Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met BENRO statieven?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaring met BENRO statieven?

Volgens wat ik reeds gelezen heb op verschillende sites ben ik zinnes een benro statief en kop te kopen.

Namelijk de C257 N6 (tot 8 kg) in carbon met een KJ1 balhoofd.(tot 12 kg)
    Ben dit weekend naar konijn geweest maar wegens te veel volk heb ik de verkoper niet kunnen spreken.
    Heb het statief wel vastgehad en ik moet zeggen "het ziet er schitterend uit".
    Na vele slechte reviews over de balhoofden van benro ben ik na wat prutsen aan de KJ1 toch sterk onder de indruk.

Ik heb nu een pruts statief en als mijn D70 met een 80-200 schuifzoom (zonder statiefbeugel) er op staat slaat de boel gewoon naar beneden en als ik er naar wijs begint het al te trillen.

Waarom deze samenstelling niet kopen en wat zou ik voor 450€ dan wel kopen?

Alvast bedankt.

Re: Ervaring met BENRO statieven?

Ik heb geen ervaring met Benro. Wel heb ik ernaar gekeken toen ik een statief wilde aanschaffen. In de Nikon catalogus van Hans Braakhuis stond informatie waardoor ik besloten heb niet voor Benro te gaan.

Deze link uit dit artikel gaf voor mij de doorslag.

groet, Rik

Comment

Super content, gebruik al een meer dan een jaar een Benro statief met balhead en is superstabiel...

met KJ1 balhoofd.... is heel stabiel...
      Last edited by d_oracle; 20 juni 2008, 13:41.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik ook supercontent, maar dan alleen van het statief.
        Ik heb een balhoofd van Gitzo.
        De balhoofden van Benro krijgen meestal negatieve kritiek.

Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht