Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duurzaamheid batterij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Duurzaamheid batterij

    Hallo,

    een tijdje geleden vroeg ik hier wat tips mbt. welke camera ik me zou aanschaffe. Ondertussen ben ik gevallen voor de Coolpix P 500, maar hij ging nog niet over de toonbank.

    Ik las in verschillende reviews namelijk dat de Li-ion batterij slechts 250 foto's per keer meegaat. Heeft hier iemand ervaringen mee?

    Kunnen jullie dit dan bevestigen of ontkennen?

    Hoe kan dit euvel opgelost worden? een andere camera met een andere soort batterij, of ...

    Alvast vriendelijk bedankt als jullie de moeite vinden om eventjes te reageren.

  • #2
    Re: Duurzaamheid batterij

    Oorspronkelijk geplaatst door Heidi_Ster Bekijk bericht
    Hallo,

    een tijdje geleden vroeg ik hier wat tips mbt. welke camera ik me zou aanschaffe. Ondertussen ben ik gevallen voor de Coolpix P 500, maar hij ging nog niet over de toonbank.

    Ik las in verschillende reviews namelijk dat de Li-ion batterij slechts 250 foto's per keer meegaat. Heeft hier iemand ervaringen mee?

    Kunnen jullie dit dan bevestigen of ontkennen?

    Hoe kan dit euvel opgelost worden? een andere camera met een andere soort batterij, of ...

    Alvast vriendelijk bedankt als jullie de moeite vinden om eventjes te reageren.
    Eerlijk gezegd zou ik me daar helemaal geen zorgen over maken, tenzij je van plan bent om >1000 foto's /dag te gaan maken. Maar dan koop je best iets anders dan een coolpix (niet denigrerend bedoeld). Gezond verstand dicteert dat je sowieso best minstens 1 spare batterij voor je camera hebt.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Duurzaamheid batterij

      Hoeveel foto's je per lading kan maken, dat hangt af van verschillende factoren.
      Een van de grootste stroomverbruikers in een camera is het schermpje. Als dat elke keer een hele tijd licht moet geven voor je een foto maakt, dan zal je niet veel foto's kunnen maken met een accu. Als je de foto's bekijkt op het schermpje dan zal je ook minder foto's kunnen maken.
      Wil je zoveel mogelijk foto's kunnen maken met een accu, dan stel je de camera in de menu's zo in dat het schermpje zo kort mogelijk ingeschakeld blijft.

      De ingebouwde flitser verbruikt ook veel stroom
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Duurzaamheid batterij

        Die specificaties over het aantal foto's moet je met een korreltje zout nemen. Mijn A550 kan volgens het boekje 950 foto's nemen met één batterij. Ik moet zeggen dat de SD kaartjes eerder op zijn dan de batterij. Bij een uitstapje aan een circuit maak ik 1000 foto's en mijn batterij heeft nog 70% lading.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Duurzaamheid batterij

          Bedankt voor jullie reacties !

          Deze informatie komen ook van mensen, die de camera effectie gebruiken. Er was iemand die zei dat hij na 600 foto's al 4à5 keer van batterij had moeten wisselen...

          vandaar mijn bezorgdheid...

          Ik zal inderdaad een reserve batterij meenemen. Alsook een oplader, want bij de Coolpix P500 krijg je geen oplader bij, dien je de batterij in de camera op te laden...

          groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Duurzaamheid batterij

            Oorspronkelijk geplaatst door Heidi_Ster Bekijk bericht
            Bedankt voor jullie reacties !

            Deze informatie komen ook van mensen, die de camera effectie gebruiken. Er was iemand die zei dat hij na 600 foto's al 4à5 keer van batterij had moeten wisselen...

            vandaar mijn bezorgdheid...

            Ik zal inderdaad een reserve batterij meenemen. Alsook een oplader, want bij de Coolpix P500 krijg je geen oplader bij, dien je de batterij in de camera op te laden...

            groetjes
            Met een reserve batterij zul je zelden in de problemen komen. De batterij opladen in de camera is iets wat je tegenwoordig nog wel eens tegenkomt...pure geldbesparing door de fabrikant, maar absoluut onhandig voor de gebruiker.
            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

            Comment

            Working...
            X