Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Printer

    Hallo,

    Ben van plan om een deftige foto-printer aan te schaffen.
    Was wel geintresseerd in de Canon PIXMA 5200R ( review op BD)

    Wat ik me nu afvraag is of de nieuwe serie 5200 met hogere resolutie van 9.600 x 2.400 dpi en zeer kleine puntjes van 1 picoliter maar enkel met 5 kleuren kwalitatief beter is dan de oudere PIXMA 8500 ( 4800 x 2400 dpi ; 8 kleuren en puntjes van 2 picoliter )

    ...en zou er een nieuwe versie van de PIXMA 8500 uitkomen?

    bedankt op voorhand

  • #2
    Re: Canon Printer

    Ik heb ong. een jaar terug de Canon i865 gekocht, met de RGB, transparant zwart voor foto's en tekstzwart cardridges.
    Uiterst tevreden van!!!
    prints zijn onmogelijk te onderscheiden van foto's.
    al die quatch over het aantal inkttanks is overbodig en puur marketing.
    denk in de eerste plaats aan je portemonnee!

    tip: vul je cardridges zelf bij, doe ik al jaren zonder problemen, laat je niet bangmaken door de fabrikanten. In het geval je printer toch de geest zou geven, wat niet eerder zal gebeuren dan anders, heb je hem al lang terugverdiend met je goedkope inkt.

    Comment


    • #3
      Re: Canon Printer

      Hoi Bedankt voor je reaktie,

      Misschien heb je wel gelijk en kan ik best gaan voor de Pixma 5200 ( nieuw model en redelijk goedkoop )

      Zelf inkt bijvullen...heb je dan geen problemen met kleurafwijkingen?

      Comment


      • #4
        Re: Canon Printer

        Oorspronkelijk geplaatst door Plex
        Zelf inkt bijvullen...heb je dan geen problemen met kleurafwijkingen?
        Hallo,

        Je kan inkt zelf bijvullen met een spuit, maar je kan ook nep-inkten kopen.

        Die van MVCD (bijvoorbeeld) zijn echt goed. Ik gebruik ze op mijn Canon i990, maar vrienden BD-ers gebruiken het op de Canon i9950 en 5000. Iedereen is er reuze tevreden van.

        Kosten 1.6€/stuk geloof ik.

        Doe eens een search en je zal een hele boel vinden.

        mvg Svenmichiels

        Comment


        • #5
          Re: Canon Printer

          Oorspronkelijk geplaatst door Plex
          Wat ik me nu afvraag is of de nieuwe serie 5200 met hogere resolutie van 9.600 x 2.400 dpi en zeer kleine puntjes van 1 picoliter maar enkel met 5 kleuren kwalitatief beter is dan de oudere PIXMA 8500 ( 4800 x 2400 dpi ; 8 kleuren en puntjes van 2 picoliter )

          ...en zou er een nieuwe versie van de PIXMA 8500 uitkomen?
          Geen 5 kleuren, maar gewoon 3 kleuren... over zwart spreken we niet hé... de 8500 gebruikt effectief 7 kleuren!!!

          Ben 900% tevreden van men 8500... de prijs, tja... eens je het verschil gezien hebt... dan weet je het.
          -=- Light is the key...

          Comment


          • #6
            Re: Canon Printer

            Hallo,

            Die inkten van MVCD kan je op bijna elke computerbeurs kopen.
            Laatst heb ik op Alpheusdal te Berchem , alle kleuren en zwarte
            inkten kunnen kopen voor mijn I4000 aan 1,5 Euro per stuk

            Succes met je aankoop
            Leo
            lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

            Comment


            • #7
              Re: Canon Printer

              Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
              Die van MVCD (bijvoorbeeld) zijn echt goed. Ik gebruik ze op mijn Canon i990, maar vrienden BD-ers gebruiken het op de Canon i9950 en 5000. Iedereen is er reuze tevreden van.
              Na contactname met MVCD blijkt dat de Chromalife inkten voor de IP5200(R) nog niet beschikbaar zijn.

              hesy.be
              BD0319BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon Printer

                Ik heb vernomen van MVCD dat de inkten voor de nieuwe Canon printers (4200 - 5200 - ...) werken met een chip. De nepinkten van de nieuwere printers kan je normaal bij hen verkrijgen ergens eind december. De oudere canon inkten kosten inderdaad bij hen 1,50€ / stuk maar de nieuwere inkten met ingebouwde chip zullen hoogst waarschijnlijk, althans via MVCD vernomen, iets duurder zijn -> +/- 2,50€ stuk.

                Hij raadde mij aan om nog een ouder model te kopen zonder de chip.

                Ik twijfel ook enorm tussen de 5200 en de oudere PIXMA 8500. Heb ondertussen testfoto's van de Canon website thuis verkregen maar merk wel een verschil op tussen beide. Natuurlijk is dit moeilijk te beoordelen daar de 2 voorbeelden gedrukt waren met ander soort papier .

                Moeilijke keuze althans ben ik meer voorstander van meerdere inkten -> groter kleurbereik.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Printer

                  Oorspronkelijk geplaatst door SteveDDT
                  Moeilijke keuze althans ben ik meer voorstander van meerdere inkten -> groter kleurbereik.
                  ...en besparing hé... (das ook altijd een regel geweest... hoe duurder de printer, hoe goedkoper het gebruik)
                  -=- Light is the key...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Printer

                    Voor mij speelt het geen rol dat de 8500 dubbel zo duur is dan de 5200...

                    maar volgende review deed/doet mij wel twijfelen:

                    Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology


                    quote "The iP5200 is another of Canon's 5-color printers that leaves me wondering why
                    I own and use the 8-color i9900. When I see just how good the photo prints
                    look when using only the three primary colors (cyan, magenta and yellow),
                    I don't know why I need those other ink colors, or the added expense.
                    With the 1-picoliter size ink droplets the prints are virtually grainless.
                    I can only visually see imperfections after scanning a print at 600dpi
                    and then zooming in really close. Holding a 4×6" print in my hand and
                    getting it as close as possible, I can see nothing to complain about
                    at all. For the average to the hypercritical user I am sure that this
                    printer will satisfy your photo printing as well as your everyday printing
                    needs. The color is simply brilliant, the prints last and you'll certainly
                    not be waiting for this printer to do its job"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Printer

                      en om moeilijk te doen... Ik zie wel een verschil...
                      -=- Light is the key...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Printer

                        ...het aantal kleuren buiten beschouwing gelaten vind ik de grootte van de puntjes ook wel indrukwekkend bij de 5200 ( 1 picoliter t.o.v. 2 picoliter op de 8500 en de resolutie is ook dubbel...)

                        Hoe hoger de resolutie hoe meer mengcombinaties...hoe meer kleurschakeringen ?

                        of ben ik totaal verkeerd bezig... ?

                        Spijtig dat er geen review te vinden is waar men de 8500 vergelijkt met de nieuwe 5200...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Printer

                          Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                          en om moeilijk te doen... Ik zie wel een verschil...
                          => volgens mij hebt gij een slecht karakter (grapje)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon Printer

                            Om creatief het nog moeilijker te maken:

                            voordeel 5200 t.o.v. 8500

                            - Duplex ( automatisch dubbelzijdig printer )
                            - 2 plaatsen om papier te stockeren ( foto-papier en gewoon papier tegelijk in printer )
                            - zelf printkop vernieuwen indien nodig
                            - goedkoper

                            voordeel 8500 t.o.v. 5200

                            - goedkopere inkt ( zonder chip )
                            - 8 kleuren i.p.v 3 kleuren

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon Printer

                              [QUOTE=SteveDDT]Heb ondertussen testfoto's van de Canon website thuis verkregen maar merk wel een verschil op tussen beide. Natuurlijk is dit moeilijk te beoordelen daar de 2 voorbeelden gedrukt waren met ander soort papier [QUOTE]

                              Was ik ook van plan, maar als het idd op verschillend media afgedrukt is weet je nog niets...

                              ..en naar een winkel raad gaan vragen tegenwoordig is ook hopeloos...
                              Last edited by Plex; 1 december 2005, 13:18.

                              Comment

                              Working...
                              X