Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijgrip voor en nadelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijgrip voor en nadelen

    Vindt hier nergens de voor en nadelen van een batterijgrip, wanneer aan aanschaf te overwegen of is dit enkel persoonlijk ?
    Am@eurke BD0682BE
    Lichtbakse Canon 20D en 5D Mark II met wat glas

  • #2
    Re: Batterijgrip voor en nadelen

    Ik heb een batterijgrip gebruikt bij mijn D200 ( ondertussen verkocht ) Zou het nooit meer willen missen, langere batterijduur ( nogal logisch ) maar vooral betere grip op het ganse toestel. De Fuji S3 Pro heeft dat mee ingebouwd.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Batterijgrip voor en nadelen

      Oorspronkelijk geplaatst door am@eurke
      Vindt hier nergens de voor en nadelen van een batterijgrip, wanneer aan aanschaf te overwegen of is dit enkel persoonlijk ?

      voordelen:
      langere levensduur batterijen
      portrait-bediening
      betere grip
      soms extra functies (vb. bij D100 memo opnemen in je raw bestand)
      meesten vinden het een voordeel icm lange zware lens

      nadeel:
      body past niet meer in een aantal toploaders
      sommigen vinden het dan te groot/zwaar
      prijs

      persoonlijk besluit:
      als een grip niet beschikbaar is, koop ik de body niet

      ter info
      op de D2X is de body standaard met grip, en compacter dan de D200 met extra grip ondergeschroefd

      Comment


      • #4
        Re: Batterijgrip voor en nadelen

        Toestel is niet meer echt stabiel met grip als je deze op statief zet... Of je moet een statief ring op lens gebruiken.
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #5
          Re: Batterijgrip voor en nadelen

          Oorspronkelijk geplaatst door am@eurke
          Vindt hier nergens de voor en nadelen van een batterijgrip, wanneer aan aanschaf te overwegen of is dit enkel persoonlijk ?
          Zeker niet goed gezocht
          http://forum.belgiumdigital.com/show...=batterij+grip
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Batterijgrip voor en nadelen

            Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
            Toestel is niet meer echt stabiel met grip als je deze op statief zet... Of je moet een statief ring op lens gebruiken.
            ik denk dat dit ofwel statiefgebonden is, ofwel dat je grip niet vast op je body zit

            Comment


            • #7
              Re: Batterijgrip voor en nadelen

              Aangezien dat ik de lesse ken zal zijne kop niet aan zijn schouders zitte

              Voor sommige mensen is de body net te klein om het goed vast te nemen. Een extra batterijgrip is wel handig, behalve het gewicht natuurlijk. Maar dit laatste geraak je wel gewoon als je vaak foto's neem. Een beetje pols-gym doen
              C'est moi le maître de la forêt noire
              Canon 350D - Sigma 18-50/f2.8 EX DC - Sigma 70-200/f2.8 EX HSM - Canon Speedlight 580 EX II

              Comment


              • #8
                Re: Batterijgrip voor en nadelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                ik denk dat dit ofwel statiefgebonden is, ofwel dat je grip niet vast op je body zit
                je grip is geen solide blok dat echt zéér sterk is. Er zit speling op en daar kan je niet onderuit. (ik heb het wel over een grip die niet mee geintegreerd is in je toestel hé...)
                -=- Light is the key...

                Comment


                • #9
                  Re: Batterijgrip voor en nadelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                  ik denk dat dit ofwel statiefgebonden is, ofwel dat je grip niet vast op je body zit
                  Nee hoor er zit speling tussen de body en batterygrip en dat huis is nog eens van plastiek ook, heel wat anders als de statiefaansluiting die op je huis zit.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batterijgrip voor en nadelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
                    Nee hoor er zit speling tussen de body en batterygrip en dat huis is nog eens van plastiek ook, heel wat anders als de statiefaansluiting die op je huis zit.
                    op de D100 was die grip niet in platiek, maar in metaal .. die schroef kwam ook niet snel los .. maar was wel een frustratie bij de D200 dat de grip nu toch in kunststof is, en die schroef komt ook sneller los .. dus regelmatig aandraaien en 't valt best mee

                    Comment


                    • #11
                      Re: Batterijgrip voor en nadelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
                      Oops, maar toch bedankt voor de reacties
                      Am@eurke BD0682BE
                      Lichtbakse Canon 20D en 5D Mark II met wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Batterijgrip voor en nadelen

                        Het kan een boost aan je ego geven als je dat nodig vindt.

                        Verder is het een extra gewicht dat je moet meesleuren en je camera onhandig groot maakt

                        sugar (die zijn 5D grip niet gebruikt)
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                        http://supermasj.zenfolio.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Batterijgrip voor en nadelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                          Het kan een boost aan je ego geven als je dat nodig vindt.

                          Verder is het een extra gewicht dat je moet meesleuren en je camera onhandig groot maakt

                          sugar (die zijn 5D grip niet gebruikt)
                          Het is wel interessant voor mensen zoals ik, die door hun zware handicap aan hun hand (3 geamputeerde vingers), hun camera beter in de hand hebben.
                          Ik heb dan ook geen last van mijn "ego" als ik mijn beperkingen kan verminderen door het gebruik van een handige grip. Het grotere gewicht neem ik er dan graag bij.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Batterijgrip voor en nadelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door vantje
                            Het is wel interessant voor mensen zoals ik, die door hun zware handicap aan hun hand (3 geamputeerde vingers), hun camera beter in de hand hebben.
                            Ik heb dan ook geen last van mijn "ego" als ik mijn beperkingen kan verminderen door het gebruik van een handige grip. Het grotere gewicht neem ik er dan graag bij.
                            Ik vermoed niet dat er nog veel mensen zijn met zo'n handicap.
                            Ik blijf ervan overtuigd dat de meeste mensen die grip kopen omdat hun camera er dan wat groter uitziet.
                            Ik heb het geprobeerd (ik heb de grip gratis gekregen bij aankoop), en zelfs wanneer ik de hele dag in portretmode schiet, hou ik hem er liever af.


                            sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Batterijgrip voor en nadelen

                              Heb er eentje op een F100, geeft vooral meer gewicht, maar dus ook een steviger gevoel en meer tegengewicht bij een zware tele. Het ligt gewoonweg goed in de hand, maar het maakt alles natuurlijk wel zwaarder. De vertikale ontspanknop was in dit geval uiteraard ook een voordeel.

                              Comment

                              Working...
                              X