Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe foto-opslag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • externe foto-opslag

    ik heb jaren geleden een "imagetank" gekocht, maar die heeft nu de geest gegeven.
    Wie kent een goedkoop opslagmedium/apparaat voor mijn digitale foto's. De bedoeling is licht reizen, dus kan geen laptop of iets dergelijks meeslepen.
    En... een capaciteit van rond de 100GB zou volstaan.

    Wie heeft tips ?

    Bedankt...

    Aangezien de diverse reacties, maar vraag wat specifieker stellen:
    - de imagetank was ik heel tevreden van
    - ze nam niet veel plaats in beslag
    - had een grote opslagcapaciteit
    - kan geen laptop, notebook of whatsoever meenemen
    - alles moet compact en licht qua gewicht zijn
    - moet onafhankelijk staan tov andere apparatuur (laptop, notebook)
    - kaarten heb ik voldoende, maar wil een veiligheidsbackup van alle foto's, better save than...
    Last edited by Lambert Jan; 6 februari 2011, 14:20.
    "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
    Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

  • #2
    Re: externe foto-opslag

    nen netbook?
    klein en vrij licht
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: externe foto-opslag

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      nen netbook?
      klein en vrij licht
      Fantastische uitvinding...de netbook...klein, compact, licht en toch met de beschikking over Windows en een harddisk van gemiddeld 250 GB. Met een scherm van 9 of 10 inch kun je in ieder geval ook nog even tijdens je reis de foto's alvast bekijken...
      En ook handig is natuurlijk de mogelijkheid tot internet en email...
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: externe foto-opslag

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        nen netbook?
        klein en vrij licht
        Maar voor fotografische toepassingen verder vrij nutteloos...
        Ok, er zijn wel andere toepassingen voor zoals Endorfine aanhaalt, maar daar heb ik noch de behoefte aan of kan ik die gebruiken waar ik naar toe ga...

        Toch bedankt voor de reacties/suggesties.
        "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
        Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

        Comment


        • #5
          Re: externe foto-opslag

          je kan steeds een nieuwe imagetank kopen?
          of hetgeen dat in deze review wordt besproken:

          ziet er grappig uit en is wat duur. maar het kan tegen de elementen van de natuur! wat volgens mij ook belangrijk voor je is als je met reizen in je achterhoofd zit.

          Comment


          • #6
            Re: externe foto-opslag

            was ook bedoeld al "grote" image tank!! niet voor de extra's!
            persoonlijk zou ik het zo doen!

            je kan kijken, vlug een selectie maken, en den boel afsluiten en gedaan.

            anders inderdaad een nieuwe image tank kopen
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: externe foto-opslag

              met een hdd heb je nog steeds een laptop nodig om het over te zetten....

              de bescherming is leuk en zo maar als hij in je fototas zit zou ik me persoonlijk meer zorgen maken over mijn camera en objectieven die er bij zitten als hij van 10m hoog in het water terecht komt :-)
              www.aeri-photography.be

              Comment


              • #8
                Re: externe foto-opslag

                All you need: Conceptronic Photbox with LCD
                http://www.conceptronic.net/site/des...&pid=CSPBOXLCD
                Ivan
                http://www.henderix.be

                Comment


                • #9
                  Re: externe foto-opslag

                  Het beste, het simpelste, gewoon genoeg kaarten kopen; is niet zo gek duur meer deze tijd. Las vorige week nog een aanbod, CF Transcend 32 Giga 400 X aan 66 euro, dus zit je met drie kaarten aan net geen 200 euro voor 96 giga aan ruimte. Met de grootste zekerheid en de kleinste omvang!


                  MVG, Jeff C.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: externe foto-opslag

                    Ik zie dat je de originele posting hebt aangepast, je hebt dus kaarten genoeg om alles te verslaan van je reis, zonder beelden te moeten verhuizen !
                    Dan denk ik dat je angst niet echt gegrond is, de last en het risico van een externe backup zijn IMHO groter dan het verlies van informatie op de kaarten.
                    Natuurlijk alles kan, Als mijn Tante ballen had, was ze mijne Nonkel !
                    Je kan je kaarten verliezen, maar je kan ook de dood vinden op één van je reizen, je kan in een diepe kloof vallen, en daar omkomen na veel pijn en miserie, door uitdroging, of opgegeten worden door een wild dier, of door een bende mieren.
                    De meeste mensen sterven echter in hun bed .....

                    MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: externe foto-opslag

                      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Ik zie dat je de originele posting hebt aangepast, je hebt dus kaarten genoeg om alles te verslaan van je reis, zonder beelden te moeten verhuizen !
                      Dan denk ik dat je angst niet echt gegrond is, de last en het risico van een externe backup zijn IMHO groter dan het verlies van informatie op de kaarten.
                      Natuurlijk alles kan, Als mijn Tante ballen had, was ze mijne Nonkel !
                      Je kan je kaarten verliezen, maar je kan ook de dood vinden op één van je reizen, je kan in een diepe kloof vallen, en daar omkomen na veel pijn en miserie, door uitdroging, of opgegeten worden door een wild dier, of door een bende mieren.
                      De meeste mensen sterven echter in hun bed .....

                      MVG, Jeff C.
                      Beste Jeff,

                      er zit een grond van waarheid in je betoog, maar ik heb er verder, praktisch, geen zier aan. Ik heb de indruk dat je een "gewone, simpele" vraag hier echt wel uitgebreid uit de doeken moet doen om niet alleen te laten doorschijnen dat je geen éérstedagsvlieg bent, dat je niet alleen weet waar de klepel hangt, maar ook nog eens het achterste van je tong moet laten zien om een duidelijk, en tegelijkertijd een bruikbaar antwoord te krijgen.
                      Dus: mijn achterliggende vrees/reden van de vraag: gewoon om de beelden op een tweede plaats te hebben in geval een te overijverige fl... of beamte ze in zijn pollen krijgt en ervan denkt dat ze "het land in gevaar brengen" .

                      De vraag spruit gewoon voort uit het feit dat die x-drives, imagetanks blijkbaar nog moeilijk te vinden zijn... en zeker hier in de Belgiek, en binnen een zeer onafzienbare tijd.

                      Toch bedankt voor de moeite.
                      "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
                      Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

                      Comment


                      • #12
                        Re: externe foto-opslag

                        Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoe Bekijk bericht
                        All you need: Conceptronic Photbox with LCD
                        http://www.conceptronic.net/site/des...&pid=CSPBOXLCD
                        Ivan dit een heel toepasselijk instrument, nu nog eraan zien te komen ! Bedankt
                        "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
                        Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

                        Comment


                        • #13
                          Re: externe foto-opslag

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lambert Jan Bekijk bericht
                          Ivan dit een heel toepasselijk instrument, nu nog eraan zien te komen ! Bedankt
                          Inderdaad Jan...ikzelf & enkele vrienden gebruiken dit toestel al enige tijd (zeer tevreden).Ik heb mijn destijds gekocht met een schijf (type:laptop) van 320GB.
                          Nu moet je een het (harde) schijfje apart aankopen, de ondersteunende modellen kan je ook op bovengenoemde site vinden. De meeste van mijn vrienden gebruiken een 500GB exemplaar.
                          Door wat te Googelen zal je het wel ergens kunnen vinden (dacht zelfs Media Markt). Succes Ivan.
                          Ivan
                          http://www.henderix.be

                          Comment

                          Working...
                          X