Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ansmann batterygrip voor eos 400d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ansmann batterygrip voor eos 400d

ik heb me net deze grip aangeschaft en heb een probleem, ik heb al een mail naar de winkel gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen, misschien weten jullie raad.
    hierbij een stukje uit de mail:

"k heb de ansmann battery grip c400 besteld voor mijn canon eos 400d en toen ik die aankreeg zag ik dat er geen ontspantoets op de grip zelf zit, ik had dit door de informatie op de website van ansmann wel enigszins verwacht. Dit was wat een teleurstelling maar geen ramp, erger vond ik het wanneer ik mijn grip op de camera wou aansluiten dat die niet bleek te passen. Ofwel doe ik iets serieus verkeerd ofwel zit er een fout in het ontwerp of is mij de verkeerde grip geleverd. de doos zegt ansmann battery grip c400 for canon eos 350d-400d en op de grip zelf staat voor canon 350d gedrukt.
    het probleem is het volgende: de klep die het batterijcompartiment dichthoudt zit in de weg van de grip, in de grip zit een uitsparing voor (denk ik) dit klepje maar dit is te smal en aan de verkeerde kant, dit staat aan de voorkant van de grip en niet aan de achterkant zoals het klepje opengaat. de grip draaien gaat ook niet omdat dan de batterij naast de camera komt en al niet in het batterijcompartiment past door de ronding van de batterij. de gebruiksaanwijzing is ook zeer spartaans en spreekt enkel over het opladen van de batterij en niet over hoe aansluiten."
    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Re: ansmann batterygrip voor eos 400d

Kan het klepje er niet in zijn geheel af misschien? Althans...dat moet bij mijn Sigma wel...

En als de website zegt dat er een ontspanknop op zit...en op jouw exemplaar zit deze niet...dan zou ik hem persoonlijk terugsturen..!

En klein vraagje...wat is nu het prijsverschil tussen origineel en imitatie? (Voor de Sigma kun je enkel kiezen uit origineel namelijk)
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Op de 40D kan je het batterijklepje er gewoon afhalen. Je moet het in een bepaalde hoek zetten en dan komt het redelijk vanzelf los.

Comment

klepje kan er gewoon af, als het goed is kun je het veertje indrukken en dan kun je hem er voorzichtig uithalen. Ik persoonlijk zou alleen voor een originele grip gaan, dan weet ik zeker dat eea past en alles erop zit wat erop hoort te zitten . Als jouw grip niet past, dan gewoon terugsturen..

Comment

ik heb geprobeerd het veertje eraf te halen maar nog geen methode gevonden

Comment

Bij de Sigma hoef ik enkel het klepje open te doen, in een hoek van onveer 35 graden te houden en je trekt hem er zo uit...

Zal anders ook in de handleiding van je camera moeten staan lijkt me...?
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Je bent op de goede weg. Heb de originele Canon grip op de 350D (ik meen dat het dezelfde grip is voor de 400D) en het duurde bij mij ook even voor mijn euro viel en ik besefte dat het deurtje van het batterijcompartiment op de camera zelf eraf moest (want daar schuift het korte stuk van de grip in, om contact te maken binnenin de camera). Je kunt de scharnier (waarin een veertje zit, een beetje zoals bij een horlogeband, maar dan slechts aan één kant) een beetje dicht "pitsen" (met de nagel van je duim of wijsvinger) en dan heb je het deurtje in je hand.

Die ontspanknop op de grip vind ik wel onmisbaar, hoor. Zou geen grip willen die dat niet heeft. Dat verklaart wellicht voor een stuk het prijsverschil tussen een originele en een "third-party".
              Last edited by LesC; 19 november 2008, 12:13. Reden: beschrijving iets uitgebreid
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

dubbel post
                Last edited by RikH; 19 november 2008, 12:17.
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Op de 400D dan je het batterijklepje er gewoon afnemen (een veer wegduwen en deze zit los)

staat in je handleiding hoor!

Dit klepje plaats je dan in de voorzien ruimte in de grip om ervoor te zorgen dat je het niet verliest.

Look at illustration #2: the large arrow is the direction of opening the battery compartment lid, the small arrow shows the direction of sliding (use your fingernail) the spring-loaded hinge pivot which releases the lid. Follow illustration #3 to store the lid inside the battery compartment. Refitting is a simple reversal of these actions. DON'T FORCE ANYTHING; if you get it right the lid comes away very easily.
                  Wat de knop betreft, de c-400-Pro heeft dit wel. de c-400 niet...
                  Als je de kans hebt om terug te komen op je aankoop, gewoon doen... een grip zonder extra knoppen is "nutteloos" in mijn ogen... en bestel je gewoon de originele... die kost maar 75-85 euro nieuw.
                  Last edited by RikH; 19 november 2008, 12:24.
                  Mijn foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                    ...Dit klepje plaats je dan in de voorzien ruimte in de grip om ervoor te zorgen dat je het niet verliest...
                    Wist niet dat daarvoor ruimte voorzien was in de grip zelf (), en heb nu even de slede met de twee batterijen uit de grip van mijn 350D gehaald, om te zien waar dat wel zou zijn. Maar ik schijn het niet te kunnen vinden.

(Ik heb het klepje veilig opgeborgen in de verpakking van de grip, die ik uiteraard goed bewaar.)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Wist niet dat daarvoor ruimte voorzien was in de grip zelf (), en heb nu even de slede met de twee batterijen uit de grip van mijn 350D gehaald, om te zien waar dat wel zou zijn. Maar ik schijn het niet te kunnen vinden.

(Ik heb het klepje veilig opgeborgen in de verpakking van de grip, die ik uiteraard goed bewaar.)
                      Het kan ook in de camera zijn, 'k heb mijn toestel hier niet bij me... maar ik kon dat klepje makkelijk kwijt in de daarvoor voorziene ruimte in mijn grip of 400D
                      Mijn foto's

Comment

Bij de Nikon D200 schuif je het klepje aan de zijkant van het ding wat in de batterijruimte komt, misschien doet Canon het ook zo.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

En rammelt het niet? Misschien dat ik het klepje daar dan opberg, volgende keer dat ik de grip er af haal.
                          (al zou ik het alleen maar doen om het toestel lichter te maken, bv voor mijn vrouw)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            En rammelt het niet? Misschien dat ik het klepje daar dan opberg, volgende keer dat ik de grip er af haal.
                            (al zou ik het alleen maar doen om het toestel lichter te maken, bv voor mijn vrouw)
                            Nee, want het klemt.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

gevonden

Comment

Working...
                              X