Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Calibratie scherm - printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Calibratie scherm - printer

    Ik heb me zelf een nieuwe PC in elkaar geflanst maar nu zou mijn scherm opnieuw afgestemd moeten worden op mijn printer ( lees gecalibreert worden ). Heeft er iemand van jullie een adres van een firma die dit doet ?

    Alvast bedankt op voorhand.
    Pagnia

    NIKON D300 + NIKON AF-S DX VR 18-200mm f3.5-5.6G IF-ED + 50MM f1.8 + SB-900 + TAMRON 90mm f2.8 + TOKINA 12-24mm f4

  • #2
    Re: Calibratie scherm - printer

    Informatie vind je bij www.marc-en-ciel.be. Ik heb zelf daar een Huey (ongeveer EUR 100) aangeschaft en dat lijkt prima te werken! Enkel voor de calibratie van uw scherm, niet voor printers. Er zijn duurdere modellen die het wel kunnen.
    Nikon D300 + Nikon D600 - lenzen Nikon + Sigma

    Comment


    • #3
      Re: Calibratie scherm - printer

      Printercalibratie kost geld...

      Het goedkoopste pakket, is de spider express pro.
      Monitorcalibratie, plus een eenvoudig programma voor printerprofiel aan te maken(zonder meetapparaat). Denk dat dat rond 250 euro zit.

      Wil je het echt goed doen, heb je betere meetapparatuur nodig.
      Iets voor je monitorcallibratie, en een apparaat om je print in te lezen.
      Er bestaan zulke paketten, maar dan ga je al snel naar de 600 euro.
      Misschien dat je dat ook kan laten doen... bij je thuis.

      Anders moet je maar eens hier proberen, daar heb ik mijn spider gehaald.
      Vriendelijke kerel, met correcte en goede uitleg, en in prijs ok.



      Werken vooral met pros, maar doen misschien ook callibratie ter plaatse, voor amateurs.


      Groeten
      JO
      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

      Comment

      Working...
      X