Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

    Hallo Friso,
    Ik neem straks contact met u op !
    Groeten, frans
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #17
      Re: Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

      Ondertussen heb ik met de heer Friso den boer gebeld en dat was in elk geval een fijn gesprek.
      Ik heb meteen de "Haida 100-PRO Series Enthusiast Set" besteld, ik kijk er naar uit.
      Wordt vervolgd !
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #18
        Re: Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

        Mijn voorkeur ging uit naar de opschroefbare ND Nano Pro 77mm: minder omslachtig en geen kans op licht lekken.
        In de gewone versie (Slim MC) hebben ze een interessante set van en 3/6/9 stops met opschroefbaar voor- en achter deksel; zeer handig en plaatsbesparend.
        Spijtig genoeg hebben ze die set/configuratie niet in de Nano Pro versie.
        Anders dan dat ga je zeker geen spijt hebben van die filters want ze zijn werkelijk goed.

        Comment


        • #19
          Re: Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Ondertussen heb ik met de heer Friso den boer gebeld en dat was in elk geval een fijn gesprek.
          Ik heb meteen de "Haida 100-PRO Series Enthusiast Set" besteld, ik kijk er naar uit.
          Wordt vervolgd !
          Heb ik ook even naar zitten kijken. Maar volgens mij heeft onze goede vriend Friso nog maar 1 type gradatie filter. Klopt dit? Ik heb ergens juist interesse in verschillende gradatie filters. Namelijk zowel harde als zachte overgangen en dan zowel 0,3-0,6-0,9. Of zie je daar niks van met een dslr de 0,3 stop versie?
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #20
            Re: Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            Maar volgens mij heeft onze goede vriend Friso nog maar 1 type gradatie filter. Klopt dit? Ik heb ergens juist interesse in verschillende gradatie filters. Namelijk zowel harde als zachte overgangen en dan zowel 0,3-0,6-0,9. Of zie je daar niks van met een dslr de 0,3 stop versie?
            Hij is dat nog aan het opbouwen en er ging dezer dagen heel wat meer materiaal binnen komen.
            De website ging dan ook uitgebreid met al wat er dan bij komt.
            Dat zal wel uitgebreid worden tot het volledige gamma veronderstel ik.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #21
              Re: Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

              Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
              Mijn voorkeur ging uit naar de opschroefbare ND Nano Pro 77mm: minder omslachtig en geen kans op licht lekken.
              In de gewone versie (Slim MC) hebben ze een interessante set van en 3/6/9 stops met opschroefbaar voor- en achter deksel; zeer handig en plaatsbesparend.
              Spijtig genoeg hebben ze die set/configuratie niet in de Nano Pro versie.
              Anders dan dat ga je zeker geen spijt hebben van die filters want ze zijn werkelijk goed.

              Ik heb een opschroefbare ND 10 stops van Haida en ik ben daar zeer tevreden over wat de kwaliteit betreft.
              Wat handelbaarheid betref ligt het iets anders, in het donker op het strand met koude klamme handen een filter opschroeven dat is soms toch wel wat karwei voor mij
              maar misschien ben ik wel gewoon onhandig hé
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #22
                Re: Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

                Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                Mijn voorkeur ging uit naar de opschroefbare ND Nano Pro 77mm: minder omslachtig en geen kans op licht lekken.
                In de gewone versie (Slim MC) hebben ze een interessante set van en 3/6/9 stops met opschroefbaar voor- en achter deksel; zeer handig en plaatsbesparend.
                Spijtig genoeg hebben ze die set/configuratie niet in de Nano Pro versie.
                Anders dan dat ga je zeker geen spijt hebben van die filters want ze zijn werkelijk goed.
                Beste tfc,

                Haida heeft de "filtercontainer" niet in het gamma om de schroeffilters te bundelen. Dit is volgens mij een product van Hama. Ik kan dit dus niet in deze vorm aanbieden. Ik zal wel een ND filterset Nanopro 3,6 & 10 stops aanbieden (ik zal dit asap doen). Deze is op voorraad in 77mm en 82mm (de site zal hier zo snel mogelijk voor worden geupdate). De 77 en 82mm kunnen makkelijk aanpasbaar gemaakt worden aan andere lensdiameters met voordelige step-up ringen.


                Groeten,
                Friso

                Comment


                • #23
                  Re: Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Ik heb een opschroefbare ND 10 stops van Haida en ik ben daar zeer tevreden over wat de kwaliteit betreft.
                  Wat handelbaarheid betref ligt het iets anders, in het donker op het strand met koude klamme handen een filter opschroeven dat is soms toch wel wat karwei voor mij
                  maar misschien ben ik wel gewoon onhandig hé
                  ge zijt niet onhandig Frans, je hebt gewoon geen geduld heb ook deze schroeffilters van Haida en ben onhandig en heb weinig geduld maar het lukt me toch
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #24
                    Re: Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                    Heb ik ook even naar zitten kijken. Maar volgens mij heeft onze goede vriend Friso nog maar 1 type gradatie filter. Klopt dit? Ik heb ergens juist interesse in verschillende gradatie filters. Namelijk zowel harde als zachte overgangen en dan zowel 0,3-0,6-0,9. Of zie je daar niks van met een dslr de 0,3 stop versie?
                    Beste Rogier,

                    op dit moment heb ik de volgende gradatiefilters (inschuif) voor 100 systemen (100,100-PRO of compatibele systemen van ander merken):
                    > Nanopro MC Soft Grad ND0.9 Optical Glass Filter 100x150mm - HD3452
                    > Nanopro MC Hard Grad ND0.9 Optical Glass Filter 100x150mm - HD3456
                    > Nanopro MC Hard Reversed Grad ND0.9 Optical Glass Filter 100x150mm - HD3459
                    > De productfoto's zijn gisteren gemaakt en deze zullen ook snel op de website staan.

                    De keuze voor ND0.9 (3 stops) is bewust. Je kan heel makkelijk het effect van 1 of 2 stops verkrijgen door de 3 stops filter te schuiven in het filtersysteem (deze is 150mm aan de lange kant). Je hebt dan eigenlijk maar 1 ND0.9 Soft Grad nodig om verschillende "stops" te bekomen. Uiteraard kan alles worden besteld en kan ik steeds naleveren indien gewenst.

                    Als hier vragen over zijn, bel me gerust op.

                    Groeten,
                    Friso
                    Last edited by Haida België; 10 januari 2018, 16:49.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Hij is dat nog aan het opbouwen en er ging dezer dagen heel wat meer materiaal binnen komen.
                      De website ging dan ook uitgebreid met al wat er dan bij komt.
                      Dat zal wel uitgebreid worden tot het volledige gamma veronderstel ik.

                      Beste Frakske,

                      we gaan zeker een uitgebreid gamma aanbieden. De website wordt snel aangepast. Zo zullen er "Fine Art" sets komen voor de 150 Series , wordt de 75-PRO series voor "Micro 4/3" toegevoegd en zal het gamma van de Nanopro filters uitgebreid worden.

                      PS: de "Enthusiast Kit" is vandaag vertrokken voor levering morgen.


                      Groeten,
                      Friso

                      Comment


                      • #26
                        Re: Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                        Ik heb een opschroefbare ND 10 stops van Haida en ik ben daar zeer tevreden over wat de kwaliteit betreft.
                        Wat handelbaarheid betref ligt het iets anders, in het donker op het strand met koude klamme handen een filter opschroeven dat is soms toch wel wat karwei voor mij
                        maar misschien ben ik wel gewoon onhandig hé
                        Frans, ik H A A T lange sluitertijden van de zee want dan heb je geen zee meer, verdikke toch ee.

                        Wie met het 150 systeem wil starten, ik heb hier nog een verkeerd bestelde ring liggen, nooit gebruikt want ik heb dat systeem niet, wel verkeerd besteld in de Germany.
                        Ik heb het 100 systeem.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Frans, ik H A A T lange sluitertijden van de zee want dan heb je geen zee meer, verdikke toch ee.
                          Ik ben ook geen aanhanger van traag zeewater als het de zee is die als onderwerp centraal staat maar in een aantal eerder abstracte beelden vind ik dat dan weer wel geweldig, dan is er een ander element doorslaggevend en dan is de zee eerder ondergrond of achtergrond hé
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Haida België Bekijk bericht
                            Beste tfc,

                            Haida heeft de "filtercontainer" niet in het gamma om de schroeffilters te bundelen. Dit is volgens mij een product van Hama. Ik kan dit dus niet in deze vorm aanbieden. Ik zal wel een ND filterset Nanopro 3,6 & 10 stops aanbieden (ik zal dit asap doen). Deze is op voorraad in 77mm en 82mm (de site zal hier zo snel mogelijk voor worden geupdate). De 77 en 82mm kunnen makkelijk aanpasbaar gemaakt worden aan andere lensdiameters met voordelige step-up ringen.


                            Groeten,
                            Friso
                            Beste Friso,
                            Heb afgelopen zomer bij jouw al de 6x en 10x NanoPro gekocht (op naam van Erwin Van Goolen).

                            De set met filtercontainer vond ik destijds op http://www.pro-photoshop.com/produkt...ltercontainer/
                            Zoals je kan zien was dat alleen voor de Slim Pro II MC serie.
                            Het gaat eigenlijk alleen om die voor- en achterplaatjes (container zelf dus). Ik vind dat gewoon een zeer handige en vooral plaatsbesparende manier voor mijn filters (kan je zelfs in je hemdzakje steken).
                            Ik ga ervan uit dat Haida ze nog steeds maakt dus het zou gewoon prachtig zijn moesten ze dat afzonderlijk verkopen net zoals adapterringen en dergelijke.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

                              Geachte Heer,
                              Beste Erwin,

                              ik heb ondertussen nieuws. De filtercontainer is beschikbaar en ik zal in de loop van deze maand Nanopro ND filtersets aanbieden evenals de containers apart.

                              Alles in orde verder met de Filters?

                              Groeten,

                              Friso

                              haida-filters.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: Haida filtersysteem kopen bij www.haida-filters.be ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Haida België Bekijk bericht
                                Geachte Heer,
                                Beste Erwin,

                                ik heb ondertussen nieuws. De filtercontainer is beschikbaar en ik zal in de loop van deze maand Nanopro ND filtersets aanbieden evenals de containers apart.

                                Alles in orde verder met de Filters?

                                Groeten,

                                Friso

                                haida-filters.be
                                Dat maakt me zeer blij want het zijn zo van die kleine dingen die fotografie "in het veld" praktisch en handig maken.
                                Ik zal je binnen een paar weken een e-mail sturen voor bestelling van die filtercontainer en een extra ND filter. Voor de ND Nanopro (6 en 10 heb ik al) twijfel ik nog omtrent de 3 stops of de 12 stops.

                                Van de filters ben ik zeer tevreden, nemen echt weinig stof op en reinigen vlot. Colorcast is imo minimaal en soms zelfs niet merkbaar; eigenlijk geen issue vermits ik de WB in ACR toch altijd corrigeer, filter of geen filter.

                                Alleszins bedankt voor de vlotte respons.

                                Comment

                                Working...
                                X