Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elinchrom D-Lite-it flitsset?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elinchrom D-Lite-it flitsset?

    Hallo iedereen,

    ik heb eindelijk de beslissing genomen om een flitsset te kopen zodat ik thuis mijn eigen portretfoto's kan maken. Ik ben dus op zoek naar een flitsset die ik thuis kon gebruiken maar ook op verplaatsing en eventueel op termijn ook buiten. Qua prijs geef ik liever iets meer uit aan deftig materiaal, zodat ik niet binnen een jaar opnieuw moet investeren, maar ik wil ook vermijden dat ik heel veel betaal voor een flitsset, waarvan ik maar 1/10 van de mogelijkheden ga benutten.

    De flitsset van Elinchrom D-Lite-it 4 to go sprak mij het meeste aan, maar ik had hier enkele vragen bij.
    Zijn de flitsers van 400 Ws/J niet te veel en zou ik beter gaan voor een D-Lite it 2 to go?
    Kan ik beter opteren voor de RX serie?

    Voor de lichtmeter wou ik een Sekonic 308s nemen. Ik veronderstel dat ik hier niet veel mis mee kan doen?

    Als reflectiescherm zag ik op veel plaatsen een Sunfire. Is dit interessant?

    En als laatste: als achtergrondsysteem zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb een goedkoop systeem gezien van Jinbei, maar ik vind hier nergens reviews over.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Elinchrom D-Lite-it flitsset?

    Qua lichtopbrengst zal de 400 WS zeker voldoende zijn, zolang je niet echt met een oncontroleerbare overschot van licht zit is het niet erg van wat reserve te hebben.
    Met de hedendaagse camera's zal je ook met een 200 WS type verder kunnen, en ook minder licht kunne genereren, maar het verschil in aanschaf is niet echt groot.
    Dat is het wel als je mocht overwegen van naar de RX reeks over te stappen, en wat ik daar kan over zeggen, je gaat met de RX reeks wel betere flitsen aankopen, die
    ook meer kunnen verdragen van intensief gebruik, maar je foto's gaan de niet beter mee worden.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Elinchrom D-Lite-it flitsset?

      Oorspronkelijk geplaatst door katjaduchateau Bekijk bericht
      Zijn de flitsers van 400 Ws/J niet te veel en zou ik beter gaan voor een D-Lite it 2 to go?
      hangt er een beetje van af... als je een kleine studio ruimte hebt en/of graag met een beperkt dieptescherpte werkt, dan zijn de 400W lampen vaak te sterk... want je kan ze altijd maar beperkt minder licht laten geven.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Elinchrom D-Lite-it flitsset?

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        hangt er een beetje van af... als je een kleine studio ruimte hebt en/of graag met een beperkt dieptescherpte werkt, dan zijn de 400W lampen vaak te sterk... want je kan ze altijd maar beperkt minder licht laten geven.
        Volledig mee eens. Ik heb zo'n (eigenlijk te) kleine studio. Mijn ruimte is zo'n 4,2 meter breed, 6 meter lang (maar dan sta ik al in de trapopgang) en in het midden zo'n 2,5 meter hoog. Ik heb destijds ook gekozen voor een D-Lite 400Ws set en ben er wel achter gekomen dat een 200Ws bruikbaarder zou zijn geweest. Ik heb té vaak last van teveel licht....

        Mijn studiootje:


        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Elinchrom D-Lite-it flitsset?

          Ik heb 2 x 400Ws (oud model zonder ventilator) en 1 x 200Ws (nieuw model), persoonlijk vind ik de 200Ws bruikbaarder, zeker in een kleine ruimte. Ik zet mijn D700 dikwijls op iso100 wegens te veel licht anders (normaal iso200)
          Dus als je de 200Ws neemt en je komt eens licht te kort kan je nog altijd naar iso200 gaan.
          Persoonlijk zeer tevreden van het setje, ik kocht er wel een grotere Walimex softbox bij.
          De meeste studiofoto's maakte ik hier met het setje.
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Elinchrom D-Lite-it flitsset?

            Ik heb deze set (http://www.folux.nl/Webwinkel-Produc...epakket-1.html , maar dan met 60*80softboxen) en dit achtergrondsysteem (http://www.folux.nl/Webwinkel-Produc...d-Support.html) en daarbij nog een octa 120 met grid,boomstatief,plu's, enkele slave flitsers,diffuus/reflectieschermen, en nog wat 'rommel'
            Gezien ik geen vaste ruimte heb die ik als studio kan gebruiken, verbouw ik mijn living gedeeltelijk en kan ik foto's nemen vanuit de hal en eventueel vanuit de slaapkamer. Qua breedte heb ik maximaal ongeveer een 4.5 meter (5.5 mits foefelwerk) ter beschikking aan de achtergrondkant en qua diepte e kan ik gaan tot ongeveer 9 meter en zonder problemen mijn 70-200ISII gebruiken op de 7D.
            Qua licht zelf , low key is mogelijk, zonder veel problemen op iso 100 met f10, ; high key eveneens.
            Het gebeurt soms wel bij low key, met lichte kledij dat er toch nog iets teveel licht op het model valt, maar dit is eenvoudig te corrigeren door een diffuusscherm tussen flits en model te zetten.
            Lichtmeter, daar heb ik de 308DC omdat de 308S niet op voorraad was en ben ik heel content van. Flitsen aansturen kan via de pcsync poortkabel, maar meestal gebruik ik een tweede trigger(rf602)
            Sunfire reflectiescherm heb ik geen ervaring mee, maar wel goede dingen over gehoord.

            Mocht je in de buurt van Deurne(Antwerpen) wonen, mag je gerust altijd eens komen testen, dan stel ik alles op
            Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

            Comment


            • #7
              Re: Elinchrom D-Lite-it flitsset?

              Knappe foto"s

              Comment

              Working...
              X