Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

    Ik heb volgende softbox gekocht bij Fotokonijnenberg:


    Bij het ineenzetten scheurde al dadelijk een lus dat 1 van de 4 stelen moest houden.

    Dadelijk mogen omruilen in de winkel. Thuis aangekomen proberen we opnieuw, deze keer extra voorzichtig (na de vorige slechte ervaring). Nu brak een soortgelijke lus alweer. En nog sneller dan de eerste keer.

    Mailtje naar konijn gedaan over dit zeer onfortuinlijke voorval, voorgesteld om eentje samen in de winkel op te zetten omdat we twijfelen aan kwaliteit van het materiaal. Hun antwoord was dat wij niet goed omsprongen met het materiaal en dat ze hoogstens met een tegemoetkoming van 50% willen tussenkomen...

    Wat vinden jullie hier van?
    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

  • #2
    Re: Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

    tja, als ik konijn was zou ik ook denken dat het probleem bij de gebruiker ligt, tenzij ze veel soortgelijke meldingen hebben gehad van andere consumenten. In eerste instantie zou ik denk ik akkoord gaan met de reductie van 50% en alsnog vragen of je hem samen in de winkel kunt opzetten. Als dan toch blijkt dat hij weer kapot gaat terwijl je niks raars hebt gedaan, is er vast wel wat te regelen.
    http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

    http://rouwkema.smugmug.com/

    Comment


    • #3
      Re: Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

      Even afwachten wat de reactie van de winkel is op het voorstel om er één samen op te zetten in de winkel.

      Indien de kwaliteit echt slecht is zal er wel over te praten vallen, indien blijkt dat er ( 2 maal) toch een fout gemaakt is bij het opzetten is 50% een zeer mooie tegemoetkoming.
      Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

      Comment


      • #4
        Re: Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

        Ok, maar ik weet als gebruiker dat ik absoluut niets mis heb gedaan.. We hebben er de 2de maal speciaal op gelet en zonder amper iets te doen breekt het al weer. Dan ben je toch zeker dat het aan het materiaal ligt?
        Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

        Comment


        • #5
          Re: Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

          Dat valt tegen natuurlijk, ik vind trouwens de prijs echt wel scherp hoor, ik heb net samen met mijn schoonbroer twee softboxen bij foto-walser.de gekocht, gisteren een octa van 140cm en een strip box van 40x180 in elkaar gezet, en de lussen houden prima, vooral op de octa redelijk wat kracht moeten zetten op de laatste staaf.

          Ik denk dus dat er ofwel zwak 'garen' gebruikt is voor de lussen of deze lussen gewoon te klein zijn, bij onze softboxes zijn deze bijna 5cm breed

          Maar ik zou gewoon met de box naar Konijn rijden, een nieuwe vragen en deze ter plaatse door iemand van hun verkoopsteam in elkaar laten zetten ... effe kijken wat er dan gebeurt, maar ik denk dat ik het al weet ... wordt lachen hoor
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Dat valt tegen natuurlijk, ik vind trouwens de prijs echt wel scherp hoor, ik heb net samen met mijn schoonbroer twee softboxen bij foto-walser.de gekocht, gisteren een octa van 140cm en een strip box van 40x180 in elkaar gezet, en de lussen houden prima, vooral op de octa redelijk wat kracht moeten zetten op de laatste staaf.

            Ik denk dus dat er ofwel zwak 'garen' gebruikt is voor de lussen of deze lussen gewoon te klein zijn, bij onze softboxes zijn deze bijna 5cm breed

            Maar ik zou gewoon met de box naar Konijn rijden, een nieuwe vragen en deze ter plaatse door iemand van hun verkoopsteam in elkaar laten zetten ... effe kijken wat er dan gebeurt, maar ik denk dat ik het al weet ... wordt lachen hoor
            Inderdaad, ik weet ook wat er gebeurt.. Als ik zag hoe snel dat de tweede keer loskwam dan begrijp ik niet dat er nog geen andere mensen zijn geweest met deze klacht. Tenzij ze dit natuurlijk achter houden.

            Ik laat het hier in ieder geval niet mee. Ik weet dat ik 2x niets verkeerd heb gedaan en bijgevolg sta ik recht in mijn schoenen. Garantie is er om te garanderen dat de kwaliteit deugt (tenzij er kwaad opzet in het spel is).
            Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

            Comment


            • #7
              Re: Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

              Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
              Als ik zag hoe snel dat de tweede keer loskwam dan begrijp ik niet dat er nog geen andere mensen zijn geweest met deze klacht. Tenzij ze dit natuurlijk achter houden.
              Of ze zetten het zelf met zwaar garen terug aan elkaar, kan ook hé
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

                Het materiaal was effectief gescheurd, dus niet aan de naden losgekomen. Anders had ik het zelf proberen te maken.
                Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                Comment


                • #9
                  Re: Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

                  terug gaan op een zaterdag als daar goed veel volk stat
                  en eisen dat ze er daar eentje opzetten met u
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    terug gaan op een zaterdag als daar goed veel volk stat
                    en eisen dat ze er daar eentje opzetten met u
                    Als last resort ben ik dat idd van plan..
                    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

                      ( De softbox is gemakkelijk te monteren door een draai/klik systeem)

                      kan er toch weinig mis gaan zou je denken.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        ( De softbox is gemakkelijk te monteren door een draai/klik systeem)

                        kan er toch weinig mis gaan zou je denken.
                        grt,bouk.
                        Als je dat denkt moet je zeker deze thread eens doornemen:
                        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.


                        En dat gaat dan nog maar over een kleine softbox (40x40). Die heb ik ook ineen gekregen.
                        Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

                          Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                          Als je dat denkt moet je zeker deze thread eens doornemen:
                          nee....tis niet dat ik dat denk, maar een deel uit de advertentie!
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            nee....tis niet dat ik dat denk, maar een deel uit de advertentie!
                            grt,bouk.
                            Sterk punt, kan ik ook eens aanhalen wanneer zij een poging doen.
                            Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotokijnenberg - probleem Jinbei M 70x140cm Softbox

                              Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                              Sterk punt, kan ik ook eens aanhalen wanneer zij een poging doen.
                              succes.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X