Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring grote foto rugzakken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring grote foto rugzakken

    Hallo,

    Nu ik de trotse bezitter ben van een 300mm f/2.8 wordt m'n mini trekker AW II van Lowepro toch wel echt te klein.

    Ik ben dus op zoek naar een fotozak waar het volgende in kan weggestoken worden:
    - Nikon D2X
    - Nikon D70
    - Nikkor AF-S 300mm f/2.8 ED
    - Nikkor AF-S VR 70-200 f/2.8
    - Nikkor AF-S 28-70 f/2.8
    - Nikon SB-600 (flash)
    - Nikon SB-800 (wordt later aangekocht)
    - Nikon 12-24 of 14mm (wordt later aangekocht)
    - Nikon TC 1.4 of 1.7 (wordt later aangekocht)
    - Plaats voor allerlei prullen zoals opladers, kabels, ...
    - Mogelijkheid tot vastmaken monopod en tripod
    - Het moet geen model zijn waar je je laptop in kwijt kan.

    Voor mijn apparatuur had ik gedacht aan volgende modellen:
    - Lowepro Pro Trekker AW II
    - Tamrac Expedition 8 (model 5578)

    Heeft er iemand ervaring met deze zakken?

    Heeft er iemand een andere suggestie?

  • #2
    Re: Ervaring grote foto rugzakken

    Ik denk dat je beter een lastezel zou aanschaffen, je gaat je nog het pleuris sleuren.

    Daarenboven gaat al wat je opnoemt zeker niet in die Lowepro passen, en ik betwijfel of het in die Tamrac gaat.

    Comment


    • #3
      Re: Ervaring grote foto rugzakken

      De LowePro CompuTrekker Plus AW is zeker geschikt voor al het door u genoemde materiaal en is kwalitatief

      Comment


      • #4
        Re: Ervaring grote foto rugzakken

        Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
        Ik denk dat je beter een lastezel zou aanschaffen, je gaat je nog het pleuris sleuren.
        De bedoeling is ook niet dat ik hiermee de wereld ga rondtrekken hé

        Het zou eerder een ordelijke manier moeten worden voor mijn materiaal.

        Als ik bv naar zolder ga loop ik toch nooit met m'n rugzak op m'n rug, die blijft in de autokoffer. Alles wat ik nodig heb hangt rond m'n nek of aan een riem.

        Misschien zou een rollende case geen slecht gedacht zijn, maar die kan he dan totaal niet meer dragen.

        Het wordt een moeilijke keuze.

        Sven

        Comment


        • #5
          Re: Ervaring grote foto rugzakken

          Ik zelf wil ook een grotere rugzak dan de nu huidige mini trekker. Het past er allemaal niet meer in. Ik dacht ook aan de Lowepro Pro Trekker AW II. wat me ook erg aanstaat is de goede bescherming tegen regen. Maar zou ze beide eens in het echt moeten zien. Heb ook gelezen dat hij exact de buitenmaten heeft wat in een vliegtuig is toegestaan als handbagage, en ook dat is voor mij belangrijk.

          Heb wel gezien dat de Lowepro in Duitsland bij http://www.topfoto-online.de/ goedkoper is als in Nederland.
          Daar staat hij voor 239,- euro. Maar ervaringen zijn welkom
          Last edited by steldat; 29 juli 2005, 22:38.
          Canonvijfdeemarkdrie

          Comment


          • #6
            Re: Ervaring grote foto rugzakken

            Met deze rugzak kan je ook nog eens rollen .

            rolling
            Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
            Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

            Comment


            • #7
              Re: Ervaring grote foto rugzakken

              er zijn er idd waar je mee kan 'rollen'...


              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #8
                Re: Ervaring grote foto rugzakken

                Qua opbergruimte kan je met de twee modellen die je voorstelde perfect al je materiaal meezeulen. Ik ken alleen de Tamrac rugzakken heel goed, en ik kan je zeggen dat de draagriemen van uitstekende kwaliteit zijn en dat de padding aan de binnenkant je spullen uitstekend beschermt. Mijn Expedition 5 was van de vorige reeks (zonder die niervormige pockets), maar ik overweeg om tegen volgende zomer een Expedition 7 te kopen. Die heeft een heupstrap met padding, net als de 8, en als die zak vol zit, zal je daar blij om zijn.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaring grote foto rugzakken

                  ik zat met hetzelfde probleem. Ik had al een phototrekker, maar daar ging alles op den duur ook niet meer in. Heb ff gedacht aan een supertrekker, maar gelukkig heb ik een 2° tas bijgekocht (minitrekker).

                  Nu maak ik altijd de keuze met wat ik meeneem op mijn rug en wat in de auto achterblijft. vind ikzelf eigenlijk een schappelijke oplossing. Want echt ALLES meesleuren op je bult blijf je niet doen.
                  --
                  Play Drakensang - a free online mmorpg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaring grote foto rugzakken

                    Met die rolling rugzakken moet je wel opletten dat een pro-body of een body met grip niet te hoog is. Ik heb er verschillende uitgetest en mijn Canon 1DMkII was in veel gevallen te hoog. Ik heb nu een Tamrac 5261 CyberPro Flyer Rolling Phot/Computer Case en hoewel kwa kwaliteit toch een trapje lager dan Lowepro ben ik van deze case heel tevreden.

                    Deze case ziet er helemaal niet uit als een "zware" fotokoffer en dat heeft zo zijn voordelen als je dit ding mee moet nemen op een vliegtuig. Meestal wordt deze koffer niet onderworpen aan een gewichtstest (want dat zou kunnen tegenvallen) en wordt op het zicht beschouwd als normale handbagage.
                    DigiCam

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaring grote foto rugzakken

                      Hallo Svenmichiels ;
                      Als je interesse zou hebben voor een Lowerpo Pro Trekker AW I dan wil ik je hetvolgende vertellen .
                      Deze rugzak had ik aangekocht voor een vorige telelens voor de prijs van 495,00€ , deze zou ik voor 300,00€ verkopen .
                      Ik heb me de Lowerpo Super Trekker AW I moeten aanschaffen om de Sigma 300-800mm zoomlens mee te kunnen nemen .
                      Deze past met Nikon camera juist in deze rugzak , en neem dan ook wel kleinere lenzen mee (niet te veel daar het gewicht samen met de statief al 16 kg weegt) .
                      Tja , als je graag foto's zou maken op verre afstanden , dan moet je het gewicht ervan ook maar verdragen .
                      Ikzelf gebruik deze Sigma 300-800mm lens om verre afstanden (andere zijde van een meer) dichtbij te kunnen nemen .
                      Indien je interesse zou hebben om m'n rugzak aan te kopen en om er foto's van te willen zien , stuur me dan een mailtje met jouw e-mail adres , dan stuur ik de foto's wel door .
                      Mvg,
                      Steve B.
                      Last edited by Steve B.; 30 juli 2005, 23:23.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaring grote foto rugzakken

                        Ik heb deze F.64 BPX

                        Gekocht via ebay uit de vs
                        zeer stevig en zeer groot
                        Daar kan al uw materiaal in
                        Je kan er nog een 17" laptop in kwijt ook
                        Ik ben hem wel nog niet in België , of zelfs in de Europese webwinkels , tegengekomen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaring grote foto rugzakken

                          Mmmmmm nu nog reageren op een post van 2005?
                          Ik denk dat Sven er ondertussen eentje gevonden heeft.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaring grote foto rugzakken

                            Ik heb deze week een prachtexemplaar ontvangen van www.mrjangear.com (de Boris).

                            Comment

                            Working...
                            X