Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografietsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografietsen

    'k Zoek een (niet al te kleine) fototas die speciaal gemaakt is om op de bagagedrager van een fiets te monteren. Dank vooraf voor uw tips.

  • #2
    Re: Fotografietsen

    ik zou eens zoeken bij de merken Vaude en Ortlieb. Als zij het niet hebben weet ik niet wie wel...
    ---------
    op zoek naar schoonheid en wijsheid ;-)
    Nikon D7000 GESTOLEN, Tamron 17-50 2.8 GESTOLEN, Tamron 28-75 2.8, 50 mm 1,8; Nikor 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: Fotografietsen

      er bestaat een harde box die je op je bagagedrager kan bevestigen of op je rug. Wel geen idee van welk merk het is.
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #4
        Re: Fotografietsen

        stuurtas met daarin een gewone compacte toploader

        Comment


        • #5
          Re: Fotografietsen

          stuurtas van AGU met een vak om een camera te plaatsen. Extra lens gaat in mijn fietstas aan de bagagedrager.
          Comfortably numb with my Pentax

          Comment


          • #6
            Re: Fotografietsen

            hoe zit het met schokken als je de tas op je fiets monteert? ik draag mijn fototas altijd rond mijn nek of op de rug om schokken te dempen. Kan de spiegel bv. niet beschadigd geraken?

            Comment


            • #7
              Re: Fotografietsen

              als de camera het overleeft als je een dag met de quad op zwaar terein van locatie naar locatie gaat om foto's te maken, zal dat wel meevallen, zeker? ook op de moto nog nooit problemen gehad als ik de camera in een toploedar in een van m'n "beautycases" gooi.

              Comment


              • #8
                Re: Fotografietsen

                Oorspronkelijk geplaatst door kid i Bekijk bericht
                hoe zit het met schokken als je de tas op je fiets monteert?
                't Is een risico natuurlijk. Maar om (lang) te fietsen vind ik een rugzak geen optie.
                Ik stop camera 1 extra lens en flitser in een Agu Quorum 575 fietsfototas, die kan je met klittenband op de bagagedrager vastmaken, de tas is gepolsterd, redelijk veilig allemaal, toch nog nooit stukken gehad.
                Maar die mooie tas raakt versleten helaas, en Agu maakt ze niet meer. Bij producenten van fototassen (Tamrac, Lowepro, ...) vond ik nog geen goeie fietstas, en producenten van fietstassen (Agu, Vaude, Ortlieb...) hebben nauwelijks een aanbod aan modellen voor fotospullen. Een stuurtas vind ik niet geschikt, want die heb ik nodig voor andere spulletjes (portemonnee, GSM, ...).
                Dus: de zoektocht naar de ideale fietsfototas blijft open... .

                Comment


                • #9
                  Re: Fotografietsen

                  ik gebruik altijd een rugzak bij het fietsen namelijk een camelback
                  mijn camera gaat daar gewoon mee in
                  goed ingepakt en nog nooit problemen mee gehad

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotografietsen

                    Bij mijn weten bestaan er (nog) gaan fietstassen die specifiek voor fotomateriaal dienen. Maar er zijn wel een aantal systemen die zich er uitstekend voor zouden kunnen lenen mits enige aanpassing...
                    Op mijn laatste trektocht zat de DSLR in een kleine aansluitende lowepro tas die dan bovenop wat reservekledij in de Ortlieb BackRoller Classic zat. Zwaar materiaal in een stuurtas is overigens geen goed idee, zeker niet als je - zoals ik - rijdt met FrontRoller tassen. Het sturen wordt bij zware bepakking vooraan erg nerveus...

                    Grtz,
                    Palladio
                    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotografietsen

                      Ik gebruik al jaren een tas van het merk UMAREX . Speciaal geschikt voor fototoestellen of camcorder. Gekocht bij de plaatselijke fietshandelaar. Je kan de tas vastklikken met een klick-fix, een houder die in het midden van de stuurstang bevestigd is. Voordeel is dat je de tas gemakkelijk kunt afhaken en meenemen als je de fiets achterlaat. Er is ook een afneembare schouderriem bij de tas. Afmetingen zijn binnenkant 10 cm breed, 15 cm diep en 25 cm lang. De bovenkant kan je eventueel openplooien om nog een kaart in te steken die dan achter plastiek steekt. De tas is rondom goed beveiligd met opgevuld stootmateriaal. Aan de voorkant is er nog een apart zakje met rits. Mijn dslr pentax met 16-45 of kitlens past er probleemloos in. Je bent op een mum van tijd aan je toestel. Je moet zelfs niet afstappen en kan zo na de foto direct verder. Misschien zijn er ondertussen andere modellen bijgekomen. Veel fiets-en fotoplezier.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotografietsen

                        Na deze draad doorgenomen te hebben vind ik bij de voorgestelde tassen toch niet echt wat ik zoek. Het is de bedoeling om een specifieke tas te hebben waar enkel een DSLR met twee lenzen en wat klein grut in passen die echt vast op de rug vast zit zonder te verschuiven en waar een compact statief kan aan bevestigd worden. Ik verplaats me met een MTB door de natuur (geen ruige ritjes) en bewegingsvrijheid is wel nodig. Het geheel zal dus toch compact moeten zijn. Blijkbaar is zo'n type heel moeilijk te vinden. Ik dacht aan iets van maximaal 38 cm hoog en 25 cm breed. Een water werende hoes is ook wel nodig. Heb een afwijkend model van fiets en een montage aan het frame is geen optie. Enig idee???

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotografietsen

                          Zou een kleine sling bag niet aan uw wensen voldoen?
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotografietsen

                            Eigenlijk heb ik een slingbag voor een ander doeleind, maar die dingen blijven nooit op hun plaats (rug) zitten en schuiven door het gewicht steeds naar de buik waardoor tijdens het trappen steeds met je knieën tegenaan botst. Nee een kleine fotorugzak lijkt me ideaal, doch zoals geschreven kan ik die niet vinden. Toch bedankt voor de tip.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotografietsen

                              Al eens gekeken naar de rugzakken van Mindshift?

                              Comment

                              Working...
                              X