Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Fototassen/rugzakken topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

    Ik heb 2 rugzakken, een Lowepro Flipside 200 en een Lowepro Vertex 200 AW.

    Lowepro Flipside 200:
    - Handige, comfortabele, compacte rugzak, ideaal voor op citytrip
    combinaties die ik erin doe:
    1) 450D+grip, Sigma 10-20, 50mm f/1.8, 18-55 IS, 430 EX II
    2) 450D + grip, Sigma 120-300 f/2.8 OS en 1.4 TC er apart bij (kan net in de tas als de teleconverter er niet tussen zit, deze past dan nog naast de lens in de tas

    Lowepro Vertex 200 AW
    - Stevige, regenbestendige, comfortabele rugzak, ook als die goed vol zit. Daar past eigenlijk al mijn materiaal te gelijk in, en dan is er nog plaats over voor andere spullen, eten, pull, laptop... Enige nadeel, behoorlijk groot vanbuiten.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #17
      Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

      Ik heb een Kiboko 22L van GuraGear.

      Kan er in: D90, D7000, 12-24 f/4, 28 f/2.8, 35 f1.8, 60 f/2.8, 70-200VR f/2.8, 180 f/3.5, 300 f/4 en een 1.4TC met nog een klein beetje plaats over. Enkel de zonnekap van de 180mm past er dan niet meer in... Verder kan er nog een 15" laptop bij en wat spullen in de voorzakjes (focus rail, klemmen, etc.). Je kunt de schouderriemen ook verwijderen waardoor het een tas wordt en er kan een 500mm f/4 in als ik ooit te veel geld zou hebben.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #18
        Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

        Ik heb de Jack_Wolfskin_ACS
        Het draagcomfort is heerlijk, je voelt de rugzak nauwelijks en een natte zweetplek op de rug is verleden tijd.
        Het fotocompartiment van de rugzak biedt ruimte aan één camera, twee lensen en flitser.
        (Met Canon 50D, 100-400, 24-105 en 18-55 zit het fotocompartiment vol)
        De rest moet in één van de andere compartimenten die geen dikke beschermende wanden hebben.
        In aanvulling op het fotocompartiment heeft de rugzakextra vakken die ruimte genoeg bieden voor eten, drinken, jas, trui, etc. Een niet al te grote laptop (15") kan ook nog mee.

        Het fotodeel kan eruit waardoor je een 'gewone' rugzak overhoudt.
        De rugzak is voorzien van een regenhoes en bevestigingsplaatsen voor statief.

        De ideale rugzak voor een dagje uit als je aan ongeveer 1 DSLR, 2 lensen en een flitser voldoende hebt.
        Om een uitgebreid arsenaal aan fotospullen mee te nemen is de rugzak te klein.




        Comment


        • #19
          Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

          Ik weet niet of mijn vraag hier gepast is...
          In mei gaan wij vier weken roadtrippen in de USA en daarvoor ben ik op zoek naar een nieuwe fotorugzak.
          Momenteel heb ik een schoudertas van Lowepro, waar mijn Nikon D90 met Nikon 18-105 en mijn Nikon 50 mm 1.4 nét in passen.
          Om rond te trekken lijkt het mij handiger om een rugzak te hebben (voor het draagcomfort en de gewichtverdeling) en ik vroeg me af of mensen hier tips hebben daarover.
          De bedoeling is dat er nog een kleine laptop of tablet bij kan, zodat we alles bij elkaar hebben in één tas.
          Mijn vraag is er eigenlijk ook vooral naar veiligheid toe; we gaan ook Los Angeles, San Francisco en Las Vegas bezoeken en dan wil ik niet dat zomaar iemand de tas kan openmaken. Ik heb al gehoord dat er tassen bestaan met een ritssluiting aan de rugzijde, maar is dit handig?

          Wie heeft ervaring met handige rugzakken voor op reis? Handig in gebruik en veilig?
          Alvast bedankt voor de tips!

          Comment


          • #20
            Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

            Als ik je post zo lees, dan denk ik aan de Photo Hatchback 22L AW (www.lowepro.com/photo-hatchback-aw). Ik ken een behoorlijk aantal mensen met een Flipside 400 AW (of 500 AW) die de opening aan de rugzijde nogal appreciëren. Zelf vind ik ze handig bij sneeuw. Gewoon de All Weather Cover eruit, en de tas in de sneeuw leggen...Je kan dan erg makkelijk aan je materiaal. Hetzelfde principe is van toepassing bij de Photo Hatchback AW (in de 22L AW kan je een MacBook Air 11" of een iPad krijgen). Lekker licht ook op de rug .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #21
              Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

              Na veel gezoek, (ben ook een beetje verslaafd aan fototassen)ben ik van de Billingham 550 zeer tevreden, door zijn zij tassen kan je die groter of kleiner maken, dus naar elke shoot aanpassen

              Comment


              • #22
                Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                Ik heb vorige week de f-stop tassen gevonden. Dat lijkt me wel wat. Het zijn tenminste fatsoenlijke rugzakken waarin je een insert kan plaatsen voor je fotospullen. Die zijn er in allerlei maten.
                Zoals het er nu bij staat, ga ik daar eens naar kijken.

                Comment


                • #23
                  Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door twdi Bekijk bericht
                  Ik heb vorige week de f-stop tassen gevonden. Dat lijkt me wel wat. Het zijn tenminste fatsoenlijke rugzakken waarin je een insert kan plaatsen voor je fotospullen. Die zijn er in allerlei maten.
                  Zoals het er nu bij staat, ga ik daar eens naar kijken.
                  Inderdaad dat is wel waar. Ik had ze besteld toen ze zogezegd nog in voorraad waren maar heb na een maand wachten de bestelling moeten annuleren.
                  Ik vind de rugzak vooral handig omdat het een handige trekzak is en je kan hem gemakkelijk op reis nemen omdat het merk onbekend is
                  En het gebruik van een flipside is nog eens extra veilig voor diefstal.

                  Als je hem neemt ben ik wel benieuwd naar uw "review"
                  Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

                  Comment


                  • #24
                    Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                    Coldblue en cameranu.nl zeggen ze op voorraad te hebbe n. Coldblue ken ik niet maar bij de andere heb ik al het eea besteld. Dus dat laatste klopt zeker.
                    Het idee staat me inderdaad aan. Daarnaast is een pre dat als je gaat vliegen en de beveiliging doet moeilijk over de grootte van de rugzak, dan haal je de icu eruit en klaar. Die kan altijd mee als handbagage

                    Comment


                    • #25
                      Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door twdi Bekijk bericht
                      Coldblue en cameranu.nl zeggen ze op voorraad te hebbe n. Coldblue ken ik niet maar bij de andere heb ik al het eea besteld. Dus dat laatste klopt zeker.
                      Het idee staat me inderdaad aan. Daarnaast is een pre dat als je gaat vliegen en de beveiliging doet moeilijk over de grootte van de rugzak, dan haal je de icu eruit en klaar. Die kan altijd mee als handbagage
                      Er zijn er meerdere winkels dat ze op voorraad hebben. En dan nog de distributeur heeft ze op voorraad. Wel oppassen ze zijn nog niet allemaal in voorraad. De Large ICU's zijn nog niet in voorraad, das vooral jammer voor mij .
                      Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

                      Comment


                      • #26
                        Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                        Komt goed. Dit is volgens mij de (enige) oplossing voor mensen die een (foto)rugzak willen waarin ook indien nodig genoeg ruimte is voor niet-fotospullen. Kwestie van een andere ICU erin en je bent erg flexibel.
                        Vandaar mij idee.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                          Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nogal een fototascomplex heb. Het is echt wel moeilijk maar er zijn inderdaad zoveel verschillende situaties die een andere aanpak vragen. Ik heb dus ook nogal wat tassen (en heb er al een aantal gehad die ik al weer weggedaan heb). Weinigen zijn zo comfortabel om dragen dan de KATA UL (ultralight) serie, maar ze zijn ook prijzig n de indeling kan beter. Indeling is trouwens een heel belangrijk criterium: wil je een tas die je helemaal vol fotogerief kan steken of wil je er één waar ook een compartiment voor andere dingen is? Ik heb beide: bv een Lowepro Runner 350 AW om vol te stouwen met fotomateriaal. Deze tas is mijn reis(transport)tas. Ik gebruik die echter zelden tijdens echt shoots of uitstappen, het is echt mijn tas om zoveel mogelijk materiaal van A naar B mee te nemen (inclusief laptop). Mijn Lowepro Dryzone Rover is de tas die ik het meest gebruik om een dag op staf te gaan. De onderste helft is waterdicht voor het fotomateriaal. Er kan 5DII/III met 24-70 or 16-35 erop in, de andere lens erbij en dan nog een 70-200 2.8 of de 100-400. Kom ik gewoonlijk ruimschoots mee toe. In het bovenste compartiment kan ik dan nog van alles kwijt: filters, batterijen, memory, kompas, wandel-gps, flesje water, enz... Het is een oude tas en ik heb al een paar keer gedacht ze te verkopen maar voor mij nog steeds de beste voor een dagtrip. Ik weet dat ik bij deze tas er ook niet moet over nadenken om ze in de sneeuw of het natte gras neer te zetten. Draagcomfort is redelijk.

                          Ik heb ook de Lowepro Fastpack 350 gehad. Ideaal van indeling maar na een hele dag met niet eens zoveel materiaal erin deed de tas pijn: top layout van de tas, maar geen draagcomfort (mijn mening eh).

                          De Tamrac Velocity 9 gebruik ik voor korte uitstappen. Handig om mee te nemen naar een concert of optreden, vooral omdat ik er gemakkelijk de 70-200 2.8 op de body gemonteerd in kwijt kan.

                          Voor een daguitstap waar ik niet te veel nodig heb gebruik ik mijn KATA Minibee 111-UL. Ziet er mooi uit, beste draagcomfort ooit, maar ik vind de tas niet zo handig om materiaal om te wisselen...

                          Nog zo iets: bijna alle rugzakken hebben één of andere voorziening om een statief te bevestigen. Ik gebruik dat nooit (ben benieuwd wie dat wel doet). Ik draag het statief gewoon apart.

                          Tja, ik blijf op zoek naar de ideale tas; mijn criteria (wetende dat niet één enkele tas alle behoeften kan voldoen):

                          - 2 compartimenten, één specifiek foto, en één voor andere spullen
                          - harnas of andere constructie om de oppervlakte van de tas van de rug weg te houden; beste systeem tot nu toe heb ik in mijn KATA.
                          - een indeling voor het fotogedeelte dan aanleunt bij wat ik in mijn fastpack had: gemakkelijk om bij je camera te komen zonder de tas helemaal van de schouders te nemen. Bij zo'n indeling moeten de tussenschotten wel stevig zijn en op z'n plaats blijven. Met een Vanguard met zulke indeling had ik het probleem dat als de tas 2 minuten op je rig zat alle tussenschotten doorzakten en het hele zootjes onderaan door mekaar lag - niet echt best voor je materiaal.
                          - Op z'n minst een waterdichte bodem.
                          - Compartiment voor een laptop/tablet.
                          - Handige opbergvakjes of -zakjes, voor geheugen, batterijen, een pen, telefoon, etc...
                          Ik heb veel materiaal, maar alles hoeft er niet in te kunnen, trouwens veel te zwaar om een hele dag mee rond te zeulen. Er moet een body in kunnen met 3 lenzen, liefst met ruimte om een télé zoals de 70-200 2.8 of 100-400 op de body gemonteerd te kunnen meenemen. De rest verwissel ik dan wel naar behoefte met mijn transportrugzak.

                          Voilà, sorry voor het lange verhaal.
                          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                          Comment


                          • #28
                            Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                            Heb je al wel eens naar de tassen van fstop gekeken? Hun mountain serie zoals de tilopa bc of loka kijken me super met de juiste icu

                            Comment


                            • #29
                              Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door twdi Bekijk bericht
                              Heb je al wel eens naar de tassen van fstop gekeken? Hun mountain serie zoals de tilopa bc of loka kijken me super met de juiste icu
                              Zien er inderdaad wel goed uit. Ga eens uitzoeken waar ik ze "live" kan bekijken.
                              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                              Comment


                              • #30
                                Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                                Heb een eenvoudige Samsonite schoudertas. Die is regendicht en ik weet zeker dat de naden het niet gemakkelijk zullen begeven. Het is een tas die veel voorkomt en die niet direct opvalt door een bekend merk waarbij een ieder weet dat er leuke fotospullen in de tas zitten. Het binnenwerk heb ik zelf op maat gesneden van kunststof viegtuigschuim. Zacht of gewoon harde kunststof verpulverd, en die kleine stofjes wil je liever niet in je camera hebben.
                                In m'n tassen publicatie staat meer info en foto's.
                                Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                                Comment

                                Working...
                                X