Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoomlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoomlens

    Ik heb een nikon D5000 en ben op zoek naar een zoomlens. Kan er mij iemand raad geven met de keuze ?

  • #2
    Re: zoomlens

    Je bent erg kort door de bocht met je opening! Dat verdient veel meer toelichting!!

    Comment


    • #3
      Re: zoomlens

      Oei, sorry was niet de bedoeling en ben ook maar een beginner !
      mijn bedoeling Is om foto's te maken van dieren (bijvoorbeeld vogels), maar dan in close up !

      Comment


      • #4
        Re: zoomlens

        Sigma 8-16 of een Sigma 150-600 beide voldoen aan je eisen: het zijn zoomlenzen, maar totaal andere lenzen. Ga eens met huidige lens werken en stel dan vast wat je mist. Heb je geen lens: Nikkor 16=85 VR.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: zoomlens

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Sigma 8-16 of een Sigma 150-600 beide voldoen aan je eisen
          Met die 8-16mm gaat hij niet veel vogels in closeup fotograferen... Met die 150-600mm wel maar heeft wel een prijskaartje (is ook het Tamron alternatief) en als beginner mss wel met een bepaalde leercurve. Plus bij de aankoop reken je best ook nog een statief.
          Last edited by Stefan_C; 28 januari 2015, 09:20.

          Comment


          • #6
            Re: zoomlens

            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
            Met die 8-16mm gaat hij niet veel vogels in closeup fotograferen... Met die 150-600mm wel maar heeft wel een prijskaartje (is ook het Tamron alternatief) en als beginner mss wel met een bepaalde leercurve. Plus bij de aankoop reken je best ook nog een statief.
            hij bedoeld dat de term 'zoomlens' door de OP te vaag omschreven wordt om treffelijke informatie te kunnen geven.


            @ elmerfudd

            - wat is je budget?
            - welke afstanden moet je meester kunnen? (welk type dier? en zeg niet alle soorten beesten, als je insecten op ware grootte wilt vastleggen heb je een totaal andere lens nodig om een vogel van 20m vandaan te fotograferen.)
            - heb je een statief?
            - heb je nood aan veel licht (binnen/buiten? waarschijnlijk buiten maar kom soit)
            Nikon Powah

            Comment


            • #7
              Re: zoomlens

              Als het vogels zijn bedoelde hij telelens ipv zoomlens...


              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: zoomlens

                Als beginner en rekening houdend dat je nog veel moet leren zou ik misschien de 70-300 sp di VC USD van Tamron adviseren. Is een relatief goedkope lens en op een D5000 wordt dit toch al een 450mm door de crop. Qua lichtsterkte heb je dan geen goede waarden, en zal je vermoedelijk enkel bij goed weer mooie foto's kunnen maken. Deze lens is ook nog makkelijk uit de hand handelbaar. Het prijskaartje van deze lens is ongeveer €350. Natuurlijk hangt alles af van je budget. Als je € 1500 kan vrijmaken zijn er wel betere alternatieven.
                Mvg,
                Gregory
                www.gvg-photo.com

                Comment


                • #9
                  Re: zoomlens

                  De bedoeling Is vooral vogels.
                  statief heb ik en de eerste lenzen in deze post zijn iets te duur voor mij 😊
                  budget Is maximaal 500 Euro.
                  Heb al de macrolens van nikon AF-S 105mm f/2,8 G ED IF VR en dat was al een serieuze investering !!

                  misschien dan toch maar voor de 70-300mm gaan .

                  Comment

                  Working...
                  X