Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

connectie flits met D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • connectie flits met D90

    gelukkig nieuwjaar allemaal.

    Om het nieuwe jaar goed te beginnen heb ik meteen een vraagje. Ik zou graag mijn flits sb800 los van mijn camera gebruiken, D90. Dit wou ik doen met een pc sync kabel. Kan ik deze kabel rechtstreeks op mijn body aansluiten of moet ik daar een flitsschoen voor aanschaffen.
    Is het trouwens ook mogelijk om de kabel te splitsen? zodat ik hiermee twee flitsen kan gebruiken.

    greets,

    Jeroen.

  • #2
    Re: connectie flits met D90

    Waarom niet gewoon de mogelijkheden van CLS gebruiken en de flitsen triggeren met de pop-up eventueel met een SG 3IR ervoor om het zichtbare licht tegen te houden?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: connectie flits met D90

      D90 heeft geen aansluiting voor sync kabel dus je zal een flitsschoen moeten kopen.
      Heeft je SB800 eigenlijk ook wel een aansluiting ?

      Kabel splitsen kan in theorie wel, wel wat voorzichtig solderen.. er zijn misschien zelfs koppelstukjes beschikbaar om dat te doen.. Andere optie is van 1 flash met de kabel te triggeren en de andere dmv de optische trigger, zodat die afgaat wanneer de eerste afgaat.
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

      Comment


      • #4
        Re: connectie flits met D90

        Oorspronkelijk geplaatst door jeroenaerts Bekijk bericht
        Om het nieuwe jaar goed te beginnen heb ik meteen een vraagje. Ik zou graag mijn flits sb800 los van mijn camera gebruiken, D90. Dit wou ik doen met een pc sync kabel. Kan ik deze kabel rechtstreeks op mijn body aansluiten of moet ik daar een flitsschoen voor aanschaffen.
        Is het trouwens ook mogelijk om de kabel te splitsen? zodat ik hiermee twee flitsen kan gebruiken.
        misschien moet je dit eens lezen: click

        verder... een PC sync kabel werkt, en dan moet je je flits manueel configureren... er bestaan ook TTL kabels tot 10meter lang...
        een PC sync kan je splitten (door een splitter)

        maar als je dit allemaal wilt... ga dan eerst eens in het strobist forum kijken... vandaag werken we zelden of nooit meer met kabels, doch met (goedkope) radio triggers die soms nog goedkoper zijn dan de kabels... 20€ voor een setje RF602. Dit is een veel handigere en betere oplossing dan al dat kabel werk... De triggers werken over de 100meter ver, door muren heen...
        Last edited by d_oracle; 3 januari 2012, 15:22.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: connectie flits met D90

          maar als je dit allemaal wilt... ga dan eerst eens in het strobist forum kijken... vandaag werken we zelden of nooit meer met kabels, doch met (goedkope) radio triggers die soms nog goedkoper zijn dan de kabels... 20€ voor een setje RF602. Dit is een veel handigere en betere oplossing dan al dat kabel werk... De triggers werken over de 100meter ver, door muren heen...[/QUOTE]

          het zou zijn voor hoge snelheid fotografie en daarom dacht ik dat kabels nog altijd een stukje rapper zijn dan wireless. ik kan namelijk de flitsers ook gewoon op de D90 wireless configureren, of zijn die triggers dan toch nog sneller?

          greets

          Comment


          • #6
            Re: connectie flits met D90

            Oorspronkelijk geplaatst door jeroenaerts Bekijk bericht
            het zou zijn voor hoge snelheid fotografie en daarom dacht ik dat kabels nog altijd een stukje rapper zijn dan wireless. ik kan namelijk de flitsers ook gewoon op de D90 wireless configureren, of zijn die triggers dan toch nog sneller?

            greets
            hoe snel? voor waterdruppels werken RF602's wel hoor!
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment

            Working...
            X