Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Continu lichtset...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Continu lichtset...

    Hallo,

    ik zou graag een continu lichtset kopen, maar heb een beperkt budget...
    Na een tijdje zoeken vond ik deze op ebay:







    Heeft iemand al ervaring met zo een setje?

    Het kost niet veel (bijna niks) en ik vroeg me af of je hier wat licht genoeg uitkrijgt...
    Ik ben geneigd het te kopen en te testen.
    Voor portet binnen zal dat wel werken, lijkt me...
    Voor ten voeten uit en locatie twijfel ik er aan.

    Aangezien mijn kennis beperkt is, reken ik op tips van kenners...
    En ja, ik weet dat er veel beter materiaal is, maar dacht dit eens eerst te proberen aangezien het echt zo cheap is.
    Alleen de statieven en boxen of plu's zijn de moeite al, ook al zal de levensduur wat beperkter zijn wss...

    Alvast bedankt voor het lezen.
    (Of moest er nog iemand iets soortgelijks verkopen...)

    Groeten,
    Bastiaan...

  • #2
    Re: Continu lichtset...

    Kan je zelf, buiten de prijs een reden opgeven waarom je specifiek met continu licht wil werken. In de meeste gevallen geven studioflitsers een beter resultaat.
    Koop geen brol, maar spaar door tot je iets kan kopen waar je echt iets mee kan behalen, het enige dat telt zijn de resultaten.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Continu lichtset...

      Het lijkt mij aangenaam dat je voor je je foto neemt, al kan zien hoe het licht op je model valt, zonder heel de tijd te moeten testen door foto's te nemen...


      Ben nu reeds 8 jaar klankman film en tv, maar daarvoor een korte tijd licht assistent geweest.
      Dus ben een beetje thuis in het uitlichten met continu licht in studio's en op locatie.
      Ik neem dikwijls foto's op de set en vind het licht dikwijls zeer aangenaam.
      Maar daar hebben we professioneel materiaal, dat ik no way kan betalen.

      Heb totaal geen ervaring met flitsen en ken er dus niks van...
      Heb wel al wat gelezen hier op't forum en op internet, maar ja...

      Maar ik kan me voorstellen dat op locatie met flitsen wel net iets handiger is.
      Stroomvoorziening en draagbaarheidheid bvb...
      Heb voorlopig denk ik geen budget om 2 flitsers te kopen, want ze moeten werken met de iTTL van een d300 en dan gaat de prijs de lucht in...toch?

      Alvast bedankt om te reageren...

      Comment


      • #4
        Re: Continu lichtset...

        Oorspronkelijk geplaatst door Smoothvibes Bekijk bericht
        Het lijkt mij aangenaam dat je voor je je foto neemt, al kan zien hoe het licht op je model valt, zonder heel de tijd te moeten testen door foto's te nemen...


        Ben nu reeds 8 jaar klankman film en tv, maar daarvoor een korte tijd licht assistent geweest.
        Dus ben een beetje thuis in het uitlichten met continu licht in studio's en op locatie.
        Ik neem dikwijls foto's op de set en vind het licht dikwijls zeer aangenaam.
        Maar daar hebben we professioneel materiaal, dat ik no way kan betalen.

        Heb totaal geen ervaring met flitsen en ken er dus niks van...
        Heb wel al wat gelezen hier op't forum en op internet, maar ja...

        Maar ik kan me voorstellen dat op locatie met flitsen wel net iets handiger is.
        Stroomvoorziening en draagbaarheidheid bvb...
        Heb voorlopig denk ik geen budget om 2 flitsers te kopen, want ze moeten werken met de iTTL van een d300 en dan gaat de prijs de lucht in...toch?

        Alvast bedankt om te reageren...

        ITTL is enkel voor reportageflitsers, in het echte leven werk je manueel, meten is weten. Het grote probleem met je continu licht is de warmte, en de in feite zeer povere lichtopbrengst. Sluitersnelheden van 1/30 zijn normaal bij continu licht, blij flits heeft de sluitersnelheid een ondergeschikt belang, aangezien je lichtopbrengst van de flits toch maar 1/2000 ste van een seconde is.

        MVG, Jeff c.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Continu lichtset...

          Warmte valt, bij daglichtlampen wel mee...

          Zien hoe het licht valt hoef je niet voor te flitsen, dit kan je ook zien met het instellicht...en na een tijdje ken je je flitsers ook wel. Een redelijk hobbymatig flits setje van falcon eyes is ook niet duur (200W/s bijv.)

          Het grootste nadeel van continue licht is dat de opbrengst te klein is...zelfs al heb je 500-1000 watt aan licht staan...het is niet (altijd) voldoende om op scherpe diafragma's (rond f8) te werken en ook nog op acceptabele sluitertijden.

          Ik zou het ook niet aanschaffen, maar dan voor een budget flitsset gaan
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: Continu lichtset...

            Alvast bedankt voor je tijd en reactie...

            Ik ga wss twee SB28 (DX) aanschaffen, RF602 met twee ontvangers, statieven en plu's en dan kan ik starten...

            Tips omtrent deze aanschaf zijn natuurlijk nog steeds zeer welkom!

            Bedankt allemaal!!!!

            Comment


            • #7
              Re: Continu lichtset...

              Oorspronkelijk geplaatst door Smoothvibes Bekijk bericht
              Tips omtrent deze aanschaf zijn natuurlijk nog steeds zeer welkom!
              kijk eens in m'n blog... (zie signature) en in de sticky van het strobist forum...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment

              Working...
              X