Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft ervaring met ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie heeft ervaring met ....

    Wie heeft er ervaring met een Vivitar 600-1000mm lens met Nikon vatting ?
    Deze lens heb ik op de website van e-bay zien staan en sprak me wel aan .
    Deze lens is zelfs te koop voor amper 235,25 Euro dus echt veel geld is het niet dus dacht dat deze lens niet veel waarde zou hebben .
    Heeft er iemand van jullie al met deze bepaalde lens met 2x converter foto's gemaakt op een verre afstand en zou ik hier dan enkele foto's van mogen zien ?
    Dank U bij voorbaat .

    Mvg,
    Steve .

  • #2
    Re: wie heeft ervaring met ....

    met deze lens geen ervaring, maar wat ik wel kwijt wil:

    Tot op heden is de beste Vivitar lens die ik gezien heb erger dan het onderste van een flesje cola. Goedkope rommel voor een beginnende amateur, zeg maar

    verder via googel het volgende over de lens gevonden:
    "The lens itself has a 600-1000mm range, but also comes supplied with a dedicated 2x converter which converts this lens to 1200-2000mm. There is only one effective aperture at any focal length, which varies from f/9.9 at 600mm to f/32 at 2000mm, when used with the teleconverter."
    dus vergeet maar dat je kan autofocussen (nu ja .. alles wat je met deze lens fotografeerd zal zich oneindig ver bevinden, dus dat zal nog meevallen), en je zal superveel licht nodig hebben om de lens te gebruiken .. vergeet niet dat je zoeker met deze lens nogal duister zal overkomen

    mijn gedacht: weinig geld voor een lens die je nooit zal gebruiken .. maar als je die lens nooit zal gebruiken, dan is het nog veel geld

    Comment


    • #3
      Re: wie heeft ervaring met ....

      Maar staat wel mooi in de prijzenkast
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: wie heeft ervaring met ....

        Oorspronkelijk geplaatst door Visio
        met deze lens geen ervaring, maar wat ik wel kwijt wil:

        Tot op heden is de beste Vivitar lens die ik gezien heb erger dan het onderste van een flesje cola. Goedkope rommel voor een beginnende amateur, zeg maar

        verder via googel het volgende over de lens gevonden:


        dus vergeet maar dat je kan autofocussen (nu ja .. alles wat je met deze lens fotografeerd zal zich oneindig ver bevinden, dus dat zal nog meevallen), en je zal superveel licht nodig hebben om de lens te gebruiken .. vergeet niet dat je zoeker met deze lens nogal duister zal overkomen

        mijn gedacht: weinig geld voor een lens die je nooit zal gebruiken .. maar als je die lens nooit zal gebruiken, dan is het nog veel geld
        Op de Nikon wordt dat dan 900-3000.
        Je hebt bijna VR nodig want de camera is amper snel genoeg om camera shake te voorkomen.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment

        Working...
        X