Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatieven Batterij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alternatieven Batterij

    Ik vraag mij iets af. Hoeft een goede batterij een dure merkbatterij te zijn?

    Ik heb een Canon EOS 50D en ik vind dat de batterij nogal snel leeg is. Op een uur of 3 is die leeg als de camera aan staat, zonder dat ik de flits gebruik en met het LCD scherm zo weinig mogelijk aan. Een kameraad van mij doet met de batterij van zijn 40D een hele citytrip zonder te moeten herladen... Ik vrees dus dat ik pech heb met mijn batterij. Het is een officiële van Canon die bij mijn camera zat toen ik die kocht. Dus om comfortabel te zitten moet ik een batterij bijkopen. Aangezien ik nog een statief moet aanschaffen ook, zou het heel welkom zijn als iemand mij kan vertellen welke alternatieven ik hier heb. Een soort "witte producten" batterij zeg maar...

    Iemand ervaring met "Niet-Canon" batterijen?

  • #2
    Re: Alternatieven Batterij

    Ik heb een BP-511 van Lenmar gekocht, € 33 met 3 jaar garantie.
    Een verschil met Canon merk ik niet.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Alternatieven Batterij

      Ik heb hier al een aantal keer goede commentaren over http://www.akkuinternational.de/ gelezen; deze biedt zowel echte als namaakbatterijen aan.

      Zelf heb ik hier nog geen ervaring mee.
      Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

      Comment


      • #4
        Re: Alternatieven Batterij

        Heb er bij batteryking.be gekocht, Jupio, valt zeer goed mee. 20€ dacht ik.

        Comment


        • #5
          Re: Alternatieven Batterij

          hallo,

          zelf heb ik een 40D met originele en alternatieve batterij. Een citytrip doen met één van de batterijen (zowel alternatief of merk) is geen enkel probleem. In april 4 dagen Porto (+/- 600 clicks) en de batterij was maar goed half leeg. Vorig jaar 14 dagen Egypte (+/- 1000 clicks) gedaan en pas in de tweede week moeten overschakelen. Geregeld avond foto's gemaakt met flits en geregeld foto's bekeken via scherm. Deze twee bemerkingen zijn er toch die energie vergen van je batterij. Persoonlijk heb ik het gevoel dat de originele een fractie langer mee gaat. Ik zeg wel duidelijk dat dit een gevoel is...
          ik wil je ook nog zeggen dat wanneer ik op verlof ben mijn toestel constant aan staat. Deze springt uiteraard wel in spaartoestand maar mijn on/off knopje gebruik ik maar 1 keer op verlof. Begin on, einde verlof off. Ik wil daar alleen maar mee zeggen dat ik vrees dat je pech hebt met je batterij...
          Ik heb onlangs voor andere dingen batterijen gekocht via www.batteryking.nl. De service is juist en zeer goed. Zij hebben zowel alternatieve als merk batterijen.

          succes.

          Charly

          Comment


          • #6
            Re: Alternatieven Batterij

            ik zou de B merken aanraden zoals lenmar en jupio en .... niet de ebay varianten, sommigen zijn goed, sommigen heel goed maar héél vele zijn gewoon chinese rommel een pak lichter en dus minder capaciteit. Nujah, die kosten dan ook maar €5.

            Comment


            • #7
              Re: Alternatieven Batterij

              Dank u voor de vele en vooral zeer nuttige reacties. Oef, ben ik blij dat er volwaardige goedkopere alternatieven zijn!
              Ik ga hier nog wat huiswerk mee doen en hopelijk heb ik dan meer geluk als met die batterij die ik nu heb. Scharlie, uw verhaal bevestigt nog maar eens dat het normaal mogelijk moet zijn om een beetje langer dan 3 uur toe te komen. Ik gebruik mijn camera ook zoals jij: af en toe flits en een foto bekijken met spaartoestand als hij even niet gebruikt wordt.
              Ik ga het ook eens melden aan de winkel waar ik de camera gekocht heb, ik moet er binnenkort toch langs. Misschien valt er nog iets te regelen. Met batterijen kan je nu eenmaal pech hebben en vaak is er daarop dan ook geen garantie, maar je kunt nooit weten. Wie niet waagt niet wint he.

              Comment


              • #8
                Re: Alternatieven Batterij

                De 50D heeft nog de gewone BP511, en die kan je vinden voor 7,95 euro (+ 4 euro verzendkosten):


                Ik heb daar onlangs nog zo'n BP 511 besteld voor een collega (die werd snel verzonden, maar TNT heeft er lang over gedaan om ze hier af te leveren).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Alternatieven Batterij

                  't Is wel opletten geblazen met alternatieve accu's voor camera's waarbij de accu wordt gecheckt als je hem erin zet, naar het schijnt.
                  Bij mijn accu's zijn er twee extra contactjes voorzien.
                  Heb ergens gelezen dat de camera sommige (nep) accu's "weigert...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alternatieven Batterij

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    't Is wel opletten geblazen met alternatieve accu's voor camera's waarbij de accu wordt gecheckt als je hem erin zet, naar het schijnt.
                    Bij mijn accu's zijn er twee extra contactjes voorzien.
                    Heb ergens gelezen dat de camera sommige (nep) accu's "weigert...
                    Bij de 50D gebruiken ze nog de gewone BP511, bij de 5D MKII en 7D is het een nieuw type (LP-E6) met een ingebouwde chip. Bij die nieuwe types wordt het moeilijk om een vervanger te vinden die helemaal compatibel is.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alternatieven Batterij

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      De 50D heeft nog de gewone BP511, en die kan je vinden voor 7,95 euro (+ 4 euro verzendkosten):


                      Ik heb daar onlangs nog zo'n BP 511 besteld voor een collega (die werd snel verzonden, maar TNT heeft er lang over gedaan om ze hier af te leveren).

                      Ik heb daar een Canon-like batterij voor mijn 40d gekocht. Die kan je bijna horen leeglopen Werkelijk niets waard.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alternatieven Batterij

                        Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                        Ik heb daar een Canon-like batterij voor mijn 40d gekocht. Die kan je bijna horen leeglopen Werkelijk niets waard.
                        Dan moet je eerst eens een mailtje naar daar sturen, als het goed is dan zal je wel een andere krijgen.
                        Een originele accu kan ook kuren hebben, de accu van mijn 1D MKIII was ook defect toen ik die camera kocht (het duurde de eerste keer heel lang om ze te laden, ze werd vrij warm, en de volgende dag was ze leeg, ook al had ik er bijna geen foto's mee gemaakt).

                        Ik heb bij Yagoda twee accu's gekocht voor de Canon S90, en die werken prima.

                        In de 20D en 40D heb ik nog goedkopere accu's gebruikt (5,95 euro), en die hebben altijd prima gewerkt ( www.akkuinternational.de , maar daar zijn de verzendkosten vrij hoog, en ze zijn ook iets duurder geworden).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alternatieven Batterij

                          Hey,

                          Kan je die alternatieve batterijen ook opladen in je gewone originele lader?

                          Groetjes
                          V.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alternatieven Batterij

                            Ik heb met die goedkope ebay alternatieven nog nooit een slechte batterij gehad.
                            Ik heb al specifieke camera batterijen gekocht en AA modellekes.
                            De prijs is zo laag, dat je risico gewoon wegsmelt. en dan nog wordt er geruild als je klaagt...
                            Ik koop dan liever 3 batterijen van 5€ dan 1 van 33€.

                            Comment

                            Working...
                            X