Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Battery-grip voor Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Battery-grip voor Nikon D70

    Hallo,

    Heb gisteren volgende site gevonden: Jenis

    Hier verkopen ze een battery-grip voor de Nikon D70 MET verticale ontspanknop!!!

    Heeft iemand ervarin met deze firma (kwestie van aankopen, versturen, ... enz.) en met het product zelf (kxestie van prijs, duurzaamheid, compabiliteit, ... enz.)

    mvg Sven Michiels

  • #2
    Re: Battery-grip voor Nikon D70

    Ik zit met dezelfde vraag, zou er dan toch nu eindelijk een vert. grip zijn voor de D70.
    Ik vind het alleen minder dat deze gevoed wordt door van die AA LR6 batterijtjes . Had het fijner gevonden als er 2 ENEL3 accu's voor de voeding hadden gezorgd.
    Een prijsaanduiding zou ook wel fijn zijn op betreffende site.

    Denk echter dat er momenteel geen mensen hier in europa zijn die evaring hebben met deze grip. Dus wie o wie wil hier pionierswerk verrichten.

    greetz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

    Comment


    • #3
      Re: Battery-grip voor Nikon D70

      Oorspronkelijk geplaatst door B-man
      Ik vind het alleen minder dat deze gevoed wordt door van die AA LR6 batterijtjes . Had het fijner gevonden als er 2 ENEL3 accu's voor de voeding hadden gezorgd.
      Bryan
      dit staat ook op de site bij de grip voor de D70:

      Can accommodate two EN-EL3 and six AA batteries

      raar, blijkbaar passen ze er dus beiden in (niet terzelfdertijd waarschijnlijk)
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

      FZ50

      Comment


      • #4
        Re: Battery-grip voor Nikon D70

        Hmm,

        Dat heb ik dan over het hoofd gezien
        Maar heb een email adres gevonden en aldus een mailtje gestuurd voor wat info.
        Eens kijken of ik wat interessants terugkrijg van Jenis.

        Greetz

        Bryan
        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

        Comment


        • #5
          Re: Battery-grip voor Nikon D70

          Harbortronics... een andere merk... hebben ook een grip voor D70.

          http://www.harbortronics.com/VG-d70.asp

          Comment


          • #6
            Re: Battery-grip voor Nikon D70

            Voor diegenen die een beetje duits verstaan,
            op DIT FORUM staat er al een "halfuur-lange" thread over...
            Overigens met niet echt veel meer info hoor.
            Maar de firma Jenis reageert toch ook niet vlot op e-mails blijkbaar.

            Comment


            • #7
              Re: Battery-grip voor Nikon D70

              Ik weet toch niet of dit zo ideaal is hoor
              - Hoe kan de ontspanknop verbonden worden met de D70. Zou dit via het systeem van de draadloze ontspanner zijn (waar nogal wat vertraging bij is)
              - Zou je het diafr. en sluiter ook kunnen instellen, of moet je dan naar de gewone draaiwieltjes gaan.

              Comment


              • #8
                Re: Battery-grip voor Nikon D70

                blijkbaar gebeurt dit met een kabel:



                of dient die niet daarvoor?
                Last edited by koen dd; 16 maart 2005, 18:19.
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

                FZ50

                Comment


                • #9
                  Re: Battery-grip voor Nikon D70

                  Op de plaats waar dat kabeltje inzit, heb ik bij mijn D70 geen poortje

                  Misschien moet het daarboven aangesloten worden, aan het poortje van de netspanning.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Battery-grip voor Nikon D70

                    Hallo,

                    Die laatste is wel ZONDER verticale ontspan-knop !!!

                    Daarom dat ik die van Jenis precies beter vind

                    Sven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Battery-grip voor Nikon D70

                      Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
                      dit staat ook op de site bij de grip voor de D70:

                      Can accommodate two EN-EL3 and six AA batteries

                      raar, blijkbaar passen ze er dus beiden in (niet terzelfdertijd waarschijnlijk)
                      Dat is niet zo raar, de 20d kan ook AA of lithiums slikken in de grip...

                      Dat is allemaal heel leuk en aardig wat ze hier proberen doen om een grip te voorzien, maar het blijft behelpen: de D70 is er gewoon niet op voorzien!!
                      Als je dan met een cam moet rondlopen met die kabeltjes aan de linkerkant... Ik heb zelfs al modellen gezien waarbij ze een optisch kabbeltje leggen naar de infrarood ontvanger...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Battery-grip voor Nikon D70

                        Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                        Dat is allemaal heel leuk en aardig wat ze hier proberen doen om een grip te voorzien, maar het blijft behelpen: de D70 is er gewoon niet op voorzien!!
                        Als je dan met een cam moet rondlopen met die kabeltjes aan de linkerkant... Ik heb zelfs al modellen gezien waarbij ze een optisch kabbeltje leggen naar de infrarood ontvanger...
                        Wat is je uitleg dan voor de site van Jenis?
                        Want die werkt niet met kabeltjes ??

                        mvg Sven

                        Comment


                        • #13
                          Re: Battery-grip voor Nikon D70

                          Ik moet jammerlijk Cooma hier in bijtreden, de D70 is gewoon niet voorzien voor een batterygrip met vertikale ontspanner.
                          Heb hier ook al wat naar zitten zoeken en ben op 2 modellen gestoot.
                          De ene werkte met een infrarood zendertje dat dan op een nogal rare manier bevestigd wordt aan de infrarood ontvanger van de body en de andere werkte met een kabeltje.
                          Dit alles zal wel werken hoor maar vergeet niet dan op die dingen een vertraging zit.
                          Er zit volgens mij maar een ding op wachten op de opvolger van de D100 of de aanschaf van een pro Nikon
                          Moest ik het verkeerd hebben ik ben in blijde verwachting van beter nieuws
                          Groetjes
                          KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
                          http://www.photopat.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Battery-grip voor Nikon D70

                            Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                            Wat is je uitleg dan voor de site van Jenis?
                            Want die werkt niet met kabeltjes ??

                            mvg Sven
                            Ik zou begot niet weten hoe ze het doen. In elk geval kunnen ze niet met een standaard D70 een verticale shutterknop bedienen via de onderkant. Ik heb ook al de systemen gezien met ofwel de kabel aan de zijkant (zoals aansturing via PC) of via kabeltje naar infrarood... Iets anders wat ik eens gelezen heb (maar kan het nu niet zo snel terugvinden) is dat de D70 eerst aangepast wordt aan de binnenkant (contactsje bijmaken of zoiets) zodat het wel mogelijk zou zijn om het te doen via een battery-pack... Maar dan moet dat eerst ook nog gebeuren en garantie heb je dan ook al wel niet meer...
                            Spijtig, maar de cam is er echt niet op voorzien en dat heeft Nikon ook van in het begin gezegd (misschien iets voor de D80?)...
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Battery-grip voor Nikon D70

                              ik vind gewoon dat met een zware tele 80/200 -- 70/200 de camera te licht is, en er te weinig grip is onderaan om het toestel stabiel te houden

                              vandaar dat een side of L-grip interessant kan zijn, zelfs bij horizontale foto's

                              niemand die interesse heeft om bij Harbor es iets te bestellen?
                              een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

                              Comment

                              Working...
                              X