Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart "Lexar" 2 GB Cadeaux bij D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugenkaart "Lexar" 2 GB Cadeaux bij D80

Vandaag mijn gratis geheugenkaart van 2 GB via de post toegestuurd gekregen. Kaart was niet geformatteerd. Groot was mijn ontgoocheling als formatteren mij niet lukte. Via het fototoestel kan men dat op twee manieren doen; via het menu of via twee hiervoor speciaal met rood gemerkte knoppen.Dan heb ik met het ook nog met de PC geprobeerd. Deze wou het schijfje niet eens erkennen. Dus onmogelijk te formatteren.
    Ik heb de geheugenkaart meteen teruggestuurd, met vraag voor vervanging.
    Heeft nog iemand gelijkaardige ervaringen???
    Was de kaart misschien via een of andere truk toch te formatteren. Deed ik iets niet goed of heb ik gewoon pech.
    "Lexar" staat toch bekend voor zeer degelijk.
    Tot hiertoe heb ik als SD geheugenkaarten enkel kaarten van het merk "Scandisk" Twee UltraII kaarten van 2 GB en twee gewone blauwe van 2 en 1 GB. Deze waren allen geformatteerd bij de aankoop.Tot op heden werken ze allen prima. Bij het fotograferen merk ik geen verschil in de snelheid. De buffer van het toestel en de snelheid van wegschrijven zijn blijkbaar voldoende.
    Bij het wegschrijven van de geheugenkaart naar de PC komt het grootste verschil uit het wegschrijfapparaat. Het gaat het traagst als ik de kaartjes rechtstreeks in de voorziene plaats van mijn PC steek. Het gaat sneller met via de bijgeleverde kabel van de D80 naar een USB poort. Het gaat ook snel met de Micromate van "Scandisk" . En klein apparaatje dat in een USB poort past. Vorige week gekocht in de "Macro" voor €29 een SD kaart van 1 GB inbegrepen.
    Ik vraag mij af of de meerprijs voor de snellere kaarten wel verantwoord is.
    De gebruikte hardware voor lezen en schrijven lijkt mij belanrijker dan de snelheid van de kaarten. Of is mijn PC te traag. (2.0 Ghz en 1 GB geheugen).
    Het wegschrijven naar interne PC Harddisks gaat ook sneller dan naar externe via de USB aangesloten harde schijven.
    Heb ik het goed voor of spelen nog andere factoren.
    De techniek evolueert snel en de prijzen dalen voortdurend. Dit geeft steeds nieuwe mogelijkheden. We zullen dus moeten blijven bijkopen. Een goed advies is Euros waard.
    Graag je mening.
Working...