk verkopen zij hun product te duur want op een andere website staat het
                        aan dezelfde prijs zonder actie.

                        Ik heb dan maar meteen een K-30X aan mijn winkelmandje toegevoegd.
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Bedankt voor de tip maar eigenlijk verkopen zij hun product te duur want op een andere website staat het
                          aan dezelfde prijs zonder actie.

                          Ik heb dan maar meteen een K-30X aan mijn winkelmandje toegevoegd.
                          Kirsten kijk voor je K-30x eens hier:
                          Al meer dan 110 jaar zijn wij de fotowinkel van Nijmegen. Wij denken graag met onze klanten mee en voorzien hobbyist en professional van een passend advies.

                          Ik had hier ook mijn Serui statief gekocht (nergens voordeliger) en binnen 24 uur geleverd

                          Comment


                          • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                            Kirsten kijk voor je K-30x eens hier:
                            Al meer dan 110 jaar zijn wij de fotowinkel van Nijmegen. Wij denken graag met onze klanten mee en voorzien hobbyist en professional van een passend advies.

                            Ik had hier ook mijn Serui statief gekocht (nergens voordeliger) en binnen 24 uur geleverd


                            Té laat; heb het reeds besteld bij fotoshopaalten.nl en het bedrag is ook al overgeschreven.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht


                              Té laat; heb het reeds besteld bij fotoshopaalten.nl en het bedrag is ook al overgeschreven.
                              Heb gisteren meteen een e-mail verzonden aan de klantendienst van Fotoshopaalten waarin ik het prijsverschil heb vermeld,
                              dit is wat ik vandaag als antwoord binnenkreeg:

                              Hallo,

                              De K-30x is bij ons € 129,-. (Zie orderbevestiging.) Bij Grijpink is hij € 119,- (excl. verzending-geen verzending naar Belgie). Het prijsverschil is dus slechts 10 euro en geen 20. Voor deze 10 euro prijsverschil, krijg je in ieder geval een officiële Nederlandse K30X. Foto Grijpink is geen officiële dealer (zie: http://www.tokina.eu/sirui/kopen/) en kan dus ook de 6 jaar garantie niet leveren. Als ik de verzendkosten in Nederland bij Grijpink meereken (€ 6,75), dan is het prijsverschil slechts € 3,25. Lijkt mij een koopje voor 6 jaar garantie en een officieel product.....

                              Mvg,

                              Roland Stolte
                              Ik heb dus een genuine Sirui balhoofd aangekocht maar blijkbaar hebben zij die bij Fotogrijpink hebben gekocht met een nep artikel te maken !?

                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                Heb gisteren meteen een e-mail verzonden aan de klantendienst van Fotoshopaalten waarin ik het prijsverschil heb vermeld,
                                dit is wat ik vandaag als antwoord binnenkreeg:



                                Ik heb dus een genuine Sirui balhoofd aangekocht maar blijkbaar hebben zij die bij Fotogrijpink hebben gekocht met een nep artikel te maken !?

                                Het is een beetje kletskoek van fotoschopaalten: Fotogrijping verkoopt geen nep artikelen, zij hebben een fysieke winkel in Nijmegen die meer dan 100 jaar oud is en waar je ook nog kan handelen.
                                In tegenstelling van wat op hun website staat had ik geen verzendkosten hoeven te betalen toen ik mijn Serui statief daar kocht.
                                De K-30x had ik een jaar eerder gekocht bij Foto Boom in Amsterdam voor €119 op dat moment de goedkoopste maar die zijn bij hen inmiddels een heel stuk duurder geworden.
                                Het kan zijn dat verzenden naar België vanuit Nederland niet altijd een (voordelige) optie is bij diverse (web)winkels, maar dat is een kwestie van even telefoneren.

                                Comment

                                Working...
                                X