Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototas op reis vraag en LowePro Slingshot 200 AW vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototas op reis vraag en LowePro Slingshot 200 AW vraag

    Hoi,

    Als DSLR leek, volgende vragen ivm materiaal meenemen op vliegvakantie (waarschijnlijk Malta) :
    • Is 1 fototas met alle materiaal erin voldoende of nemen jullie ook nog een toplader mee om het toestel schietensklaar te hebben ? Of om het anders te stellen, als er een stofwolk afkomt, hebben jullie een kleine beschermhoes klaar of is het haasten geblazen om alles vlug in de fototas te stoppen ?
    • Ik veronderstel dat alles meegaat in handbagage. Levert dit enige problemen op bij de veiligheidscheck of bij het inchecken ?

    Meer specifiel denk ik aan de LowePro Slingshot 200 AW. Deze zou volgend materiaal moeten kunnen bevatten :
    • Canon 350D
    • Tokina 12-24 F4
    • Tamron 28-75 F2.8
    • Sigma 70-300 F4-5.6 APO
    • 1 of 2 Pola filters
    • Batterijlader
    • GEEN externe flits
    • ... ben ik iets vergeten ?

    Is dit haalbaar of zal die tas te klein zijn ? En andere opmerkingen rond die tas zijn natuurlijk ook welkom .
    Canon 350D | Canon 50 F1.4 | Tokina 12-24 F4 | Tamron 28-75 F2.8 | Sigma 70-300 F4-5.6 | Sony DSC F717

  • #2
    Re: Fototas op reis vraag en LowePro Slingshot 200 AW vraag

    Nou, volgens dat ik de 100 gezien heb in de winkels zou alles waarschijnlijk zelfs in een 100 passen, maar 'tzou krap zijn. Een 200 zal hier geen probleem mee hebben denk ik, maar ik heb hem nog nergens gezien.
    (maar 'k heb hem wel al besteld )
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

    Comment


    • #3
      Re: Fototas op reis vraag en LowePro Slingshot 200 AW vraag

      Hallo,

      Ik heb de slingshot 200. Heel leuke tas. Ik weet niet hoe groot de Sigma 70-300 F4-5.6 APO juist is, maar bij mij kan mijn 30D met de 70-200 f4.0 er op gemonteerd er (juist) in, plus nog een 4tal andere lensen.

      Als die sigma lens kleiner is, kan al je materiaal er makkelijk in.

      Armani

      Comment


      • #4
        Re: Fototas op reis vraag en LowePro Slingshot 200 AW vraag

        Oorspronkelijk geplaatst door armani
        Hallo,

        Ik heb de slingshot 200. Heel leuke tas. Ik weet niet hoe groot de Sigma 70-300 F4-5.6 APO juist is, maar bij mij kan mijn 30D met de 70-200 f4.0 er op gemonteerd er (juist) in, plus nog een 4tal andere lensen.

        Als die sigma lens kleiner is, kan al je materiaal er makkelijk in.

        Armani
        De Sigma is 77x122 mm, dat zal wel een stuk kleiner zijn dan die 70-200 dus dat ziet er goed uit.
        Canon 350D | Canon 50 F1.4 | Tokina 12-24 F4 | Tamron 28-75 F2.8 | Sigma 70-300 F4-5.6 | Sony DSC F717

        Comment


        • #5
          Re: Fototas op reis vraag en LowePro Slingshot 200 AW vraag

          Ik heb hem ook, en er is zelfs plek voor een imagetank, en ik weet niet of jullie het al hebben ontdekt, maar er is een speciaal vakje voor CF kaartjes

          Comment


          • #6
            Re: Fototas op reis vraag en LowePro Slingshot 200 AW vraag

            Oorspronkelijk geplaatst door Tiger
            • GEEN externe flits
            Speciale reden waarom je die thuis laat liggen?
            Of heeft het te maken met security op vliegtuig of zo?

            Comment


            • #7
              Re: Fototas op reis vraag en LowePro Slingshot 200 AW vraag

              Oorspronkelijk geplaatst door James71
              Speciale reden waarom je die thuis laat liggen?
              Of heeft het te maken met security op vliegtuig of zo?
              Niet echt. Ik heb gewoon een hekel aan flitsen. Of misschien komt dat omdat ik er gewoon niet goed in ben . Soit, ik was niet van plan om direct te investeren in goed flitsmateriaal. En das dus wat plaats uitgespaard .
              Canon 350D | Canon 50 F1.4 | Tokina 12-24 F4 | Tamron 28-75 F2.8 | Sigma 70-300 F4-5.6 | Sony DSC F717

              Comment


              • #8
                Re: Fototas op reis vraag en LowePro Slingshot 200 AW vraag

                Oorspronkelijk geplaatst door Tiger
                Niet echt. Ik heb gewoon een hekel aan flitsen. Of misschien komt dat omdat ik er gewoon niet goed in ben . Soit, ik was niet van plan om direct te investeren in goed flitsmateriaal. En das dus wat plaats uitgespaard .
                Ga dan maar atlijd in de schuduw staan voor een portretje te maken, in die harde zon flits je toch beter hoor.

                Comment

                Working...
                X