Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met BENRO statieven?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaring met BENRO statieven?

Volgens wat ik reeds gelezen heb op verschillende sites ben ik zinnes een benro statief en kop te kopen.

Namelijk de C257 N6 (tot 8 kg) in carbon met een KJ1 balhoofd.(tot 12 kg)
    Ben dit weekend naar konijn geweest maar wegens te veel volk heb ik de verkoper niet kunnen spreken.
    Heb het statief wel vastgehad en ik moet zeggen "het ziet er schitterend uit".
    Na vele slechte reviews over de balhoofden van benro ben ik na wat prutsen aan de KJ1 toch sterk onder de indruk.

Ik heb nu een pruts statief en als mijn D70 met een 80-200 schuifzoom (zonder statiefbeugel) er op staat slaat de boel gewoon naar beneden en als ik er naar wijs begint het al te trillen.

Waarom deze samenstelling niet kopen en wat zou ik voor 450€ dan wel kopen?

Alvast bedankt.

Re: Ervaring met BENRO statieven?

Ik heb geen ervaring met Benro. Wel heb ik ernaar gekeken toen ik een statief wilde aanschaffen. In de Nikon catalogus van Hans Braakhuis stond informatie waardoor ik besloten heb niet voor Benro te gaan.

Deze link uit dit artikel gaf voor mij de doorslag.

groet, Rik

Comment

Super content, gebruik al een meer dan een jaar een Benro statief met balhead en is superstabiel...

met KJ1 balhoofd.... is heel stabiel...
      Last edited by d_oracle; 20 juni 2008, 13:41.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik ook supercontent, maar dan alleen van het statief.
        Ik heb een balhoofd van Gitzo.
        De balhoofden van Benro krijgen meestal negatieve kritiek.

Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht
          Ik heb geen ervaring met Benro. Wel heb ik ernaar gekeken toen ik een statief wilde aanschaffen. In de Nikon catalogus van Hans Braakhuis stond informatie waardoor ik besloten heb niet voor Benro te gaan.

http://www.tomwebsterphoto.com/Essay...o/benroks2.htm
          De laatste link wordt nogal eens aangehaald om te bewijzen hoe slecht Benro materiaal toch wel is. Als je de eerste alinea's van het bericht leest dan merk je een zekere vooringenomenheid aangaande de Chinese kopieerlust (sommigen hier willen zich daar ook wel eens aan te buiten gaan). Om dan de lijn van één slecht balhoofd door te trekken naar statieven (in de voorlaatste alinea) lijkt mij wel heel kort door de bocht. Evenzeer is "copy" niet altijd gelijk aan "slecht". Een beetje relativeringsvermogen is hier echt wel op zijn plaats...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht

http://www.tomwebsterphoto.com/Essay...o/benroks2.htm
            Er dient een onderscheid gemaakt te worden tussen de statieven en hun balhoofden. Over de statieven is iedereen zeer lovend, over de balhoofden niet (ik verwacht elke dag mijn levering van een Benro C-327). Overigens blijkt uit de laatste website ook dat benro blijkbaar wel geďnteresseerd was om het design te verbeteren. Als laatste: zelfs Arca Swiss kan blijkbaar serieus in de fout gaan met het design van balhoofden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
              ik verwacht elke dag mijn levering van een Benro C-327
              Mijn woorden waren nog niet koud... Deze morgen is het statief aangekomen en ik moet zeggen dat de eerste indruk toch wel zeer goed is. Ik heb het eens helemaal uitgetrokken en een paar keer met mijn 85 kg op gesprongen en dat gaf geen (zichtbare) krimp. Bovendien komen er spikes bij, een draagtas en -riem en is één poot geďsoleerd (handig om een ijskoud statief vast te pakken). Ik kan wel niet vergelijken met Gitzo, aangezien ik die nog nooit heb vastgehad. Nu nog een balhoofd en we kunnen echt gaan testen

Comment

en een paar keer met mijn 85 kg op gesprongen en dat gaf geen
                Sjonge zeg, om dat met nieuw materiaal uit te proberen.
                Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

Only when the last tree has been cut down,
                Only when the last river has been poisened,
                Only when the last fish has been caught,
                Then only will you see that money cannot be eaten.

Comment

Ik heb al een tijdje een Benro C-357 statief, relatief licht voor zijn grote en inderdaad er stevig... Helaas heb ik met 88kg moeten testen maar dat komt door mijn eetlust.
                  Ik heb een KS balhoofd wat ik persoonlijk niet eens slecht vind en sinds kort een B-2 erbij, deze nieuwe generatie balhoofden van Benro is toch wel een stuk beter en ik vind het echt goed....

Ik kan het alleen maar aanbevelen en sindskort is er een officiele dealer in Nederland die volgens mij alles op voorraad, www.benrobv.nl
                  Nikon D300/D200, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8 VR, Converter TC-17E

Comment

Working...
                  X