Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

allround flits voor canon 400d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • allround flits voor canon 400d

    ik ben op zoek naar een deftige allround flits voor mijn canon eos 400d
    met alround bedoel ik dus een flits om vooral gewoon dagelijkse fototjes te trekken op familiefeesten, bij mij thuis,... eigenlijk gewoon een sterkere vervanger voor mijn interne flits.
    de handleiding weet mij al te zeggen dat ik in de EX serie moet gaan kijken.
    nu welke is dan het meest geschikte? de 580ex zal mss wat zwaar zijn 430ex? of is dat nog overkill?
    bijkomende vraag dan aangezien ik nog steeds wat onwennig ben in de fotografenwereld. heb ik hier een difusor voor nodig? of kan ik met indirect flitsen genoeg doen? of wat zijn bevindingen hierrond.
    alvast bedankt voor de tips
    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

  • #2
    Re: allround flits voor canon 400d

    Voor het huis, tuin en keuken gebruik zal de 430 zeker voldoende zijn, zet er wel een omnibounce op, dat geeft een mooier gespreid licht.

    Als je later wil uitbreiden kan je nog altijd bijna het dubbele uitgeven voor de 580 EX II en dan de 430 als slave gebruiken.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: allround flits voor canon 400d

      Als er budget is kan je met de 580 EX nooit misdoen, maar indien maar ocassioneel nodig zal een 430 ook voldoen hoor. Zelf gebruik de 580 op de 1D Mark II en op de 5D en ben der meer dan 100% van tevreden.

      MVG, jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: allround flits voor canon 400d

        er worden naar ik er nu aanuitkan nog deze 2 modellen nieuw gemaakt dus de 430 en de 580
        maar als ik zowat 2dehans zit rond te kijken kom ik ook nog 480 en dergelijke tegen. zijn dit dan voorlopers van deze of gewoon nog tussenmaten?

        wat zijn ervaringen met niet canon flitsen? want heb bv ook al sigma gezien die wel een stuk goekoper zijn... of gaan deze niet echt optimaal werken?
        Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

        Comment


        • #5
          Re: allround flits voor canon 400d

          Heeft er al iemand gehoord van de flits van Falcon Eyes?
          Zou vrij nieuw zijn en gezien hun geroemdheid ivm studiolicht misschien de moeite..

          Comment


          • #6
            Re: allround flits voor canon 400d

            De 430EX zal wel goed genoeg zijn voor wat je er mee wil doen. Ik gebruik mijne voor zelfde doeleinde. Als je hem laat bouncen op een witte oppervlakte komt het vrijwel altijd goed .

            De 580EX heeft in mijn ogen niet zo veel voordelen als je maar één flits hebt. Ben zelf in elk geval zeer tevreden van mijn 430EX.
            Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

            Comment

            Working...
            X