Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop digitale fotokader

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop digitale fotokader

    hey
    ik zou voor iemand een digitale fotokader als kado willen doen.
    heeft er iemand ervaring met enkele van die dingen.
    soms zijn er acties voor 99 euro enzo maar zijn die dan wel van goede qualiteit ?
    ik betaal liever iets meer en degelijk beeld en scherpte enzo.

    welk merk en waar kan ik die het beste kopen.

    mvg Sven
    Groeten Svenny007
    Lier (BE)

    (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

  • #2
    Re: aankoop digitale fotokader

    De prijzen die ik meestal gezien heb liggen rond de 250 Euro
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

    Comment


    • #3
      Re: aankoop digitale fotokader

      je hebt er idd van 99 euro maar geloof me, dat is rommel, vergelijk ik er een paar, dan lijkt de fotokader van het merk 'telefunken' het beste beeld te presenteren, een stuk beter dan de versies van phillips, die qua contrast en resolutie onderdoen...
      hij kost iets van een 199 euro, net evenveel als een model van phillips, maar is wel groter...

      Comment


      • #4
        Re: aankoop digitale fotokader

        Kijk eens bij pixmania, ze hebben er verschillende gaande van 5" in grootte tot 8".
        Hun sleutelhangertjes lijken me ook wel leuk.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment


        • #5
          Re: aankoop digitale fotokader

          zou je die ergens kunnen bekijken en vergelijken ?

          die telefunken 8001 ziet er wel goed uit 800x600 ipv 640x480 zoals de philips en ook 8" ipv 7"

          weet iemand of die ook op batterijen werkt ?

          ik denk dan wel dat ik hier bij vandeborre ga kopen scheelt maar 4 euro als je de verzendkosten bijrekent.

          PS: ik zie net een verschil op de 2 sites,
          bij vandenborre staat als resolutie 800X600 en bij pixmania staat er 640X480 ?
          Groeten Svenny007
          Lier (BE)

          (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

          Comment


          • #6
            Re: aankoop digitale fotokader

            Die sleutelhanger ziet er inderdaad leuk uit, voor een nieuwjaars cadeau. Iemand ervaring of er daar iets op dat beeld te zien valt.

            't zal wel weer weggesmeten geld zijn, maar moest er iemand zijn geld aan weggesmeten hebben, mag hij/zij het altijd laten weten
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Re: aankoop digitale fotokader

              Oorspronkelijk geplaatst door svenny007 Bekijk bericht
              zou je die ergens kunnen bekijken en vergelijken ?

              die telefunken 8001 ziet er wel goed uit 800x600 ipv 640x480 zoals de philips en ook 8" ipv 7"

              weet iemand of die ook op batterijen werkt ?

              ik denk dan wel dat ik hier bij vandeborre ga kopen scheelt maar 4 euro als je de verzendkosten bijrekent.

              PS: ik zie net een verschil op de 2 sites,
              bij vandenborre staat als resolutie 800X600 en bij pixmania staat er 640X480 ?
              er is maar 1 manier om daarachter te komen, en dat is bij de fabrikant kijken, ... vanden borre durft er wel eens regelmatig naast te zitten met de info, maar ik heb de phillips en de telefunken 'op zicht' vergeleken, en die telefunken presteert gewoon beter(en ziet er ook mooier uit), volgens mij ook een betere contrastomvang...

              Comment


              • #8
                Re: aankoop digitale fotokader

                Me daarnet om die telefunken 8001 geweest. Ziet er toppie uit, maar daar ga ik vanavond als de bescherm plastiek eraf is, nog eens een oordeel over vellen Maar het gebruiksgemak is in ieder geval
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop digitale fotokader

                  Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                  Me daarnet om die telefunken 8001 geweest. Ziet er toppie uit, maar daar ga ik vanavond als de bescherm plastiek eraf is, nog eens een oordeel over vellen Maar het gebruiksgemak is in ieder geval
                  Hey hou ons op de hoogte eh

                  wingske

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoop digitale fotokader

                    Beeldkwaliteit , ik heb wel geen vergelijk punten. Maar als ik vergelijk met mijn Dell en eizo lcd, sommige foto's die op mijn dell onscherp overkomen, komen daar op die 8" lcd wel haarscherp over. 800*600 op een 8". Als je bekijkt dat de native resolutie van de meeste 17" lcd's 1024*786 is, kan dat niet veel anders.
                    Helderheid, 'k heb het spul nu nog niet in klaar zonlicht gezien, maar bij normale verlichting. Geen enkel probleem. Is nu niet echt de goede periode om dat te bekijken


                    Kwalitatief, zeker geen opmerkingen. Voldoet aan mijn verwachtingen.

                    Handleiding : alleen in het frans ! in mijn doos. Persoonlijk, is dit voldoende, maar 'k weet dat er mensen gaan zijn, die het hiermee lastig hebben. Let dus op, als ze je een doos met franstalig opschrift geven. Check eerst de taal van de handleiding die erinzit.

                    Gebruik. Dit gaat een ander paar mouwen worden. Van een foto kader ben je gewoon, dat je daar 100 keer voorbijgaat, zonder erop te letten, maar op een bepaald moment sta je er toch even bij stil, en brengt het herinneringen naar boven (dat is het nut ervan voor mij toch). Dit is iets wat stroom verbruikt, met een aan en uit knop. Dus iets wat niet constant gaat aan staan. Dat spontaan eens even bij stil staan, gaat dus geen waar meer zijn. Dit zet je op wanneer je wilt dat het functioneert. De toekomst zal voor mij nog uitwijzen, of dit in een living of dergelijke enig nut heeft.
                    Om op een bureau te staan, kan je niet beter hebben, als je 's morgens je pc opzet, zet je uw foto kader op. Maar momenteel staat het dus in de living, en op het werk zou dit kunnen pootjes krijgen. Dus over het praktische nut van deze electronische foto kaders heb ik nog mijn bedenkingen.
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoop digitale fotokader

                      @Binnenuit: toch enkele bedenkingen bij je giftige post...
                      • waarschijnlijk bedoel je Al Gore
                      • "rommel" is relatief. Ik ken nogal wat mensen die zo'n kader erg kunnen appreciëren en geregeld (willen) gebruiken
                      • als anderen hier al moeten uitmaken wat een forumlid wel of niet als geschenk mag kopen is 't ver gekomen
                      • het is "... OM overbodige ..."
                      Nikon, Apple & Epson

                      Comment


                      • #12
                        Re: aankoop digitale fotokader

                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit
                        Straks weer een nieuwe energiecentrale bouwen voor overbodige rommel van stroom te voorzien.
                        Langs de andere kant, Ik durf gerust zeggen, ik heb geen printer in huis staan (buiten een paar museum stukken op zolder ) ! Geen papier, geen toner en geen schadelijke inkten
                        To make your dreams come true, wake up

                        Comment


                        • #13
                          Re: aankoop digitale fotokader

                          Ik heb hier sinds een maandje ofzo een lijstje van Philips staan en ik moet zeggen dat ik daar zeer tevreden mee ben.

                          Beeld is echt wel scherp en het contrast is ook prima.
                          Leuk is ook dat je hem kunt programeren op tijd... dus van welke tijd tot welke tijd hij moet werken.
                          Ook kun je de helderheid aan de tijd aanpassen, dus overdag helderder en in de avond wat minder helder.
                          dit geheel automatisch.
                          Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                          Comment


                          • #14
                            Re: aankoop digitale fotokader

                            Blijkbaar staat er bij TopCamera (bij ons in de buurt Erdelo) zo'n kadertje in reclame voor ong. 150€.


                            Weet niet of dit een goeie is.


                            Mvg.
                            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                            Comment


                            • #15
                              Re: aankoop digitale fotokader

                              @mauske

                              Leuk is ook dat je hem kunt programeren op tijd... dus van welke tijd tot welke tijd hij moet werken.
                              Ook kun je de helderheid aan de tijd aanpassen, dus overdag helderder en in de avond wat minder helder.
                              dit geheel automatisch.
                              Dit lijkt mij zeer interessant. Kun je misschien ook even model of zo meegeven?

                              Bedoeling van dergelijke kaders is, voor mij dan althans, inderdaad minder te printen en toch regelmatig nieuwe foto's/beelden te hebben.

                              grtz,

                              Happyboedha
                              Sony A700

                              Comment

                              Working...
                              X