Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact flash Extreme III - melding formateren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact flash Extreme III - melding formateren

    Jakkes...ik heb 2 Extreme III kaartjes, 1 van 2 Gb en 1 van 8Gb...maar beiden doen de laatste tijd raar.
    Als ik de foto's naar mijn pc wil oploaden (via hama cartreader altijd) krijg ik een venster: wilt u de kaart formatteren ja/nee. Er zijn geen bestanden zichtbaar.
    Terwijl ze wel op mijn camera zichtbaar zijn. Soms wil hij het een poosje later toch spontaan doen....maar nu krijg ik enkel nog maar deze melding.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb zulke leuke foto's van mijn dochtertje haar judoles....ik zou er van balen als ik die kwijt ben

  • #2
    Re: Compact flash Extreme III - melding formateren

    Al geprobeerd om de camera met de USB kabel te verbinden met de computer.... misschien is er iets mis met het kaartlezertje.

    Comment


    • #3
      Re: Compact flash Extreme III - melding formateren

      Heb ik geprobeerd, maar ik blijf die melding krijgen

      Comment


      • #4
        Re: Compact flash Extreme III - melding formateren

        Bij die kaartjes zit normaal het programma Rescue Pro. Hiermee kan je een niet goed werkend kaartje herstellen zonder de bestanden te verwijderen.
        ___________________________________
        JeanP BDO742BE Nikon D700 en D3X+ Nikkor en Sigma lenzen.

        Comment


        • #5
          Re: Compact flash Extreme III - melding formateren

          Oorspronkelijk geplaatst door JeanP Bekijk bericht
          Bij die kaartjes zit normaal het programma Rescue Pro. Hiermee kan je een niet goed werkend kaartje herstellen zonder de bestanden te verwijderen.
          En daarna het kaartje eens volledig (niet snel) formatteren in je PC en daarna opnieuw in je toestel. Kwestie van zoveel mogelijk fouten weg te werken.

          Comment


          • #6
            Re: Compact flash Extreme III - melding formateren

            Zoals in een andere topic reds geschreven : Ik zet mijn foto's over via de kaartlezer in mijn pc. Heb het een keer gedaan via een kaartlezer en had hetzelfde probleem als hier aangehaald.
            (foto's terug opgehaald via Rescue pro van Sandisk)
            Daarom voor mij : steeds foto's overzetten via kaartlezer in pc, kaartje formateren in pc en daarna nog eens in het fototoestel.
            Geen problemen meer gehad.
            Naar sommigen toe : het duurt wel 8 seconden, dat formateren in de pc......

            Comment


            • #7
              Re: Compact flash Extreme III - melding formateren

              Heb exact hetzelfde probleem voorgehad een maand geleden toen ik terugkwam uit New York. Zelfde symptomen, zelfde oorzaken, ...
              Heb er een blogpost over geschreven met, wat voor mij werkte, mijn oplossing.



              Hopelijk kan dit wat helpen!

              Oja, en het kaartlezertje heb ik vernietigd. Lees : echt vernietigd, niet zomaar weggegooid, echt ervoor gezorgd dat iemand die het mss per toeval zou vinden het niet zou kunnen gebruiken.

              Heb een duurder exemplaar van SanDisk gekocht, en totnogtoe geen enkel probleem gehad!

              Cheerioz
              MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

              Comment


              • #8
                Re: Compact flash Extreme III - melding formateren

                Foto's via usb kabel en Nikon Transfer kopiëren (Extreme III SD kaart) naar PC, als alles overgepompt is bekijken met verkenner, en dan kaartje formatteren IN de camera, never had a problem!!!!

                Comment


                • #9
                  Re: Compact flash Extreme III - melding formateren

                  Ja, maar als je een kaartje van 8Gb moet overpompen via je camera (die in mijn, en vele andere gevallen) niet even snel is als mijn cardreader, duurt dat wel een aanzienlijke tijd
                  MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compact flash Extreme III - melding formateren

                    @Mista Molla : Geduld is een mooie gave!!! Ik gebruik ook een 8gb sd card en dit vanaf mijn Nikon D90, maar liever traag en goed dan snel en.....problemen!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compact flash Extreme III - melding formateren

                      Oorspronkelijk geplaatst door haddock_50 Bekijk bericht
                      @Mista Molla : Geduld is een mooie gave!!! Ik gebruik ook een 8gb sd card en dit vanaf mijn Nikon D90, maar liever traag en goed dan snel en.....problemen!
                      en je gebruikt dan nog eens je batterijen van je camera ...
                      en het rubbere bescherming van de usb aansluiting op de camera zal na veel gebruik minder goed aansluiten

                      neen, ik zou niet meer zonder een deftige cardreader kunnen.


                      Wat ik wel zou afraden is het formateren van kaartjes op je pc ! als je een verkeerd bestandssysteem kiest kan het zijn dat je jouw kaartje kunt wegsmijten

                      Comment


                      • #12
                        Re: Compact flash Extreme III - melding formateren

                        Oorspronkelijk geplaatst door haddock_50 Bekijk bericht
                        maar liever traag en goed dan snel en.....problemen!
                        Inderdaad en meteen ook de meest onveilige methode om tijdens de transfer beelden kwijt te raken
                        www.fotofolio.be

                        Comment

                        Working...
                        X