Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Fototassen/rugzakken topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

    heeft er iemand een idee waar ik een goede camera en laptop backbag kan vinden ?
    -regenhoes en laptopvak van 17 inch moet er wel inzitten.. verder moet ze niet te groot zijn, wel praktisch
    kheb al vaak gekeken op http://www.kamera-express.be/ maar zo een backbag met laptop van 17 inch is is moeitelijk te vinden ?
    of zijn die vakken van 15 inch toch ruim genoeg voor een 17 inch ?


    iemand een SLRC 206 van case logic ? hier kan een 17 inch laptop in en is regenbestendig ?
    Last edited by Thiriiii4; 23 mei 2014, 20:35.
    Nikon D7100 - kitlens 18-140mm - en veel zin om bij te leren!

    Comment


    • #77
      Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

      Oorspronkelijk geplaatst door Thiriiii4 Bekijk bericht
      heeft er iemand een idee waar ik een goede camera en laptop backbag kan vinden ?
      -regenhoes en laptopvak van 17 inch moet er wel inzitten.. verder moet ze niet te groot zijn, wel praktisch
      kheb al vaak gekeken op http://www.kamera-express.be/ maar zo een backbag met laptop van 17 inch is is moeitelijk te vinden ?
      of zijn die vakken van 15 inch toch ruim genoeg voor een 17 inch ?


      iemand een SLRC 206 van case logic ? hier kan een 17 inch laptop in en is regenbestendig ?
      Om maar even een onbekende speler in fotorugzakkenland onder de aandacht te brengen;





      Ik heb geen van beide moet ik zeggen, ik heb de voorganger en ben er zeer tevreden over.
      Wanneer de combinatie van foto/dagrugzak past bij je wensen heb je een rugzak met zeer prettig draagcomfort.
      Dit vooral door het zogenaamd 'ACS draagsysteem'. Als je eens in de buurt bent van een Jack Wolfskin Store zeker even kijken.

      Comment


      • #78
        Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

        Deze zomer ga ik naar Corsica en dus waarschijnlijk ook een aantal dagen de bergen in!
        Ik ben daarom al een tijdje aan he uitkijken naar een nieuwe cameratas, met een ruimte voor een waterzak en ruimte voor nog wat extra spullen.
        ik heb over deze 4 modellen al wat meer uitleg gezocht en reviews gelezen:

        click elite venture 30


        F-stop guru


        Lowepro Photo Sport 200AW
        Travelling with a camera? Keep your DSLR, drone and accessories safe with our high quality camera & lens backpacks. Shop now.


        Mindshift rotation 180 panorama
        We are a group of product designers and professional photographers on a mission to design and create the highest quality travel gear for the world’s Venturing Observer.



        Heeft iemand ervaring met deze rugtassen of weet iemand misschien nog interessante opties?
        mijn budget is +/-200 euro

        Het grote voordeel van de lowepro vind ik de prijs
        Het voordeel van de Clik Elite en de F-stop zijn de verwijderbare cameraunits. Ze zouden ook van degelijkere kwaliteit zijn als de lowepro.
        De mindshift lijkt me gewoon tof en handig...

        Wat voor mij het belangrijkst is, is dat de rugzak zeer comfortabel zit en ik hem gerust één dag of een paar dagen achter elkaar kan dragen. Ik heb namelijk niet zo'n sterke rug.
        Daarnaast ben ik ook niet zo een fan van een zweterige rug...
        De clik Elite is volledig verstelbaar, dus denk dat deze best wel comfortabel gaat zijn! Echter is dit ook de grootste rugzak (55cm)
        De F-stop guru lijkt mij qua grootte ideaal, maar ik heb nog geen reviews gelezen waarbij wordt besproken of hij comfortabel is om lange tijd te dragen.
        Dus ervaringen, ik lees jullie graag!
        Last edited by vermeulen1988; 3 juni 2014, 22:24.

        Comment


        • #79
          Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

          Ik gok van niet maar is er hier toevallig iemand die het nieuwste model van de Jack Wolfskin ACS Photopack heeft?
          Op afbeelding lijkt het kleiner dan het vorige model (vandaar dat ik interesse zou hebben), maar ben benieuwd hoe deze rugzak in het echt uitvalt.
          De vorige leek ook compacter op foto dan hij in werkelijkheid was.
          Kom niet meteen in de buurt van een Jack Wolfskin store, anders ging ik zelf even kijken.

          Comment


          • #80
            Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

            Bij AS Adventure hebben ze doorgaans nogal wat JW spullen. Misschien zo'n winkel eens contacteren?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.5)

            Comment


            • #81
              Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Bij AS Adventure hebben ze doorgaans nogal wat JW spullen. Misschien zo'n winkel eens contacteren?
              Een AS Adventure ligt hier wel om de hoek Les, maar zij hebben enkel de Pro in voorraad (het grote model), en die is echt te groot
              Kan wel eens aan een medewerker vragen of de kleinere besteld kan worden (hij staat niet op de website van AS Adventure)
              Bedankt voor de tip!
              Last edited by yakke; 5 juni 2014, 14:49.

              Comment


              • #82
                Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                Het kan natuurlijk altijd dat AS Adventure slechts een deel van de JW collectie verkoopt. De enige JW winkel die ik ken en weleens bezoek is in het Shoppingcentrum van Wijnegem, natuurlijk niet naast de deur, maar nu ook geen uren weg. Misschien eens informeren of zij die kleinere tas in voorraad hebben?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.5)

                Comment


                • #83
                  Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Het kan natuurlijk altijd dat AS Adventure slechts een deel van de JW collectie verkoopt. De enige JW winkel die ik ken en weleens bezoek is in het Shoppingcentrum van Wijnegem, natuurlijk niet naast de deur, maar nu ook geen uren weg. Misschien eens informeren of zij die kleinere tas in voorraad hebben?
                  Vanaf september woon ik (letterlijk) naast de JW store in Antwerpen centrum, dus ik ga gewoon nog even geduld hebben denk ik en de zomer door zien te komen met mijn huidige tas...

                  Comment


                  • #84
                    Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                    Ik zoek een rugzak waarin past:
                    Canon 70D + bevestigd: 70-200 F4
                    2-3 'kleinere' lenzen
                    Nog wat kleine accessoires, zoals kabeltje, geheugenkaartje, ...
                    Portefeuille, sleutels
                    Kleine tablet

                    En liefst nog eentje die niet standaard zwart is, of wel zwart maar dan met leuke details
                    Tot nu toe kom ik telkens uit op de kata bumblebee serie. Maar misschien dat iemand nog een beter, goedkoper alternatief heeft...
                    Flickr

                    Comment


                    • #85
                      Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                      Vandaag terug naar de winkel gebracht en de koop ongedaan gemaakt van de Lowepro Flipside 400.
                      Nauwelijks vier weken oud is de plaats waar je de klip van de borstriem moet bevestigeg volledig uitgescheurd, het stalendraadje wat er in zit stak door het camvast heen.
                      Minder ruimte dan wat ik verwacht had wat betreft de opbergvakken voor klein spul. De draagbanden belemmeren om goed bij je spullen te komen. De tas hangt te veel aan je schouders dan dat je rug het gewicht draagt waardoor nekklachten ontstaan, dat heeft alles te maken doordat de (zwakke) borstbanden te hoog geplaatst zitten.
                      Mijn oude rugtas Lowepro wa400 draagt veel beter en heeft meer bergruimte voor klein spul. De reden dat ik de Lowepro Flipside 400 kocht was het naar voren draaien van de tas-opening zodat je deze niet op de grond hoeft te zetten, maar dat is nog tijdrovender dan hem helemaal afnemen.
                      Last edited by Eenbes; 30 juli 2014, 20:35.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                        Ik was ook aan het zien naar de Flipside 400. Maar gezien de negatieve ervaringen hierboven enerzijds, en het feit dat er de laatste tijd opvallend veel tweedehands te koop worden aangeboden, wat doet vermoeden dat een aantal gebruikers er toch niet helemaal tevreden mee is, anderzijds, zal ik naar andere oplossingen moeten kijken.

                        Welke andere rugzak zou kunnen dienen voor een Nikon FX body met een 70-200 f/2.8 lens gemonteerd? Hoeft voor de rest niet gigantisch groot te zijn.
                        Last edited by bielski; 26 oktober 2014, 20:14.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                          Ik ben anders heel tevreden van mijn Flipside 400, persoonlijk geen van bovenstaande problemen ondervonden, op de opbergruimte voor kleine spulletjes na dan.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                            Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Hama Sling Bag Katoomba 190L+R Zwart ?
                            Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                            Comment


                            • #89
                              Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                              Ik heb juist een rugoperatie achter de rug, en overweeg om over te stappen naar een roller.
                              Graag jullie ervaringen m.b.t. het dagelijks gebruik van de rollers die jullie gebruiken.

                              Alvast bedankt

                              Peter

                              Comment


                              • #90
                                Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                                Ik heb juist een rugoperatie achter de rug, en overweeg om over te stappen naar een roller.
                                Graag jullie ervaringen m.b.t. het dagelijks gebruik van de rollers die jullie gebruiken.

                                Alvast bedankt

                                Peter
                                Stap over op een systeemcamera.
                                ...zonder handtekening...

                                Comment

                                Working...
                                X