Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsdiffusor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitsdiffusor

    Ik ben me wat meer in flitsfotografie aan het verdiepen en vroeg mij af wat de ervaring van de forumleden is met flitsdiffusors. Die dingetjes zijn behoorlijk prijzig en na wat opzoeken, kom ik tot de conclusie dat je net zo goed zelf zo'n ding in elkaar knutselt.
    Wat werkt volgens jullie het beste?
    https://www.behance.net/Lynx1966

  • #2
    Re: flitsdiffusor

    Ik neem aan dat je de tupperware potjes bedoelt om op een opzetflits te plaatsen?
    Op ebay kan je die kopen voor 1 euro of zo. Je experimenteert er een beetje mee en dan kom je tot de vaststelling dat het rommel is.
    Die dingen hebben geen enkel bewezen nut en zorgen er voor dat je flits krachtiger moet werken waardoor die sneller stuk zal zijn en je batterijen ook sneller leeg.

    Tevens als een fotograaf met kennis van zaken je ziet rondlopen met dat potje er op maak je jezelf eigenlijk belachelijk.

    Comment


    • #3
      Re: flitsdiffusor

      Volledig akkoord met xafke.
      Moest zulks effectief werken, dan was iedere flits standaard zo uitgevoerd.

      Comment


      • #4
        Re: flitsdiffusor

        Thanks, dit bevestigt wat ik al vermoedde
        https://www.behance.net/Lynx1966

        Comment


        • #5
          Re: flitsdiffusor

          Wat een leuke zinvolle investering is in die categorie is een TTL flitskabeltje. Je stopt het tussen flits en je camera.
          De flits hou je dan vast in 1 hand en de andere hand is dan voor de camera. Het vraagt wat oefening om zo te werken maar vooral op feestjes, party´s,... kan je daar leuke dingen mee doen omdat de flits dan weg is uit het centrum van je beeld. Dat zorgt voor meer contrast op de mensen hun gelaat en je beeld valt niet plat. Vooral goed inzetbaar als de mensen dicht op je camera komen.
          Het licht is dan wel hard maar dat heeft ook zijn charme bij dit soort werk.

          Alternatief kan je met zendertjes en zo gaan werken ook. Maar dat zit dan al meer in de categorie strobist.

          Comment

          Working...
          X