Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ExpoDisc 2.0 Witbalans Filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ExpoDisc 2.0 Witbalans Filter

    Beste BD-leden,

    Iemand ervaring met dit accessoire????



    Grtz,

    jefvandejumenas

  • #2
    Re: ExpoDisc 2.0 Witbalans Filter

    Wat verwacht je ervan ??
    Als je exacte kleuren wilt hebben in productfotografie zul je er wel iets aan hebben.Ook voor kleurzweem met indirecte flits kan het helpen.Op voorwaarde dat je altijd met dezelfde belichting werkt.
    Maar als je eerlijk bent,zit iedereen in PS of LR te prutsen met die schuifers,en in eerste instantie met de WB en Kleurtemperatuur.
    Volledig akkoord dat je opname optimaal moet zijn,ook wat WB betreft,maar als je nadien er zit aan te knoeien??
    Een banale grijskaart kan ook al helpen,als het nodig is.
    Ik heb er één,maar hij ligt bij mij,(zoals bij velen waarschijnlijk),meer in de kast dan in mijn tas.
    Het is bruikbaar,maar een must ?
    Als je er één koopt,neem dan de grootste filterdiameter van je lenzen of groter.(VB.77 mm)Dan past het op al je lenzen.Je moet hem er maar gewoon voorhouden,niet inschroeven.
    Als er iets is dat ik het minst zal missen in mijn tas,dan is het de Expodisc.Maar iedereen zijn mening natuurlijk.

    Comment


    • #3
      Re: ExpoDisc 2.0 Witbalans Filter

      ok demuro thnx voor je reactie (y)

      Comment


      • #4
        Re: ExpoDisc 2.0 Witbalans Filter

        Welk voordeel heeft dit accessoire t.o.v. een eenvoudige grijskaart van een +/- 10 € ?
        Jan Akkermans
        (BD1097BE)
        Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: ExpoDisc 2.0 Witbalans Filter

          Hoi Jan,
          bedankt voor je antwoord.
          Gaat me meer om het feit of er iemand ervaring mee heeft.
          Wil geen topic starten over de voor- en of nadelen. Sorry ...
          Maar de reden waarom
          -->
          Most photographers discover that white balance targets like gray cards and white cards are inconvenient and awkward to use because they must be positioned precisely while avoiding shadows and reflections.
          <--
          Zo staat het in hun advertentie. Wou dit even checken met leden die er ervaring mee hebben.
          En of het ook zo werkelijk is.
          Last edited by jefgees; 19 december 2017, 17:08.

          Comment

          Working...
          X