Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototas voor trektocht dr Cambodja

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototas voor trektocht dr Cambodja

    Begin november vertrek ik voor 3 weken naar Cambodja met de rugzak. Nu wil ik mijn 7d meedoen en 3 objectieven. 50mm 1.8,24-205 & 100-400.
    Momenteel heb ik thuis een slingbag waar ik zeer tevreden over ben en waar alles in kan, maar vermits ik met de rugzak vertrek kan ik moeilijk mijn slingbag ook nog op de rug meedragen. Daarom hier mijn vraag of er nog mensen dergelijk probleem hebben gehad en welke fototas ze dan genomen hebben.
    Ik denk dan eerder aan schoudertassen of belttassen. Alhoewel de laatste teveel gewicht zal moeten dragen.
    Graag jullie mening/ervaringen.

    Groeten,

    Geert
    Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
    http://www.500px.com/Forex7d

  • #2
    Re: Fototas voor trektocht dr Cambodja

    Ik heb de CompuDayPack van Lowepro gekocht voor mijn autoreizen door Noord-Amerika en Noord Afrika. Handig ding maar ik had dan nog wel een auto waar een gewone koffer in zat, fotomateriaal en computer had ik zo altijd bij me tegen diefstal.

    Als je echt gaat trekken is de ProTrekker van Lowepro misschien iets?

    Comment


    • #3
      Re: Fototas voor trektocht dr Cambodja

      Inderdaad, voor dit soort dingen zou ik een Pro Trekker 300 AW durven aanraden.

      Ruimte voor een hydration pack (à la CamelBak) aan de ene kant, bovenaan kan je wat kleine spullen (wat eten enz) kwijt, aan de zijkant is er ook ruimte voor kleinere dingetjes zoals een portefeuille etc, nog twee geheugenkaarten (binnenin is er ruimte voor vier), enz. Waterafstotende ritsen, er zit Hypalon op belangrijke punten (dat gebruiken ze in die rafts waarmee je de rivier opgaat), mogelijkheid om slaapzak/tent/statief te dragen onderaan de tas wanneer de All-Weather Cover wordt gebruikt,...noem maar op. De crème de la crème van fototassen, daar komt het op neer .

      Een interessante link:


      Als je al een eigen rugzak hebt voor gewone dingen (kleding enz), zou ik eens naar een Inverse 200 AW (een heuptas met schouderriem) gaan kijken.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Fototas voor trektocht dr Cambodja

        je draagt al een rugzak dus zou ik eens kijken of je er één vnd die je op je borst kan dragen als je de andere op je rug hebt.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Fototas voor trektocht dr Cambodja

          Moest je nu nog geen trekkersrugzak hebben, zou je eens naar de zakken van F-stop moeten kijken. Kan je aparte fotocompartiment insteken en kan je de rest behouden voor je trekkersgerief. Heel praktisch en comfortabel. Ik heb zelf de F-stop Loka, gebruikt voor 3-daagse Amsterdam, paar dagen skiën in de Dolomieten, etc. Zat toen goed gevuld met al mijn cameragerief, dus dan weegt dat wel al eventjes, maar in jouw geval moet dat zeker te doen zijn.

          Veel plezier op de reis alvast!
          portfolio - blog

          Comment


          • #6
            Re: Fototas voor trektocht dr Cambodja

            Thx iedereen voor jullie bijdragen. Mijn trekkerszak heb ik al en hierin zal geen plaats zijn voor mijn fotogear. Dus ik denk dat de enige opties zijn een fototas à la handtas type of een rugzak omgekeerd dragen. Een belt tas lijkt me uitgesloten vermits die wss het gewicht niet zal kunnen houden van mijn 7d+3lenzen.

            Groeten,
            Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
            http://www.500px.com/Forex7d

            Comment


            • #7
              Re: Fototas voor trektocht dr Cambodja

              belttas is alleszins het meest practisch samen met trekkersrugzak.
              Maar dan moet die 50 en 100-400mm een plaats vinden in uw rugzak.

              wat ook kan en ik vroeger (analoog materiaal met dan 2 body's) nog vaak gedaan heb bij trekken is een 'schoudertas' te dragen op de buik en rond de nek. Doordat de 'schouderriem' op de 2 schouderriemen van de rugzak kan steunen steunt het geheel op die schouderriemen en snijdt dus niet in je nek. En met het rugzakriempje op borsthoogte ( van de ene schouderriem naar de andere) kun je bewegingen van die 'schoudertas goed beperken. Extra voordeel is dat je daar ook portefeuille, papieren en reisgids ed kunt bewaren.

              eens proberen met eender welke schoudertas of sjakos verzwaard met bakstenen.

              grten, geert

              Comment


              • #8
                Re: Fototas voor trektocht dr Cambodja

                Ik ben van plan in India mijn slingshot gewoon vooraan te hangen (of in de gewoon in de grote rugzak...) wanneer ik de trekkersrugzak moet dragen. Wij zullen wel enkel de grote rugzak bijhebben op doorreis met trein, bus, ...

                Ik weet natuurlijk niet wat jou plannen zijn. Ga je doorreizen met openbaar vervoer of ook echt te voet op meerdaagse trekking? Dat is uiteraard een wereld van verschil !!

                Comment

                Working...
                X