Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoprinter aankopen waarop letten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoprinter aankopen waarop letten

    Ik ben eens aan het rondkijken naar (grotere) fotoprinters.

    Het is de bedoeling om toch A3 te kunnen printen eventueel op rol is ook wel leuk.
    Maar waarop moet ik kijken? Als je die prijzen bekijkt schrik je natuurlijk achterover maar dan kom je ook prijzen tegen zoals de Canon Pixma Pro 1 voor minder dan 800 euro. Maar je vindt er dan weer ook boven de 1000 en zelfs extreem dure. Maar welke is een aanrader voor iemand die toch wel hoopt dit meer naar een professioneel niveau wilt brengen?

    Of is het voordeliger om met een afzonderlijk labo te werken??

    De bedoeling is dat ik zowel kleine foto's kan printen vb 10*15 tot en met A3 of eventueel een lange panorama op een rol doek (indien mogelijk).


    Alvast bedankt en sorry als er al een gelijkaardige vraag is.
    Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

  • #2
    Re: Fotoprinter aankopen waarop letten

    foto's zelf printen is niet goedkoper, doch je hebt wel de kwaliteit van je foto's beter onder controle. Je kan zelf elk moment bijsturen... Het is vooral handig dat je op elk moment een foto kan printen, dus "time-to-market" is het een groot voordeel. Als je ook zwartwit foto's maakt, let er dan op dat je een goed zwartwit printer kiest, vaak is dit het gebied waar de fotolabo's in falen.

    persoonlijk werk ik al jaren met een epson R2400 (is intussen vervangen door de R2880), die A3+ en rol aankan... erg tevreden! bedenk wel dat je geregeld MOET printen zodat je printkanaaltjes niet verstoppen. Ik gebruik een fotospeed QUILL inkflow systeem, dat sheelt gevoelig in de kost van de inkt.
    Ik koos de epson destijds vanwege de goed reviews en de goed zwartwit kwaliteit
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Fotoprinter aankopen waarop letten

      Ik ben een beetje bang dat ik hem niet zoveel ga gebruiken dan waarschijnlijk aangeraden is buiten in het begin natuurlijk.
      Dat van het zwart wit heb ik al ondekt dat de labo's het goeie niet geeft.
      Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

      Comment


      • #4
        Re: Fotoprinter aankopen waarop letten

        Oorspronkelijk geplaatst door photoken Bekijk bericht
        Ik ben een beetje bang dat ik hem niet zoveel ga gebruiken dan waarschijnlijk aangeraden is buiten in het begin natuurlijk.
        Dat van het zwart wit heb ik al ondekt dat de labo's het goeie niet geeft.
        't is voldoende van pakweg twee maandelijks een testblad te printen hoor!
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Fotoprinter aankopen waarop letten

          Of de epson R3000 > A3+ en rol.En automatisch overschakelen zonderspoelen van foto inkt naar mat zwart, standaard fotozwart- matzwart plus grijs en lichtgrijs. En een invoer voor fineart papier aan de voorzijde. En kan gerust een tijd stilstaan zonder storingen, wifi en grotere inktpatronen.
          Last edited by guido.g; 7 januari 2013, 23:04.
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Fotoprinter aankopen waarop letten

            Ik denk dat ik dan nog beter wat ga wachten voordat ik hierin investeer. Tot ik toch wat meer zou gaan printen .
            Ondertussen een kleine afwending van de toppic, kent iemand een goed labo waar ik mooie zwart-wit foto's kan laten printen?
            Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

            Comment


            • #7
              Re: Fotoprinter aankopen waarop letten

              Oorspronkelijk geplaatst door photoken Bekijk bericht
              Ik denk dat ik dan nog beter wat ga wachten voordat ik hierin investeer. Tot ik toch wat meer zou gaan printen .
              Ondertussen een kleine afwending van de toppic, kent iemand een goed labo waar ik mooie zwart-wit foto's kan laten printen?
              Ben zeer tevreden van PROFONET (NL) echte kleuren en snelle service

              Profotonet levert de hoogste kwaliteit fotoafdrukken, fotoalbums en wanddecoratie voor de fotograaf die het beste wilt voor zijn foto's.
              D700

              Comment


              • #8
                Re: Fotoprinter aankopen waarop letten

                Bij aankoop van een printer moet je steeds voor ogen houden,hoe goedkoper de printer, hoe duurder in gebruik.
                De investering in een printer is rendabel als de gebruikskosten dalen.
                Ik heb een Epson 3800 stylus Pro staan, met inktpatronen van 80 cc inhoud per stuk, de printer kan tot 60 X 40 cm printer, en met wat handigheid iets groter !
                Voor zwart-wit is dit ook een ideale printer, als je print op barriet papier kan je de afdrukken vergelijke met het zwart-wit dat uit de natte doka komt.

                Als je de verplaatsing naar Kontich wil maken geef ik je met plezier een demonstratie met één van uw bestanden.

                MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoprinter aankopen waarop letten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  Bij aankoop van een printer moet je steeds voor ogen houden,hoe goedkoper de printer, hoe duurder in gebruik.
                  De investering in een printer is rendabel als de gebruikskosten dalen.
                  Ik heb een Epson 3800 stylus Pro staan, met inktpatronen van 80 cc inhoud per stuk, de printer kan tot 60 X 40 cm printer, en met wat handigheid iets groter !
                  Voor zwart-wit is dit ook een ideale printer, als je print op barriet papier kan je de afdrukken vergelijke met het zwart-wit dat uit de natte doka komt.

                  Als je de verplaatsing naar Kontich wil maken geef ik je met plezier een demonstratie met één van uw bestanden.

                  MVG, Jeff C.



                  Ook hier dezelfde ervaring, prachtige printer, je kan printen van 10x15 tot A2.
                  Vooral zw/w op baryte afgedrukt geeft prachtige resultaten.

                  Aks je zw/w wil afdrukken moet je vooral zien dat je de zogenaamde K3 inktsets hebt. Je hebt dan Matzwart, Photozwart, Lichtzwart en LichtLichtzwart.

                  Voor kleur alleen hoef je zo geen grote investeringen te doen.
                  MAAAAR het is en blijft een kostelijke zaak en zeker als je niet wekelijks een print kan maken krijg je verstoppingen van de spuitkanaaltjes en uiteindelijk verspil je meer inkt aan die kanaaltjes vrij te maken dan uiteindelijk aan het printen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotoprinter aankopen waarop letten

                    Ik heb dit maanden geleden ook sterk overwogen, maar heb de aankoop niet gedaan. Ik laat alles afprinten bij Profotonet, tot algehele tevredenheid. De profielen in mijn PC zijn aangepast, dus wat ik op het scherm zie, wordt ook afgeprint. Levertermijn is maximum drie dagen, dus dat zit goed. Het gaat te lang duren, vooraleer ik winst ga maken met een eigen printer.

                    Ik druk ook graag grote foto's af, dus zou dan al een A2 moeten gaan aanschaffen enz....

                    Tijd win je wel, je kan natuurlijk direct zien wat je afdrukt.

                    En zwart-wit heb ik geen ervaring mee, bij Profotonet, maar van wat ik kan afleiden uit vorige posts hier zit dat bij die centrale ook wel goed.

                    Hoop je te hebben geholpen.

                    Succes .
                    BD1766BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotoprinter aankopen waarop letten

                      Zwartwit is bij bijna alle "gewone" centrales zwak en soms zelfs rampzalig. Tenzij dat je bij een professioneel labo gaat of een fotohandelaar die zelf afdrukt via een pro inktjet.
                      Als je gaat rekenen kom je er NOOIT. Zelf afdrukken zal altijd duurder zijn, zefs zonder de afschrijving van je printer. We printen gewoon te weinig, verspillen meer inkt aan het reinigen van de printkoppen, maaaaar......
                      Het is een aparte hobby in onze hobby.
                      Je gaat ervoor of je laat het. En als je ervoor gaat, dan komt de prijs op een tweede plaats en dan heb je ook een calibrator nodig (bvb Colormunkiphoto) en ga je zelf je printerprofielen aanmaken en dan zijn we vertrokken.....
                      Ik ben er nu een jaar mee bezig en het is een passie geworden.

                      Comment

                      Working...
                      X