Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Goedkoop) statief voor flitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (Goedkoop) statief voor flitsers

    Ik zoek een voordelige oplossing om mijn SB800 flitsers makkelijk op te stellen.
    Heb wat rond gekeken maar weet niet goed hoe ik mijn flitsers kan bevestigen op een statief......
    Het lijkt me dat dit toch mogelijk moet zijn....... Ik klooi nu aan met stapels boeken maar dat word ik goed nu wel zat
    Graag jullie raad en eventueel ook advies m.b.t. het statief(je), deze hoeft niet hoog te komen, een meter is zat.

    Ik hoor graag van jullie

    Ed
    ---------------- Ik doe niet meer mee

  • #2
    Re: (Goedkoop) statief voor flitsers

    normaal gezien zit er bij een SB800 een voetje waarmee je de flitser kan zetten. In dit voetje zit onderaan schroefdraad 1/4 waardoor dit op ieder camera statief kan geplaatst worden. Als statief kan ieder goedkoop statief wel dienen. Ikzelf gebruik mijn manfrotto als m'n camera er niet opstaat en anders een heel goedkoop statief dat te licht is voor een SLR maar goed genoeg voor een flitser.
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

    Comment


    • #3
      Re: (Goedkoop) statief voor flitsers

      Ohhh, ik zit zelf met een Manfrotto statief waar ik het voetje niet op vast kan zetten...... maar het snelkoppelingsplaatje kan waarschijnlijk wel vastgemaakt op het voetje.... daar had ik nog helemaal niet naar gekeken!

      Bedankt voor je reactie, ik ben weer geholpen!

      Ed
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #4
        Re: (Goedkoop) statief voor flitsers

        ik gebruik een lamp statief, prijs vanaf 25€ en een universeel flash aansluitstuk http://cgi.benl.ebay.be/Flash-Light-...QQcmdZViewItem
        kost iets van 7€ + 6€ verzending...

        kan veel hoger en flexibeler geplaatst worden
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: (Goedkoop) statief voor flitsers

          Goeie tip! die ga ik bestellen!

          Is er veel verschil in lamp statieven, waar moet ik op letten en waar kan ik die online bestellen?

          Bedankt

          Ed
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #6
            Re: (Goedkoop) statief voor flitsers

            Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
            Goeie tip! die ga ik bestellen!

            Is er veel verschil in lamp statieven, waar moet ik op letten en waar kan ik die online bestellen?

            Bedankt

            Ed
            ik heb geopteerd voor een statief van 3m hoog, prijs ca. 40€

            beter langs gaan bij een winkel voor die dingen want je betaald nogal verzendingskosten...

            bv. falcon eyes FE807

            maar je vind ze vanaf 20€ voor de kleinere modellen
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: (Goedkoop) statief voor flitsers

              Bedankt voor je reactie, ik ben weer goed geholpen!
              Zal het weekend eens wat rond gaan snuffelen!

              Groet,

              Ed
              Last edited by edjeB; 25 oktober 2007, 12:47.
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #8
                Re: (Goedkoop) statief voor flitsers

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                http://cgi.benl.ebay.be/Flash-Light-...QQcmdZViewItem
                kost iets van 7€ + 6€ verzending...
                Heb ze zojuist binnen, perfekte (eenvoudige) oplossing!!
                ---------------- Ik doe niet meer mee

                Comment


                • #9
                  Re: (Goedkoop) statief voor flitsers

                  ik heb ze ook binnen maar de trigger werkt maar 1x met de 430ex. Daarna crashed de flits als het ware (geen enkel knopje reageert nog)
                  Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
                  Meer op: www.xindi.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: (Goedkoop) statief voor flitsers

                    Weet niet hoe de SB800 van Nikon reageert op de tricker, ik gebruik 'm niet...... flitser en body werken sowieso al draadloos namelijk......

                    Groet
                    Ed
                    ---------------- Ik doe niet meer mee

                    Comment


                    • #11
                      Re: (Goedkoop) statief voor flitsers

                      ik heb een remote oplossing maar wilde deze gebruiken voor een 2de flits. Hij reageert dus niet normaal met de ingebouwde flits. Was meer de houder die ik wilde, nu even kijken voor dat falcon eyes statief.
                      Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
                      Meer op: www.xindi.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: (Goedkoop) statief voor flitsers

                        Elk goedkoop fototoestelstatief kan dienen als flitsstatief voor de SB800. Het meegeleverde voetje heeft de juiste schroefdraad. Ik gebruik hem gewoon op mijn Vanguard. Statieven vanaf 130cm hoog vind je voor rond de 30 euro...

                        Comment

                        Working...
                        X