Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

godox ad200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • godox ad200

    Ik was eerst van plan om voor een ad600 te gaan, maar das voor mij als gewone hobbyfotograaf misschien wat overkill.
    En misschien ook wat lomp om elke keer mee te slepen op locatie.

    Ik lees veel goeds over de ad200.
    Wat zijn jullie bevindingen hiermee?
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: godox ad200

    Geen idee in welke situatie je moet flitsen maar soms is een zware ad600 niet geschikt wegens een te groot vermogen op minimum stand of te groot/zwaar/lomp.
    Je kan dan kiezen voor inderdaad de kleinere AD200 maar ook de AD360II. Je zal modifiers wilen gebruiken omdat je eerst de AD600 in overweging nam. Dan kan ik je aanraden en S-bracket van Godox erbij te kopen en komt in ofwel de Bowens dan wel de Elinchrom mount.
    Door een combo te hebben als de V860II en een AD200 zou je heel mooie resultaten moeten halen als je geen enorme studio hebt.

    Comment


    • #3
      Re: godox ad200

      Dank je voor je reactie Sultana.
      Het zou vooral moeten gaan dienen voor buiten, zodat ik in tegenlicht kan bijflitsen. En om voldoende licht te hebben in donkere situaties, zoals in bossen etc.
      En dan heb ik inderdaad gekeken naar de s-bracket met bowens mount.
      Zoals ik lees zou die niet zo krachtig zijn als de ad-600, maar toch ongeveer even krachtig als 3 speedlights. Dat zou toch voldoende moeten zijn voor wat ik het zou gebruiken.
      Groetjes,
      Dominic

      Comment


      • #4
        Re: godox ad200

        Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
        Dank je voor je reactie Sultana.
        Het zou vooral moeten gaan dienen voor buiten, zodat ik in tegenlicht kan bijflitsen. En om voldoende licht te hebben in donkere situaties, zoals in bossen etc.
        En dan heb ik inderdaad gekeken naar de s-bracket met bowens mount.
        Zoals ik lees zou die niet zo krachtig zijn als de ad-600, maar toch ongeveer even krachtig als 3 speedlights. Dat zou toch voldoende moeten zijn voor wat ik het zou gebruiken.
        Het ligt er een beetje aan hoe je wil flitsen. Ik ga vaak zo ver dat ik het omgevingslicht een stuk wil overpoweren om de omgeving wat donkerder te maken. Bijvoorbeeld om een persoon er te laten uitspringen in een bos, en je het bos minder belicht om zo een creepy foto te krijgen. Dan merk ik dat soms mijn AD360 nog net niet krachtig genoeg is en ik dus mijn AD600 gebruik.

        Als je enkel de schaduwen wil invullen, is de AD200 zeker wel krachtig genoeg.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: godox ad200

          Als je buiten in tegenlicht wil flitsen zal je comfortabeler werken met de AD600, gewoon oplichten en gebruiken als ofcamera flash dan kom je ook met de AD200 al een heel eind, tegenlicht kan maar je moet dan meer power gebruiken. Je kan ook 2 ad200 kopen zodat je die apart kan gebruiken of bundelen in de speciale houder van Godox zodat je een output hebt van 400Ws.

          Ik heb de AD600, AD200 beide TTL en 2 x AD360I, manuele flitsers. De 2 laatste gaan binnen in verkoop en worden vervangen door de AD200, maar dit terzijde.
          Sony A7III & Sony A7 RIII
          Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

          Comment


          • #6
            Re: godox ad200

            Toch al heel tevreden na een eerste testje.

            Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment

            Working...
            X