Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotokaders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotokaders

    Beste

    als jullie een fotokamer willen maken met julie mooiste foto's, hoe zouden jullie de kaders selecteren, hieronder een paar mogelijkheden (alle andere tips ook welkom natuurlijk)

    1: in heel de kamer de zelfde kaders gebruiken met een pass partout
    2: de grote foto's de zelfde kader gebruiken, en de kleine foto's ook dezelfde gebruiken
    3: maakt niet uit al is het verschillend
    4: per reeks foto's dezelfde kaders
    5: andere

    Alvast bedankt voor jullie mening

    groeten
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: fotokaders

    Per reeks moet de afwerking wel hetzelfde zijn, voor "losse foto's" mag de afwerking bij de foto passen, die moet dus niet voor alle foto's hetzelfde zijn.
    Op sommige fototentoonstellingen van fotoclubs worden er voor alle foto's dezelfde kaders gebruikt, en die moeten dan gewoonlijk ook nog allemaal in de "portret stand" hangen waardoor bijvoorbeeld landschappen wel erg klein in het kader komen.
    Volgens mij is dat niet de beste manier om foto's te presenteren.

    Een bepaalde foto kan er in een kader met passe partout beter uitzien, maar een andere foto zal er misschien beter uitzien als die opgekleefd is op Dibond of iets vergelijkbaars, en dan zonder kader.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: fotokaders

      Als je start met je fotokamer ben je erg gebaat met een standaardisatie , bij mij is het zo en ik heb het me nog niet beklaagt.
      Heel mijn huis hangt vol met kaders 50 X 40 cm, al mijn werk zit in passe-partout maat 50 X 40 cm, maar ik heb veel meer werk dan er kaders hangen.
      Dus een wissel op sommige momenten geeft nooit problemen, alles blijft passen.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: fotokaders

        de eesrte.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: fotokaders

          Beste

          Ok, bedankt voor jullie reacties :d

          groeten
          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

          Comment


          • #6
            Re: fotokaders

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Als je start met je fotokamer ben je erg gebaat met een standaardisatie , bij mij is het zo en ik heb het me nog niet beklaagt.
            Heel mijn huis hangt vol met kaders 50 X 40 cm, al mijn werk zit in passe-partout maat 50 X 40 cm, maar ik heb veel meer werk dan er kaders hangen.
            Dus een wissel op sommige momenten geeft nooit problemen, alles blijft passen.

            MVG, Jeff C.

            Zo doe ik het ook ongeveer.
            De kaders worden gebruikt voor ons jaarlijks clubsalon, de rest van het jaar hangen ze thuis op. Jaarlijks worden de foto's omgewisseld. Hier dus ook 40 x 50 kaders met passepartous

            Comment

            Working...
            X