Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bevestiging camera tijdens trektocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bevestiging camera tijdens trektocht

    Hallo,

    voor een 4-weekse tocht ben ik op zoek naar het volgende:

    een soort houder/draagriem voor mijn camera (30D),
    dit zou iets moeten zijn waarbij de camera rechtstreeks kan gedragen worden zonder hoes op de borst. Aangezien ik een trekkersrugzak draag mag dit de nek niet belasten, dus het gewicht zou moeten op de schouderbladen komen..
    Vanuit deze positie kan de camera gebruikt worden, zonder te moeten losmaken..

    Ik heb gehoord dat dit bestaat, maar het merk ken ik niet..
    Bij Tamrac en bij ortlieb bestaat er iets dergelijks, maar dat is ter bevestiging van een draagtas op de borst, en niet van het toestel zelf. (Model S-500).
    Ik zoek dus iets gelijkaardigs maar dan op de borst te dragen.

    Iemand die weet waar ik dit kan vinden?

    Groeten

  • #2
    Re: bevestiging camera tijdens trektocht



    en hier zou je ze moeten kunnen krijgen



    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: bevestiging camera tijdens trektocht

      als ik op stap ga, gebruik ik steevast mijn lowepro off-road tas.

      ergonomische heup- en schouderriem, kan redelijk veel (ver)dragen en met de
      slip-locks hang ik LC-lenscases aan de zijkant voor grotere lenzen of andere rommel.

      de camera zelf heb ik wel meestal in de hand (strap rond pols) maar
      ze gaat heel vlot in de tas, zonder dat ik de tas dien af te nemen.

      mm

      EDIT: bij nader inzien is het dit niet dat je bedoelt ...
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: bevestiging camera tijdens trektocht



        dank je wel!!

        dit is wat ik zocht!
        zou het stukje tussen de schouderbladen plat genoeg zijn zodat het niet stoort in combinatie met mijn trekkersrugzak? wie heeft ervaring met dit harnas?

        Comment


        • #5
          Re: bevestiging camera tijdens trektocht

          volgens mij gaat dat toch zwaar beginnen drukken tussen je schouderbladen in combinatie met de rugzak.
          wat voor rugzak heb je? misschien kan je met een bandsling en 2 kleine musketons het aan je riemen bevestigen...
          One life, live it!
          vernieuwde site: natuurbeeld

          Comment


          • #6
            Re: bevestiging camera tijdens trektocht

            Zelf onderneem ik meerdere malen per jaar een meerdaagse trekking met tent en rugzak, tijdens deze tochten geef ik toch nog altijd de voorkeur de camera weg te bergen in een (Lowe Pro) tas waarin tevens een bijkomende lens en desgevallend de flits kunnen worden opgeborgen. Deze tas hangt lop mijn borstkas en de riem hangt over de straps van mijn rugzak. Noch langs voor noch langs achteren ondervind ik hinder. Wil je de camera toch bij de hand kan je hem nog gewoon aan je hals hangen. Je moet tijdens de trekking toch niet constant je camera paraat hebben om de shot van je leven te maken.
            Trouwens je camera is in de tas beschermd tegen invloeden van buitenaf hetzij stof hetzij regen.Mocht je tijdens het stappen of klauteren een buitenling maken, zal je camera toch nog beter zijn beschermd dan wanneer hij bloot hangt. Ik vrees ook met het getoonde mechanisme je een drukpunt creert tussen je ruggewervel en de rugzak.
            Volgende maand vertrek ik met mijn K10D naar Nepal voor een 30-daagse mini-expeditie en ik zal het weer met oude vertrouwde tas doen.

            Gtz,

            Nepal

            Comment


            • #7
              Re: bevestiging camera tijdens trektocht

              Als je geen belasting wil van je rug is volgens mij het beste om een Top loader (ik gebruik een Rezo TLZ van Lowepro, maar er zijn er verschillende) aan de heupriem van de trekkersrugzak te bevestigen.
              Je camera zit dan natuurlijk wel weg in een tas dus kun je hem iets sneller gebruiken dan via het voorgestelde harnas, maar het harnas zal zowiezo een extra belasting geven op de rug die je niet zult hebben (op de rug althans) met een lichte tas aan de heupgordel. Als je een tweede lens meeneemt zou ik die aan de andere kant van de heupgordel hangen in een apparte tas.
              Enig nadeel van dit systeem is dat je iets breder wordt, als je veel door smalle doorgangen moet is dit vervelend, maar je kunt ze altijd naar voor schuiven.
              Om te vermijden dat de tas los schiet (de rezo wordt via een velcro bevestigd) maak ik ook de riem van de tas vast aan mijn rugzak.
              Desgewenst kun je eventueel de riem van je camera, al dan niet via een touwtje nog eens bevestigen aan de schouderriem van je rugzak, voor een extra veiligheid in delicate situaties. Ik hang persoonlijk altijd alles via karabiners aan mijn rugzak zodat ik snel alles los kan maken indien gewenst. Men camera zelf hang ik vast met een HMS karabiner (daar mag je op klimmen, dus die zal men camera ook wel kunnen houden, eigenlijk complete overkill maar ik heb ze toch liggen), de tas met zo'n goedkoop materiaalhoudertje.

              Als je toch liever voor het harnas zou gaan, normaalgezien mag de rugzak niet spannen op de rug, dus van die kruising zou je geen last mogen hebben. Als de rugzak teveel spant zullen je schouders snel pijn beginnen doen, ook zonder camera.

              Houd er rekening mee dat je wanneer je je cameramateriaal goed aan je rugzak bevestigd, dat je er niet echt last van zult hebben en dat het materiaal lichter al lijken dan het is; maar dat dit niet wegneemt dat je het gewicht wel meesleurt en dat je daardoor sneller zult uitgeput zijn, als je geen goede conditie hebt en je gaat in een groep weg waarbij de rest van de groep geen extra gewicht aan fotomateriaal meeheeft zou je dit kunnen merken (de rest van de groep zou kunnen langer fris en monter zijn). Zorg er dus voor dat je je grenzen kent.

              In elk geval veel succes en veel plezier met de tocht! Ik wou dat ik ook snel kon vertrekken ;-)

              ps.: Vergeet niet om een plastieken zak bij je camera te steken, zo'n gewone flinterdunne zoals je tot over een jaartje kreeg bij de supermarkt. Dat is geen extra gewicht en nog altijd de allerbeste bescherming tegen extreme weersomstandigheden. Gewoon camera in de plastiekzak in de fototas. Zelfs de beste regenhoezen kunnen in een storm wel eens een beetje teveel doorlaten ;-)

              Comment


              • #8
                Re: bevestiging camera tijdens trektocht

                O ja, nog 1 iets vergeten. De reden dat ikzelf men cameratas niet op de borst draag (dat zou ik kunnen) is dat hij dan tussen je voeten en je ogen hangt, met andere woorden je ziet altijd iets minder goed waar je loopt. Het is natuurlijk een beetje persoonlijk maar ik heb het nog geprobeerd en persoonlijk kon ik het daarom niet verdragen.

                Comment


                • #9
                  Re: bevestiging camera tijdens trektocht

                  Kijk eens bij http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_CmraStrp.php

                  Dit is er ééntje om aan jouw backpack vast te maken, maar ze hebben ook nog andere mogelijkheden (van, volgens mij , zeer goede kwaliteit)

                  Beter vroeg dan nooit... goeie reis en geniet met volle teugen.
                  Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: bevestiging camera tijdens trektocht

                    Ik hou een zijzak of bovenzak van de rugzak vrij voor fotomateriaal.
                    Kan het niet hebben dat er iets hangt te wiebelen aan m'n borstkas! Of waar dan ook...
                    Trek er zelden alleen op uit, meestal met 2 en dan is het even vragen om toestel uit rugzak te halen.
                    Alleen als ik iets gezien heb waarbij snel een foto genomen moet kunnen worden (gems, alpenmarmot, gieren,....) doe ik het toestel even om m'n hals.
                    De rest: handen vrij en blik op de voeten ook vrij!
                    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

                    Comment


                    • #11
                      Re: bevestiging camera tijdens trektocht

                      kijk eens hier
                      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=154558
                      Sony RX10 Mark IV
                      nog een fijne dag verder!
                      Guido

                      Comment


                      • #12
                        Re: bevestiging camera tijdens trektocht

                        Kijk eens bij www.ortlieb.de.

                        Gtz

                        Comment

                        Working...
                        X