Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 31

Standaard Apparaat voor back-uppen op fotoreis.

Heeft iemand ervaring met de Verbatim MediaShare Wireless ?
    En dan vooral de back-up funktie om een SD-kaart, via dit apparaat te kopiëren naar een (portable) externe schijf.
    Als het goed werkt lijkt me zoiets ideaal. Een SD-kaart en een HD hebben we allemaal wel, dus voor ca. 40€ zou dat heel mooi zijn.
    Vooral, omdat je geen laptop o.i.d. meer hoeft mee te zeulen.

Alvast dank voor het lezen.
    Nikon D7100 + Tokina 11-16 2.8 Sigma 18-35 1.8 Sigma 17-70 2.8-4 Tamron 70-300 4-5.6
    Vriendelijke groeten, Johan
    Mijn flickr albums

Standaard Re: Apparaat voor back-uppen op fotoreis.

Hierbij heb ik ook volgende vraagjes :

- is 150 mb/sec overdrachtsnelheid niet heel weinig voor bvb RAW-files?
    - wat gebeurd er tijdens een onderbreking van de wifi wanneer je bezig bent bestanden over te zetten?

Toen ik op zoek was om het liveview beeld van de camera te krijgen op een tablet is blijkbaar gebleken dat dit niet goed
    werkte via wifi (schokkend beeld en het beeld op de tablet was geen realtime maar kwam achter)
    De enigste oplossing was een rechtstreekse kabel en dit werkt perfect.
    Zo kan ik alles sturen via een tablet en ook gegevens opslaan vanuit te camera.

Groetjes,

Dirk

Er bestaan beschrijvingen om via een raspberry pi zo'n aparaatje te bouwen - zelfs zonder display gekoppeld.
    WD en Toshiba hebben dacht ik ook schijven met batterijen - en een usb-kaartlezer.
    Als we die mediashare bekijken gaat alles over usb2 en kan je dus als't meezit de volle 480mbit/s halen (in't echt zal 't eerder 20MByte/s zijn netto). Kijk na of er genoeg batterijpower in dat kastje zit, en of 't snel genoeg is - dus toch even wat zoeken naar reviews. Die wifi zal dienen om de beelden met een smartphone of tablet na te kijken via een webbrowser. Dan maakt die 150mbit/s veel minder uit.
    groeten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
    Heeft iemand ervaring met de Verbatim MediaShare Wireless ?
    En dan vooral de back-up funktie om een SD-kaart, via dit apparaat te kopiëren naar een (portable) externe schijf.
    Als het goed werkt lijkt me zoiets ideaal. Een SD-kaart en een HD hebben we allemaal wel, dus voor ca. 40€ zou dat heel mooi zijn.
    Vooral, omdat je geen laptop o.i.d. meer hoeft mee te zeulen.

Alvast dank voor het lezen.
    Heb sinds de zomer een gelijkaardig toestel van Ravpower.

Is voor mij perfect bruikbaar als backup systeem tijdens een reis.
    Sony A77 - Sony 16-50mm F2.8 - Sigma 10-20mm F4-5.6 - Sony 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8
    500px - Instagram

Raspberry Pi zero (niet de W - de goedkope van 5€ zonder wifi dus + header te solderen kost 2€ + een picbrella) - er ontbreken nog een paar draadjes - maar dat vormt u een idee hoe eenvoudig dit in zelfbouw kan. De broncode is een vele soorten al gepubliceerd waardoor u die kan aanpassen. Ik denk niet dat het op't eind van de rit goedkoper uitkomt - maar ik volg zo graag m' credo: "ik betaal, ik beslis, ik blijf altijd en overal de baas over". En op de pi, kastje en de pibrella na - had ik alles al in huis... (het enige hatelijke moment is - als ik in die bak met usb en digitale draden en convertoren moet duikelen - dan kan je me horen mompelen dat het allemaal eenvoudiger - steviger - groter en lomper had gemogen - maar zonder dat geen pi zero, ach ja).

Er ontbreken dus nog wel wat draadjes (voor we commentaren krijgen). Het is bedoeld om jullie zin te doen krijgen (er zijn toch slechte mensen op deze wereld - en sedert het vagevuur door het vaticaan is afgeschaft...).

Nu als ik dat kan schat ik dat +/- 20% van de BD-fora-gebruikers dit moeten aankunnen - het leeuwendeel doe je immers met standaardprogramma's zoals rsync en wat bash en/of python-scripts. Daar is niks hocus-pocus aan - het staat ook allemaal beschreven op het grote sprookjesboek met de naam internet. Google maar gerust naar Raspberry image backup - en de resulaten rollen er uit - een van de recentere artikelen daaromtrend staat in 2 delen (22 + 23) van "raspberry geek".

U merkt ook dat ik er een batterij heb bijliggen - eigenlijk kan die m'n camera's voeden - en tegelijkertijd kan ik die dus gebruiken om dit concept mee op te houden. Er ligt met opzet GEEN harde schijf bij. De stick zelf is 64GB, en de kaartlezer heb ik gratis ergens bijgekregen. Dit lijkt bijna op een bijdrage de ter-ziele-gegane wrekkenkrant.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    Heb sinds de zomer een gelijkaardig toestel van Ravpower.

Is voor mij perfect bruikbaar als backup systeem tijdens een reis.
    Laat ik voor jij dit bericht geplaatst hebt de Verbatim MediaShare Wireless bij Conrad besteld heb.
    Nu ik die jij beschrijft zie heb ik deze ook gelijk besteld.
    Stom dat ik de Verbatim MediaShare Wireless niet bij Amazon heb besteld hier hoef ik geen verzendkosten te betalen en kun je het zo terug sturen.
    Bij conrad moet je verzendkosten betalen en ook als je niet niet wilt hebben moet je retourskosten betalen.
    Maar goed waarom heb ik de Ravpower besteld.
    Ten eerste een accu van 6000 mAh plus dat je via een kabelaansluiting internet kunt krijgen.
    Heb wel eens dat als je op vakantie bent je alleen via kabel internet kunt krijgen en dan is dit een hele goede oplossing. de Ravpower aansluiten op de kabel en verder internetten met je apparaten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martinh123 Bekijk bericht
    Heb wel eens dat als je op vakantie bent je alleen via kabel internet kunt krijgen en dan is dit een hele goede oplossing. de Ravpower aansluiten op de kabel en verder internetten met je apparaten.
    Idd. Ook al regelmatig gebruikt als Wifi hub. Zelfs anno 2017 bestaan er nog hotels waar slechts 1 device gratis is. Filehub is dan de oplossing.
    Sony A77 - Sony 16-50mm F2.8 - Sigma 10-20mm F4-5.6 - Sony 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8
    500px - Instagram

Allemaal bedankt voor het reageren en meedenken. Ik ga ook de RAVpower bekijken.
    Van Western Digital heb ik er een van de vorige generatie(zonder SD-slot) gehad , maar daar kwam ik niet eens ingelogd. (je leest meer deze klachten, en niet alleen bij Western Digital)
    Dus die heb ik teruggestuurd. Bovendien kost de nieuwere 229 €. Best veel als je al een HD hebt liggen. Althans zo kijk ik er tegen aan.
    Bij Conrad komt er voor dit bedrag geen verzendkosten bij, en terugzenden is gratis. (althans voor Nederland )
    Ik verdiep me nog verder , en heb ik een beslissing genomen, zal ik zeker mijn ervaring met jullie delen.
    Nikon D7100 + Tokina 11-16 2.8 Sigma 18-35 1.8 Sigma 17-70 2.8-4 Tamron 70-300 4-5.6
    Mijn flickr albums

Hallo,

blij te zien dat mijn reactie destijds naar SteefD voor de RavPower WD-03 nu zoveel opvolging krijgt.

Ik heb deze WD-03 nu reeds 2 jaar (besteld bij Amazon) en is nog altijd mijn trouwe backup op reis.
    Support van RavPower was indertijd al zeer goed met snelle reacties terug, beta versies teruggekregen, snelle update van de app,....

Dat maakte ook voor mij dit de ideale oplossing.

Let wel! Ik gebruik het als een backup, dus ik laat foto's op mijn SD-kaartje staan en kopieer ze dan ook 's avonds naar een HDD zodat ik mijn foto's op 2 plaatsen heb en de HDD verdwijnt dan in de kluis...
    Gewoon kopiëren naar een HDD en dan de SD-kaart wissen is niet aan te raden, er kan altijd iets mislopen met een kopie of een HDD. Of je HDD kan altijd gestolen worden.

Met de huidige prijzen van SD-kaartjes kan dat het probleem niet zijn...

Een gewaarschuwd man...
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
    Support van RavPower was indertijd al zeer goed met snelle reacties terug, beta versies teruggekregen, snelle update van de app,....
    Nog altijd zeer goede support.

Nadat ik enkele bugs in hun iOS en Android apps had gerapporteerd, kwam er na enkele weken reeds een update waarin alles opgelost was!
    Ze stelde zelfs voor om een deel van de aankoopsom terug te storten!
    500px - Instagram

Standaard Apparaat voor back-uppen op fotoreis.

Hoe ben je zeker dat de transfer van je sd-kaart via de ravpower naar de ssd of hdd volledig is gelukt ?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Hoe ben je zeker dat de transfer van je sd-kaart via de ravpower naar de ssd of hdd volledig is gelukt ?

Je kan de files zowel op de SD-kaart als de USB drive gewoon zien staan met de app.
    500px - Instagram

Ik had voor mijn vakantie een oude eee-pc (met ssd) geherinstalleerd met linux om gemakkelijk copiëen te maken van de sd-kaart.

uiteindelijk heb ik deze oplossing niet gebruikt omdat ik een 13inch hp spectre kon gebruiken. (Licht, klein, smal, handig en je hebt toch een volwaardige pc mee)

Gewoon een SanDisk 400GB Ultra UHS-I microSDXC Memory Card, voor een slordige 250€

mogelijkheden genoeg om een backup naar een sd kaart te maken ;-)

Allen bedankt voor de latere inbreng. Het blijkt toch meer te leven dan ik dacht !
    Ik heb nog niet beslist of het de Rav of de Verbatim wordt, maar mocht het de Rav worden, heb ik ook een site gevonden, meer dicht bij huis. Link
    Graag het verzoek om de discussie te beperken tot dit type apparaten, want de keuze voor een dergelijk ding is juist, om niet met een laptop(je) of ander zwaar apparaat in de rugzak te hoeven sjouwen.
    Ik heb nl. een (inmiddels iets verouderde) Asus Transformer met USB en SD-slot in mijn bezit, maar die gaat toch wegen in je rugzak. Een foto uitrusting op zich is al zwaar genoeg !
    En nogmaals als je al een portable HD hebt liggen, is het alleen maar weggegooid geld om een apparaat van 200 tot 250 Euro te kopen.
    Mijn flickr albums

Kijk eens bij Amazon.de bij de reviews:

Ravpower WD03:
    https://www.amazon.de/RAVPower-kabel...&keywords=WD03
    455 customer reviews, 300 beantwoorde vragen, best seller en gemiddelde score van 4.5 sterren

Verbatim 98243 MediaShare Wireless
    https://www.amazon.de/Verbatim-Media...Share+Wireless
    51 customer reviews, 29 beantwoorde vragen en gemiddelde score van 3.5 sterren

Daarnaast heeft de specverschillen:

Ravpower 6000mAh batterij, de Verbatim 3000mAh
    Ravpower heeft Ethernet, de Verbatim niet
    ....
    Ravpower heeft op dit forum tevreden gebruikers (waaronder mezelf), de Verbatim .........

Dan is de keuze toch rap gemaakt ?????
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Ben nou met alle 2 aan het spelen. De eerste die ik binnen kreeg was die van Verbatim, een mooi klein apparaat even opladen en gekeken hoe alles werk. De app haal je uit de appstore verbinding maken gaat wel goed, als je eenmaal een verbinding gemaakt hebt gaat het de 2de keer een stuk makkelijker. Heb 2 verschillende harde schijven een van Toshiba 750 gig voor een prikkie in de supermarkt gekocht en een Seagate met 2 terabyte ze zijn alle twee USB 3.
    Het overspelen van een SD kaartje naar de harde schijf gaat zonder problemen ook foto’s uit de mobile telefoon zet je of op de harde schijf of op de SD kaart. Je kunt ook van de Harde schijf naar de SD kaart schrijven. Het zijn geen snelheidsmonsters dus gewoon de tijd nemen.
    Op de IPad Pro zie je zowel Jpeg en Nev afbeeldingen met de Ravpower.
    Nev afbeeldingen zie je niet met de Verbatim ze staan er wel.

Toen ik de Ravpower uitpakte keek ik een beetje verbaast deze is een stuk dikker wel wat smaller het gewicht tussen die 2 is nagenoeg niets 5 gram. Er zit een accu in van 6000 tegenover 3000mAh.
    Ook hier weer een app binnengehaald via de website hier staan verschillende app’s heb gelijk de hoogste genomen die op de site staat. Maak gebruik van Ipad en Android dus 2 verschillende systemen. Op de ravpower werkt net als de Verbatim goed op de mobile telefoon de app van ravpower er mooier uit, iets nieuwer.

Als je zoals ik bijvoorbeeld eens de camera wilt opladen Sony A6000 of de fujifilm x-t2 is de ravpower met de 6000mAh beter geschikt maar heb al een ravpower met 16000mAh deze gebruiken wij onder ander voor het opladen van verschillende apparaten.

Om een keuze te maken tussen deze 2 is moeilijk ze zijn alle twee goed te gebruiken voor mij is de ravpower een betere keuze omdat je een WAN telefoonaansluiting erop zit maar dit alleen als je op een hotelkamer hiervan gebruik moet maken.
    Wel is de Verbatim een stuk dunner en makkelijker weg te pakken.

Prachtig review. Vriendelijk bedankt voor het delen.
    Ik zag op Amazon.de wel de volgende melding: Dit item kan niet worden bezorgd in Nederland.
    Mijn flickr albums

Johan, heb je wel eens vaker iets besteld bij amazon.de
    Ik had mij nog niet ingelogd op amazon.de maar aan de rechterkant zie je als je bij het bestellen in den Einkaufwagen daaronder staat naar welk land je het moet verzenden.
    https://www.amazon.de/RAVPower-kabel...+Travel+Router
    Anders deze
    http://www.ebay.de/itm/RAVPower-File...UAAOSwB-1Y0oVo
    Is hetzelfde maar dan wat platter hij lijkt sprekend op die van Verbatim precies dezelfde knoppen.

Moet zeggen dat wij nooit problemen hebben bij het bestellen bij amazon.de bestel dan ook geregeld daar.

Helaas op beide links de melding : Geen verzending naar Nederland. We staan schijnbaar in het zelfde rijtje als Syrië en Afghanistan.
    Ik heb nu overigens een account, maar dat maakt dus ook geen verschil. Bedankt voor zover.
    Dus ik denk dus dat de keuze tussen Verbatin en de Rav-power nu voor mij gemaakt is.
    Laatst gewijzigd door Johan1956; 3 september 2017 om 17:07 Reden: Dus ik denk...........
    Mijn flickr albums

Helaas op beide links de melding : Geen verzending naar Nederland. We staan schijnbaar in het zelfde rijtje als Syrië en Afghanistan.
    Ik heb nu overigens een account, maar dat maakt dus ook geen verschil. Bedankt voor zover.
    Dus ik denk dus dat de keuze tussen Verbatin en de Rav-power nu voor mij gemaakt is.
    En via amazon.fr ?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

En via amazon.fr ?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
    Bedankt voor het meedenken.
    Dezelfde melding, zodra ik kenbaar maak dat ik in Nederland woon.
    Dus het wordt binnenkort de Verbatim.
    Mijn flickr albums

Ik had voor mijn vakantie een oude eee-pc (met ssd) geherinstalleerd met linux om gemakkelijk copiëen te maken van de sd-kaart.

uiteindelijk heb ik deze oplossing niet gebruikt omdat ik een 13inch hp spectre kon gebruiken. (Licht, klein, smal, handig en je hebt toch een volwaardige pc mee)

Grappig... ik doe net hetzelfde : een oude ASUS EEE netbook met SSD en Lubuntu (Linux derivaat) meenemen op vakantie voor mijn foto's backup .
    Greetz Geert.
    Canon EOS 6D, EOS 20D, (17-40 + 24-105 + 70-200)L F4 USM, 50 F1.8 STM, 400L F5.6 USM, Ext. 1.4x, Metz MB 52 AF 1, Metz 45 CT-5 / Canon A-1

Zo, de Verbatim uitgepakt en opgeladen, dus nu eens wat proberen.
    De handleiding (die ik natuurlijk al veel eerder had bekeken) is duidelijk en stap voor stap netjes gevolgd.
    Als eerst handeling heb ik 10 foto's geschoten, samen 219 Mb (10x raw en 10 keer jpeg)
    SD-kaart en USB-stick ingeprikt en een kopie van de SD-kaart gemaakt. Dat duurde iets minder dan 1½ minuut.
    Dat is voor mij zeker aanvaardbaar, want meestal back-up ik aan het eind van de dag. Terwijl ik van andere dingen geniet, mag de Verbatim werken.
    Ik ga er vanuit dat het met een externe HD niet veel anders zal gaan. De tijd wordt immers bepaald door de Wifi snelheid.
    Verder wil ik nog even kwijt dat ik op een site las over in bug in de iPad app, zie: Klik . (Vanaf de tekst: Here is my gripe)
    Ik gebruik Android, dus heb het ik risico niet genomen en gewoon een map, direct op de USB-stick gemaakt.

Gestreamd heb ik nog niet, maar dat zie ik later wel, en is voor mij van ondergeschikt belang.
    De Verbatim doet waar ik hem voor gekocht heb, en daar gaat mij vooral om.
    Iedereen super bedankt voor het meedenken.
    Mijn flickr albums

Dat is voor mij zeker aanvaardbaar, want meestal back-up ik aan het eind van de dag. Terwijl ik van andere dingen geniet, mag de Verbatim werken.
    Ik ga er vanuit dat het met een externe HD niet veel anders zal gaan. De tijd wordt immers bepaald door de Wifi snelheid.
    Copy actie zal intern gebeuren, niet over het Wifi netwerk en je telefoon.
    Zo is het althans bij de Ravpower, en het zou mij verbazen dat het bij de Verbatim anders zou zijn.
    500px - Instagram

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Foto's back-uppen tijdens reis
    Door Catje in forum Reisfotografie
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 28 juli 2017, 16:30
  2. Xbox ONE: 1 apparaat voor alles
    Door playerofwar in forum Chit Chat
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 23 juni 2013, 11:22
  3. Opname apparaat voor natuurgeluiden.