Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gradual filter zwart>O

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gradual filter zwart>O

    bestaan er graduele filters die van volledig zwart naar volledig doorzichtig gaan?

    waar vind ik ze?
    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

  • #2
    Re: gradual filter zwart>O

    Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
    bestaan er graduele filters die van volledig zwart naar volledig doorzichtig gaan?
    in photoshop is dat een peulschil...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: gradual filter zwart>O

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      in photoshop is dat een peulschil...
      Ook als je het voor de belichting echt nodig hebt?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: gradual filter zwart>O

        Even zoeken bij Cokin, B+W en Singh Ray bracht niets op...'k zou 't ook doen via PS
        Met verschillende gradual ND filters voor mekaar zou je 't kunnen doen, maar of er dan nog iets deftig overblijft

        Voor welke toepassing zou je een dergelijke filter willen gebruiken?

        Comment


        • #5
          Re: gradual filter zwart>O

          live dubbelopnames. nu moet ik het met een stuk plastic doen en dat is te onzeker en geeft soms een te heftige overgang.

          geen photoshop toegelaten. ik heb dus een filter nodig of moet er zelf én maken
          nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
          http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

          Comment


          • #6
            Re: gradual filter zwart>O

            Studio 73 heeft het Cokin en lee in hun assortiment.
            Kies wel een systeem die nog past op uw grootste groothoek lens.

            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment

            Working...
            X