Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugen

    Ik heb nu 2x een 256 MB kaartje en nog wat andere zoals 64Mb en 32MB dus kom ik rond de 600 MB aan geheugen, maar da's nogal weinig voor op reis...
    Nu zou'k max 100 euro willen uitgeven aan wat meer, maar hoe?
    een xdrive vind ik nogal duur en geeft en vrij onzeker effect vind ik, zoiets kan altijd wel crashen etc...
    Dan is compactflash ook nogal duur, is maar 1 gb of ms 2 als je geen ultra gedoe neemt...
    beste is een laptop maar heb nog maar een nieuwe pc en ben nu ook aan het sparen voor een 350d...
    wat zouden jullie doen?
    ik doe zelf +- 3 dagen met mijn 2 256 MB's, met mijn G5 dan op Hoogste jpg-kwaliteit...
    Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

  • #2
    Re: Geheugen

    Microdrive ?
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: Geheugen

      Zou voor een drive gaan (heb ik gedaan, ga hem vanmiddag ophalen ) Per megabyte is een drive verreweg het goedkoopste.

      Verder, alles kan crashen en wegraken, ook een CF card Het risico is aanwezig, maar naar mijn mening aanvaardbaar. En drive die uit staat is vrijwel onkwetsbaar. Zelfs als de drive aanstaat is het risico redelijk beperkt. De moderne drives zijn in redelijke mate bestand tegen schokken.

      Ja, alles kan kapot maar ik ga er vanuit dat je met kwetsbare apparatuur toch enigzins voorzichtig omgaat. Je fototoestel smijt je ook niet van 3 hoog naar beneden ga ik even vanuit

      De oudere drive's moet je onderhand wel kunnen scoren voor rond de € 100, dacht ik.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: Geheugen

        Oorspronkelijk geplaatst door Typhon-
        .......maar heb nog maar een nieuwe pc en ben nu ook aan het sparen voor een 350d.....

        Stel de aankoop van je 350D nog wat uit (intussen daalt deze ook nog in prijs), koop intussen een 1GB Ultra 2 (prijs hier intussen ook 5€ gezakt, naar 119€), en dan zit je nadien meteen goed met je 350D en je CF kaart


        ____________________________________________

        Canon Eos 350D - EF-s 18-55 * EF35-70 f3.5-4.5 * EF75-300 USM f4-5.6 * Tamron-F Teleconverter 2x C-AF1 BBAR MC7 * Sandisk CF Ultra II 1.0GB * Remote Control RC-5
        2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

        Comment


        • #5
          Re: Geheugen

          Allee mannen, een 1GB Ultra II aan zowat 120 euro...
          Ga eens langs bij www.cornevaniperen.com of www.sdcard.be.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Geheugen

            Koop gewoon een Kingston 2GB voor 150€. En dat zijn ook high speed kaarten. Je gaat het verschil met een Ultra II nooit merken. En niemand kan op voorhand zeggen welke van de 2 uiteindelijk de snelste gaat zijn. Prijs/capaciteit daarentegen lijkt mij overduidelijk.

            En met 2.6GB aan geheugen kom je volgens je schatting toch al bijna een maand toe. Dat is al een mooie vakantie.

            Comment


            • #7
              Re: Geheugen

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
              Koop gewoon een Kingston 2GB voor 150€..


              Oorspronkelijk geplaatst door Typhon
              Nu zou'k max 100 euro willen uitgeven ..

              't ja meer moet ik nie zeggen zeker?


              _________________________________________________

              Canon Eos 350D - EF-s 18-55 * EF35-70 f3.5-4.5 * EF75-300 USM f4-5.6 * Tamron-F Teleconverter 2x C-AF1 BBAR MC7 * Sandisk CF Ultra II 1.0GB * Remote Control RC-5
              2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

              Comment


              • #8
                Re: Geheugen

                ivm compactflash > http://topfoto.de/ > daar staat een kaartje van 2gb aan 130, ik wil die 30 wel forceren, maar is dat veel trager dan een ultra van 1 gig? (60x zie ik naast een ultra, is dat dan 60x sneller?)
                Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

                Comment


                • #9
                  Re: Geheugen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01
                  't ja meer moet ik nie zeggen zeker?
                  Tja prijs/capaciteit/snelheid lijkt dit mij zo een van de beste deals die je kan maken. Vandaar dat ik dat aanraad. Maar je kan natuurlijk ook voor 80€ een 1GB elite pro kopen. En dan blijf je ruim binnen je budget.

                  Met je G5 ga je van die 130€ aanbieding geen spijt hebben. Eenmaal je een 350D hebt ga je waarschijnlijk wel sneller willen maar dan zijn de prijzen van die kaarten nog gezakt en dan kan je een nieuw dat nog sneller is kopen.

                  Comment

                  Working...
                  X