Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adapterplaat Manfrotto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adapterplaat Manfrotto

    Ik heb onlangs van iemand een Manfrotto ART 190 statief gekregen maar het adapterplaatje is spoorloos.
    Weet iemand welk type er op past en waar ik dat eventueel vind?
    Op de statiefkop vind ik enkel #200 terug...

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Adapterplaat Manfrotto

    Staat hier misschien iets bij dat bruikbaar is?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Adapterplaat Manfrotto

      Je komt niet ver met het roepen van merk / type statief.... Wat dacht je om te achterhalen welk hoofdje erop hebt staan en daar de bijbehoren "adapter" -plaatje daarop thuis hoort.

      Comment


      • #4
        Re: Adapterplaat Manfrotto


        Hierbij een foto van de statiefkop, meer info vind ik zelf niet terug.

        Comment


        • #5
          Re: Adapterplaat Manfrotto

          ziet eruit als een 200PL

          maar let wel het is "antiek" wat je daar hebt....

          Comment


          • #6
            Re: Adapterplaat Manfrotto

            Plaatjes zijn verkrijgbaar in iedere vakhandel.

            Comment


            • #7
              Re: Adapterplaat Manfrotto

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Plaatjes zijn verkrijgbaar in iedere vakhandel.
              Maar daar zijn ze wel 4-5x duurder dan via de link die ik hierboven heb gepost, het voordeel is wel dat je het dan meteen kan meenemen als je het zelf in de winkel gaat halen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Adapterplaat Manfrotto

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Maar daar zijn ze wel 4-5x duurder dan via de link die ik hierboven heb gepost, het voordeel is wel dat je het dan meteen kan meenemen als je het zelf in de winkel gaat halen.
                Daar heb je gelijk in, de originele plaatjes zijn schandalig duur en niet in verhouding met wat een balhoofd of videokop kost. Je betaald al snel 28 tot 45 euro voor zo'n plaatje, ook die van het merk Sirui.

                Comment


                • #9
                  Re: Adapterplaat Manfrotto

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Staat hier misschien iets bij dat bruikbaar is?
                  https://nl.aliexpress.com/wholesale?...Id=32663794037
                  Goede link, bedankt.

                  Ben blijkbaar niet alleen om die "antieke" dingen nog te gebruiken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Adapterplaat Manfrotto

                    Hoi,

                    ik heb wel eens ergens horror verhalen gelezen en foto's van gezien, van Chinees inferieur namaakspul.
                    Daarmee wil ik niet zeggen dat alle verre Oosterse kopieën brol zijn...
                    Maar op zo'n koppelingetje en plaatje staat wel je dure cam en lens.
                    Ik gebruik ook de snelkoppeling CR2 + 200PL plaatje... maar wel origineel (dát mag dan van mij wél duurder zijn...)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Adapterplaat Manfrotto

                      Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                      Hoi,

                      ik heb wel eens ergens horror verhalen gelezen en foto's van gezien, van Chinees inferieur namaakspul.
                      Daarmee wil ik niet zeggen dat alle verre Oosterse kopieën brol zijn...
                      Maar op zo'n koppelingetje en plaatje staat wel je dure cam en lens.
                      Ik gebruik ook de snelkoppeling CR2 + 200PL plaatje... maar wel origineel (dát mag dan van mij wél duurder zijn...)
                      Er zijn inderdaad wel verschillende soorten aluminium, maar vooraleer de zwakste soort aluminium het begeeft dan zal er aan dat statief wel iets anders afbreken dan dat plaatje.
                      Je moet er geen auto mee voortslepen...

                      Maar het is voor mij ook geen enkel probleem dat jij veel meer geld wil uitgeven voor hetzelfde plaatje, maar dan met de juiste merknaam erop (en dat misschien wel in dezelfde fabriek is gemaakt).
                      Het is ook geen namaak, als het namaak is, dan zit het in een doosje dat zo goed mogelijk lijkt op dat wat de fabrikant (in dit geval Manfrotto) gebruikt, en staan alle eventuele merktekens, cijfertjes en lettertjes op ongeveer dezelfde plaats als bij een origineel onderdeel.
                      Dit zijn plaatjes die ook passen op die statiefkop, maar het is duidelijk dat ze niet door Manfrotto worden gemaakt en geleverd, en dat is wel degelijk toegelaten (namaak is strafbaar, en dan heb je zelf ook kans op een boete als je zo'n spullen bestelt).

                      "Originele onderdelen" zijn trouwens lang niet altijd beter dan compatibele onderdelen van andere fabrikanten.
                      Als je bijvoorbeeld originele onderdelen koopt voor een auto, dan zijn die ongeveer 2x duurder dan hetzelfde onderdeel dat in dezelfde fabriek is gemaakt, maar dat niet in een doosje zit van het automerk zelf.
                      Zo kocht ik vroeger geen originele benzinefilter van Saab, maar wel eentje van Bosch, als je de veel duurdere brandstoffilter van Saab zelf uit de verpakking haalde, dan stond er ook Bosch op (en dezelfde cijfertjes, het was 100% dezelfde)...
                      En voor de rest van de onderdelen gaat een autofabrikant niet op zoek naar de beste onderdelen die er te vinden zijn (toch niet voor kleine en middenklasse wagens), maar wel naar onderdelen die voldoen aan de gestelde eisen, en die dan zo goedkoop mogelijk zijn. Dat wil dus niet zeggen dat het de best mogelijke onderdelen zijn, er zijn er wel degelijk nog betere te koop (en ook slechtere natuurlijk).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Adapterplaat Manfrotto

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Er zijn inderdaad wel verschillende soorten aluminium, maar vooraleer de zwakste soort aluminium het begeeft dan zal er aan dat statief wel iets anders afbreken dan dat plaatje.
                        Je moet er geen auto mee voortslepen...

                        Maar het is voor mij ook geen enkel probleem dat jij veel meer geld wil uitgeven voor hetzelfde plaatje, maar dan met de juiste merknaam erop (en dat misschien wel in dezelfde fabriek is gemaakt).
                        Het is ook geen namaak, als het namaak is, dan zit het in een doosje dat zo goed mogelijk lijkt op dat wat de fabrikant (in dit geval Manfrotto) gebruikt, en staan alle eventuele merktekens, cijfertjes en lettertjes op ongeveer dezelfde plaats als bij een origineel onderdeel.
                        Dit zijn plaatjes die ook passen op die statiefkop, maar het is duidelijk dat ze niet door Manfrotto worden gemaakt en geleverd, en dat is wel degelijk toegelaten (namaak is strafbaar, en dan heb je zelf ook kans op een boete als je zo'n spullen bestelt).

                        "Originele onderdelen" zijn trouwens lang niet altijd beter dan compatibele onderdelen van andere fabrikanten.
                        Als je bijvoorbeeld originele onderdelen koopt voor een auto, dan zijn die ongeveer 2x duurder dan hetzelfde onderdeel dat in dezelfde fabriek is gemaakt, maar dat niet in een doosje zit van het automerk zelf.
                        Zo kocht ik vroeger geen originele benzinefilter van Saab, maar wel eentje van Bosch, als je de veel duurdere brandstoffilter van Saab zelf uit de verpakking haalde, dan stond er ook Bosch op (en dezelfde cijfertjes, het was 100% dezelfde)...
                        En voor de rest van de onderdelen gaat een autofabrikant niet op zoek naar de beste onderdelen die er te vinden zijn (toch niet voor kleine en middenklasse wagens), maar wel naar onderdelen die voldoen aan de gestelde eisen, en die dan zo goedkoop mogelijk zijn. Dat wil dus niet zeggen dat het de best mogelijke onderdelen zijn, er zijn er wel degelijk nog betere te koop (en ook slechtere natuurlijk).
                        De tijd om China te vereenzelvigen met brol is ondertussen wel door.

                        Op Aliexpress vind je tegenwoordig artikelen voordat ze hier beschikbaar zijn (ze worden allemaal daar gemaakt).
                        Veel verkopers leveren gratis in een goede week naar België (het zou wel kunnen dat de Chinese staat de post flink subsidieert).

                        Comment


                        • #13
                          Re: Adapterplaat Manfrotto

                          Inderdaad dik 2 Euro verzending inbegrepen , ook bij een ebay chinees ... voor wie een origineel wil en binnen de week bij U wordt het meer dan 4 keer duurder:

                          Comment

                          Working...
                          X