Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cokin of Lee Filters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cokin of Lee Filters

    Een goedeavond.

    Ik ben in het bezit van een 24-70 mm objectief en de 5d mark 2.
    Filtermaat van het objectief is 77 mm.
    Ik ben aan het googlen maar het is me nog niet duidelijk wat het verschil is tussen een A, P en Z systeem.

    Ik wil in het begin gebruik maken van een nd filter om water een zijde zachte look te laten uitzien.

    Ik zoek geen filter om gewoon op het objectief te schroeven.

    Wat heb ik allemaal nodig aan ringen ed?

    Wie o wie kan mij op weg helpen?

    Alvast bedankt

    Ronin

  • #2
    Re: Cokin of Lee Filters

    Ik volg - zoek de zelfde info
    Webstek in opbouw

    Comment


    • #3
      Re: Cokin of Lee Filters

      Google uw vriend en mijn geeft dit, kan je hier al eens een onderscheid maken in A P Z X systemen, en als je naar Lee zoekt die gebruiken ongeveer hetzelde systeem maar de kwaliteit laat zich dan ook voelen in de prijs. Voor Lee moet je hier zijn,grt
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Cokin of Lee Filters

        dank u, dank u

        Comment


        • #5
          Re: Cokin of Lee Filters

          ter zijde: voor zover ik weet is cokin falliet en mogelijks overgenomen door een ander merk
          je kan wel filters en houders vinden in namaak op ebay en zo die "cokin compatible" zijn, er zit wel veel verschil in kwaliteit

          Comment


          • #6
            Re: Cokin of Lee Filters

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            ter zijde: voor zover ik weet is cokin falliet en mogelijks overgenomen door een ander merk
            je kan wel filters en houders vinden in namaak op ebay en zo die "cokin compatible" zijn, er zit wel veel verschil in kwaliteit
            ik heb een week of 3 geleden gewoon een Z-pro systeem besteld bij konijnenberg zonder problemen. Ze lieten het zelfs uit de winkel terugkomen om door te sturen naar mij. Goede service.
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

            Comment


            • #7
              Re: Cokin of Lee Filters

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              ter zijde: voor zover ik weet is cokin falliet en mogelijks overgenomen door een ander merk
              je kan wel filters en houders vinden in namaak op ebay en zo die "cokin compatible" zijn, er zit wel veel verschil in kwaliteit
              Enkele maanden geleden heb ik ook een cokin nd grad aangekocht maar ze moesten er wel nog achter zoeken in hun winkel. Op zich kwalitatief alles ok. Achteraf gezien misschien beter een Lee gekocht omdat ik er dan zeker van ben dat ik in dezelfde houder nog andere filters kan plaatsen. Heeft er iemand bevestiging dat cokin er mee stopt en of hun aanbod eventueel door andere wordt overgenomen?

              Comment


              • #8
                Re: Cokin of Lee Filters

                Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                Enkele maanden geleden heb ik ook een cokin nd grad aangekocht maar ze moesten er wel nog achter zoeken in hun winkel. Op zich kwalitatief alles ok. Achteraf gezien misschien beter een Lee gekocht omdat ik er dan zeker van ben dat ik in dezelfde houder nog andere filters kan plaatsen. Heeft er iemand bevestiging dat cokin er mee stopt en of hun aanbod eventueel door andere wordt overgenomen?
                Het cokin P system wordt ook door bijvoorbeeld Stealth Gear geleverd. Ook Hitech heeft filters in deze maat. Wat betreft Cokin Z-pro, dit is uitwisselbaar met Lee en Hitech (en nog wel een paar hoor)
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                Comment


                • #9
                  Re: Cokin of Lee Filters

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                  Enkele maanden geleden heb ik ook een cokin nd grad aangekocht maar ze moesten er wel nog achter zoeken in hun winkel. Op zich kwalitatief alles ok. Achteraf gezien misschien beter een Lee gekocht omdat ik er dan zeker van ben dat ik in dezelfde houder nog andere filters kan plaatsen. Heeft er iemand bevestiging dat cokin er mee stopt en of hun aanbod eventueel door andere wordt overgenomen?
                  Cokin is overgenomen door Kenko, en gaat door met de productie. In een standaard P-houder van Cokin kun je tot 3 filters plaatsen...dus hierom niet nodig om Lee aan te schaffen. Kwaliteit van Cokin filters is prima om mee te werken, zelfs in het digitale tijdperk, maar het schijnt dat Lee glazen filters heeft met een betere kleurechtheid. Voor die laatste betaal je dan wel een bom duiten; mocht je de filters incidenteel gebruiken dan is Cokin een goed merk om wat materiaal van aan te schaffen.
                  Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                  Comment

                  Working...
                  X