Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belichting met video lamp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belichting met video lamp

    Ik ging op stap met een vriend fotograaf en hij had een video lampje bij zich om als er geen zonnestralen zijn wat warm geel licht te schijnen, was heel praktisch, niet groter dan zaklamp maar nergens te vinden met dat warm licht!
    Bij Tuyttens in Brugge raadde de heer mij aan om aan mijn flits een verlengdraad te doen en zo opzij te schijnen met ev een gele filter ervoor.
    Heeft iemand met dit ondervinding of een ander voorstel???
    alvast bedankt!
    Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
    Altijd welkom:http://martine.launoy.be

  • #2
    Re: Belichting met video lamp

    Elke halogeenlamp zal een geel-oranje licht geven indien de camera ingesteld is voor daglicht, tenzij deze lamp speciaal gefilterd is om daglicht te produceren.

    Het idee om een flits via een draad zijdelings te gebruiken zal eenzelfde efect geven als je de flits voorziet van een geel of beter een oranje filiter voor kunstlicht. Het voordeel hiervan is, is dat je meer controle hebt over de belichting.

    Comment


    • #3
      Re: Belichting met video lamp

      er worden id hallogeen lampen voor video verkocht met een warmere kleurtemperatuur. Ik heb er zo eentje van 150 Wat, wordt dmv een loodbatterij gevoed (batterij in schoudertas) en dit kost circa 150 tot 200 euro in de betere video-shop. In Leuven is er in de diestse straat enen die dat zelf in stock heeft. (ken zijn naam niet meer, maar kan er blindelings naartoe rijden)

      Comment

      Working...
      X