Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser-cactus trigger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser-cactus trigger

    Ik ben op zoek achter dé flitsers om te werken met cactus triggers.
    Ik dacht gelezen te hebben dat de uitgangspanning van de flitsersmaar 12v mag zijn ( voor de triggers ).
    Flits moet enkel manueel bedienbaar zijn ( ttl, enz is niet nodig daar ik de flitsers nooit op mijn toestel ga gebruiken ).
    Merk maakt niet uit.
    Mag niet uitvallen na 5 min

    Welk merk/type raden jullie mij aan?
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

  • #2
    Re: Flitser-cactus trigger

    Dé flitser om met die dingen te werken bestaat niet, ze werken met bijna alles

    Dat van die 12V klopt. Volgens Gadget Infinity zelf zouden flitsers met hogere voltages wel werken via de pc-sync poort, maar je hoort vaak van gebruikers dat het receivertje dan gewoon niet triggert. (wss een goede zaak)
    Beste oplossing is aan een kennis die wat met elektronica bezig is te vragen of je even zijn multimeter mag lenen, en zelf het voltage van je flitsers testen.

    Ik ben zelf zeer tevreden van de kracht en stevigheid van de Vivitar 285. Instelbaar op 1/1,1/2,1/4 en 1/16, ingebouwde filterhouder voor de flitskop, en gewoon gebouwd als een tank. (Dus je moet geen schrik hebben voor wat 'abuse' )
    Wel zeker het voltage testen, tenzij je de 285HV versie hebt, die is safe. (mijn oudere non-HV versie heb ik zelf gemeten en geeft 8,11 Volt, maar je hoort soms verhalen van dezelfde flits die op 30 Volt of zelfs boven de 200 Volt triggert)

    Ben verder ook onder de indruk van de enorm snelle recycle tijd van de kleine Nikon SB-20. Ik weet niet of dit bij de andere Nikon speedlights ook zo is.
    In ieder geval raadt ongeveer elke bron ook ten zeerste Nikon SB-24/25/26/28's aan.


    Zolang het manueel instelbaar is en flitst is het in orde eh. Vanaf dan kan je volop experimenteren met diffusers, paraplus, noem maar op.

    Ik ben zelf ook nog maar net begonnen, dus je moet m'n woorden wss wel met een korrel zout nemen
    ~TDN
    fotoblog: www.tdn9.be

    Comment


    • #3
      Re: Flitser-cactus trigger

      De beste strobist flitsers qua prijs/power/kwaliteit is de VIVITAR 285 HV

      Als je ze kan vinden via internetshops...

      http://www.bertstephani.com/blog/?p=33


      M.v.g.
      Last edited by Spy-Glass; 22 juni 2008, 13:10.
      CANON Inc. Made In Japan

      Comment


      • #4
        Re: Flitser-cactus trigger

        Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
        De beste strobist flitsers qua prijs/power/kwaliteit is de VIVITAR 285 HV
        En je kan ze als hamer gebruiken
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Flitser-cactus trigger

          SB-26 tweedehands rond de 60-70 euro
          SB-28 tweedehands rond de 80-100 euro

          Hans
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #6
            Re: Flitser-cactus trigger

            Als je "De" flash zoekt moet je zeker eens naar de Qflash kijken

            http://www.qtm.com/QFlash/?res_set=y...1280&resh=1024
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment

            Working...
            X