Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

    Hallo mensen,

    Ik voel me een beetje raar om dit te vragen, maar ik ben de pineut...

    Het is nl. zo dat mijn tante zaterdag zal trouwen en de door hun gereserveerde fotograaf is pas ziek gevallen en zal dus niet kunnen fotograferen zaterdag.

    Ik krijg net te horen dat ik dan maar de backup moet zijn omdat ik de enige ben in de familie die een beetje met fotografie bezig is.

    Ik heb een Canon 20D met kitlens, that's it! Ik kan hier wel wat mee aanvangen, maar het gaat hier om belangrijke foto's en ik wil dit niet verknallen voor het koppel.

    Daarom wou ik vragen of er iemand van het forum die in de grote omgeving van Brugge woont mij een degelijke lens wil lenen (korte tele of zelfs een prime) voor een dag of 2 zodat ik toch wat kan fotograferen met verscheidenheid.

    Nogmaals, ik vraag dit niet graag, maar ik zit ten einde raad.
    Moest ik kunnen, ik stap morgen de eerste de beste winkel binnen en koop wat glas, maar de centen zijn er net niet natuurlijk...

    GreetZ
    SDX

  • #2
    Re: Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

    Oorspronkelijk geplaatst door sdx
    Hallo mensen,

    Ik voel me een beetje raar om dit te vragen, maar ik ben de pineut...

    Het is nl. zo dat mijn tante zaterdag zal trouwen en de door hun gereserveerde fotograaf is pas ziek gevallen en zal dus niet kunnen fotograferen zaterdag.

    Ik krijg net te horen dat ik dan maar de backup moet zijn omdat ik de enige ben in de familie die een beetje met fotografie bezig is.

    Ik heb een Canon 20D met kitlens, that's it! Ik kan hier wel wat mee aanvangen, maar het gaat hier om belangrijke foto's en ik wil dit niet verknallen voor het koppel.

    Daarom wou ik vragen of er iemand van het forum die in de grote omgeving van Brugge woont mij een degelijke lens wil lenen (korte tele of zelfs een prime) voor een dag of 2 zodat ik toch wat kan fotograferen met verscheidenheid.

    Nogmaals, ik vraag dit niet graag, maar ik zit ten einde raad.
    Moest ik kunnen, ik stap morgen de eerste de beste winkel binnen en koop wat glas, maar de centen zijn er net niet natuurlijk...

    GreetZ
    SDX
    Ja, je moest ook een 20d hebben hé . Met een Nikon kon ik je eventueel wel helpen, alhoewel, ben niet van de buurt van Brugge.
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
      Ja, je moest ook een 20d hebben hé . Met een Nikon kon ik je eventueel wel helpen, alhoewel, ben niet van de buurt van Brugge.
      Tjah...denk nu maar niet dat ik het mij beklaag dat ik een canon heb...

      Toch bedankt voor de reactie. 't Ziet er trouwens niet naar uit dat ik hier een lens zal kunnen lenen van iemand (maar aan de andere kant, hoe zou ik zelf zijn met m'n dure lenzen...)

      Anyway, thumbs up en hopen op een goede ziel...

      GreetZ
      SDX

      Comment


      • #4
        Re: Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

        Woon nu niet bepaald in de buurt maar mag gerust mijn 50 1.8 lenen hoor.
        Regio Waasland (vlak naast expresweg Knokke -Antwerpen (e34 of n49)


        Grts
        Formatje

        Comment


        • #5
          Re: Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

          PM vertuurd.
          peter.
          Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

          Comment


          • #6
            Re: Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

            een betere lens zal je niet redden vrees ik.

            misschien kun je een ervaren fotograaf aanspreken hier om alsnog die fotoshoot te doen? het koppel had sowieso al een budget voorzien, toch?
            en ik vind het héél raar dat de ziekgevallen fotrograaf zelf geen vervanger kan aanbieden. ik dacht dat zoiets toch gangbaar was?

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

              Oorspronkelijk geplaatst door mm
              een betere lens zal je niet redden vrees ik.

              misschien kun je een ervaren fotograaf aanspreken hier om alsnog die fotoshoot te doen? het koppel had sowieso al een budget voorzien, toch?
              en ik vind het héél raar dat de ziekgevallen fotrograaf zelf geen vervanger kan aanbieden. ik dacht dat zoiets toch gangbaar was?

              mm
              Ben ook van die mening. Zonder ervaring een huwelijksreportage doen is wel een erg groot risico. Zoals je zelf opmerkt "het gaat hier om belangrijke foto's en ik wil dit niet verknallen". Ik vrees dat het grootste risico hier de fotograaf is en niet de lens.

              Comment


              • #8
                Re: Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

                Misschien kan een forumlid als fotograaf inspringen
                Canon 5D Mark II + Canon EF 50mm 1.8 + Canon 17-40L + Canon EF 70-200/4.0 L USM + Sigma 50-500
                http://www.rail4life.com

                Comment


                • #9
                  Re: Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

                  Oorspronkelijk geplaatst door filosoofke
                  Misschien kan een forumlid als fotograaf inspringen
                  En welke uren zou die dan beschikbaar moeten zijn?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

                    Had gisteren reeds een voorstel in die richting gedaan maar geen reactie opgekregen.
                    Vind het ook bizar als het een prof fotograaf is dat deze zelf niet voor vervanining zorgd.
                    Werk zelf nu 2 jaar samen met een fotograaf en ik kan bij ons zo'n situatie niet inbeelden.
                    Mijn aanbod is nog steeds geldig.
                    mvg,
                    peter.
                    Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

                      Oorspronkelijk geplaatst door peter C.
                      Had gisteren reeds een voorstel in die richting gedaan maar geen reactie opgekregen.
                      Mijn aanbod is nog steeds geldig.
                      't Is nochtans redelijk dringend zou ik zo denken

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

                        Beste raad : zoek een (profesioneel) fotograaf met ervaring.
                        (trouwreportage maken is niet zo simpel, is veel werk, veel kans op misbegrip tss jou en je opdrachtgever)

                        Indien je dat toch wil (of moet) doen:
                        - zoek op internet naar een cursus 'wedding photography' (er zijn wel veel tips te vinden).
                        - de lens zal van minder belang zijn dan je denkt, maar ik heb evt nog 50mm1.4 (goed voor portret of in kerk) of 28-135is die je kan lenen.
                        - ook belangrijk is een flits (ik heb nog een 550ex die je kan lenen)
                        - ik woon in Lovendegem niet zo ver van Brugge
                        - sorry L-lenzen geef ik niet te leen uit.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

                          Misschien moeten we d'r maar meteen een SD van maken .

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

                            Bedankt allemaal voor de reacties...

                            Hoe het komt dat de fotograaf geen vervanger heeft en zo, dat ga ik niet allemaal uitleggen (te moeilijk), maar ik kan jullie wel zeggen dat ik het nu zal moeten doen, of dat nu professioneel is of niet.
                            Ik weet van mezelf dat ik goeie foto's kan maken en ik zal daar niet aan twijfelen, of ik zou er niet meer aan moeten beginnen morgen.

                            De discussie over of het nu beter is om een pro in te huren of niet, dat is iets waar ik me niet in wil mengen. Ieder heeft z'n mening daarover en die mening moet door iedereen gerespecteerd worden. Ik wil enkel maar zeggen dat amateur fotografen met een basis uitrusting ook goede fotografen kunnen zijn, al had ik soms de indruk in dit topic dat sommige mensen daar aan twijfelen.

                            Mensen die mij aangeboden hebben om het in mijn plaats te doen morgen worden vriendelijk bedankt, maar het koppel laat het nog steeds liever door mij doen. Ze kennen mijn portfolio en daarmee weten ze genoeg. Ik wou enkel nog een lichtsterke lens bemachtigen voor de foto's binnen en daar heeft Formatje13 mij dan ook mee geholpen. Ik wil hem dan ook van harte bedanken voor het vertrouwen.

                            Ook de anderen die mij aangeboden hebben om hun lenzen uit te lenen wil ik bedanken.

                            GreetZ
                            SDX

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zoek iemand uit omgeving Brugge om een lens te lenen

                              Als we eens beginnen met elkaar te vertrouwen en elkaar te helpen
                              Hoe schoon zou de wereld dan niet zijn, nog schoner betekend nog mooiere fotos

                              no problemo sdx
                              your welkom

                              Grts
                              Formatje

                              Comment

                              Working...
                              X